Ga naar inhoud
  • 0

Vermogenverlies VW Passat 1.9 TDI 85 KW (115PK)


soem

Vraag

Geplaatst: Di Feb 28, 2006 1:48 pm Onderwerp: Vermogenverlies VW Passat 1.9 TDI 85 KW (115PK)

 

--------------------------------------------------------------------------------

Eerst even voorstellen. Mijn naam is Richard en ik woon in Haarlem. Ben de trotse bezitter van een VW Passat Variant TDI (85KW) 115 PK.

 

Ik heb een vraag. Mijn auto rijdt op dit moment als een "oude" diesel. Weinig vermogen en trekt slecht. Er zijn momenten dat het vermogen iets meer is maar zeer sporadisch. Terwijl het toch een 85KW is. :(:(

 

Nu heb ik inmiddels geleerd dat dit te maken kan hebben met de LMM. Is er iemand in de buurt van Haarlem die mijn auto kan uitlezen met VAGcom? :D

 

Indien het de LMM is kan ik deze dan bestellen bij de MB dealer (goedkoper?) (Pierburg?)

Is er misschien iemand die mij kan helpen de LMM te vervangen?

 

Het moet nu maar eens afgelopen zijn dat een Fiat Panda mij eruit trekt! :x:evil:

 

Grtjes,

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is inderdaad niet best.

 

Laat 'm eerst maar eens (rijdend) uitlezen. Ik denk dat bij www.tdiclub.nl de kans groter dat iemand je auto kan uitlezen. Kijk maar eens op die site. Voor een stuk taart of een kratje bier is veel te regelen :lol:

 

Het hoeft niet persé de LMM te zijn, het kan ook zijn dat de N75 defect is, er geen turbodruk wordt opbouwd omdat er een lek in de turboslangen zit, de turbo defect is of om een andere reden in noodloop gaat.

 

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee of ik nu off topic ga, maar ik vraag het toch maar ff. Ik ben nog steeds druk zoekende naar een Passat in Duitsland en heb nu een mooie gevonden uit 2001 met ook een 115pk diesel in het vooronder. Is dit een goed blok? Of kan ik beter voor de 100pk of 130pk gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Silverbullet: ik zou hetzelfde voorstellen ;)

 

Om even terug te komen op mijn probleem, ook geen trekkracht meer:

Ik heb afgelopen vrijdag, na 2 weken de bus weer teruggekregen. Nieuwe kop, nieuwe turbo, nieuwe LMM, nieuwe opvoerpomp etc etc. Welnu, ik ga morgen naar de dealer om een nieuwe bus te bestellen en wel een 2.5 want je begrijpt t al: die kutbus is nog steeds niet goed. Wel beter, maar om nu 5 km te rijden om de 120 km/h te halen, lijkt mij niet goed...

 

Klote VW (mijn bus dan he ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben nog in onderhandeling met de leasemaatschappij. In principe zit er nog anderhalfjaar een leasetermijn op deze bus en ze doen nogal moeilijk. Ik wil niet nog een keer 4 jaar leasen omdat mijn bedrijf teveel winst maakt. Dus is het voor mij financieel aantrekkelijker om een bus te kopen en af te schrijven. Je begrijpt dat de leasemaatschappij niet zit te springen om een nieuwe bus te leasen voor 2 jaar. De andere kant van het verhaal is dat ik de lease overeenkomst afkoop. Maar dit kost nogal wat helaas. Dan zou ik de bus moeten overnemen voor de boekwaarde van dit moment en moet ik kijken wat ik er qua inruil nog voor krijg...

al met al nogal ingewikkeld en ik heb dus nog geen 2.5 kunnen bestellen..

 

Wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Friends!

 

Jippieajoo!

Het probleem met mijn passat is opgelost. Auto laten uitlezen (bij Lucas - member) en inderdaad bleek dat de LMM overleden was. Meteen een Pierburg LMM gekocht.... en toen begon het GROTE GENIETEN!! POWERRRRR !!!!!! :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

Iedereen bedankt voor de goede tips!

 

Grtn,

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, dan is er in ieder geval eentje blij :(

Vandaag hebben ze bij mijn bus nieuwe software erop gezet...

It really sucks :(

 

Kommaar met die 2.5!! Trouwens, zit nu erg te twijfelen of ik de 130pk of de 174 pk ga nemen. Prijsverschil is ex btw/bpm maar 2500 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden