Ga naar inhoud

-30mm Eibach met 18"?


grumpy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Orginele dempers behouden kan wel.. Ik zat vanmorgen bij de glashandel om een plasticje te laten zetten in één van onze dienstwagens. Daar viel mijn oog op een blad met veel foute tuning.. Ik zag echter ook een setje van Koni. Verslaging van 30 - 35 mm met veren en daarop aangepaste dempers. Prijs van 450 tot 600 euro. Iets meer dan veren, maar zou dit geen betere oplossing zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan idd bestaande dempers houden.

 

Maar miijn inziens dat toch geen ideale combinatie

 

Als je dempers toch al wat ouder zijn, zou ik gaan voor complete set,

Een sportievere demper met een verlaging geeft een betere wegligging.

Bovendien heb je met alleen verlagingsveren nog wel eens dat auto kan doorveren bij drempels ed.

 

Ik rij met koni geel (instelbaar) en Apex veren, verlaging is 35 mm, is ook een perfecte hoogte mbt drempels enzo. Nu kan ik harder over drempels heen als met alleen verlagingsveren (dit om verschil aan te geven).

 

Ieder heeft zo zijn voorkeuren, mss dat je op komende meeting eens bij iemand in de auto kan stappen en verschil kan voelen. Mag bij mij zo instappen. (alleen heb ik een B5)

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder heeft zo zijn voorkeuren, mss dat je op komende meeting eens bij iemand in de auto kan stappen en verschil kan voelen. Mag bij mij zo instappen. (alleen heb ik een B5)gr Jee

 

Hierbij reserveer ik een rondje voor 8 april. Kwam je ook toch ? Ik was nooit zo tevreden over het gedrag van mijn 30 mm Eibach Pro Kit.

 

Ben wel benieuwd naar het verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog steeds van overtuigt dat een verlaging niet goed samengaat met enkel veren aangezien hoe dan ook de originele demper al is deze nieuw qua karakteristiek niet past bij de verlagingsveren. Ik verkoop hier setjes van KW en Weitec en hier is goed te merken dat dit uitgebalanceerd is. Ik rijdt hier in veel verschillende auto's en kan ook meteen merken wanneer er alleen verlaagt is met enkel veren, dit rijdt dus niet.....

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhhh ik bedoel de prijs van zo'n verenset van Eibach -30mm.

 

In april 2004 heb ik rond de € 300,00 incl. inbouw. betaald. Ik heb wel de originele schokbrekers. Ik heb er tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

 

De meningen zullen natuurlijk altijd verschillen. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhhh ik bedoel de prijs van zo'n verenset van Eibach -30mm.

 

In april 2004 heb ik rond de € 300,00 incl. inbouw. betaald. Ik heb wel de originele schokbrekers. Ik heb er tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

 

De meningen zullen natuurlijk altijd verschillen. :wink:

 

Ik kan tegenwoordig een behoorlijk oordeel geven aangezien er hier zo'n 250 auto's per jaar langskomen en ik in alle auto's ook zo'n beetje rijdt en dus ook goed de verschillen aanvoel. Daarbij is het onderdeel onderstellen een beetje een hobby van me en lijn ik ook zelf uit.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog steeds van overtuigt dat een verlaging niet goed samengaat met enkel veren aangezien hoe dan ook de originele demper al is deze nieuw qua karakteristiek niet past bij de verlagingsveren. Ik verkoop hier setjes van KW en Weitec en hier is goed te merken dat dit uitgebalanceerd is. Ik rijdt hier in veel verschillende auto's en kan ook meteen merken wanneer er alleen verlaagt is met enkel veren, dit rijdt dus niet.....

 

Jos.

 

Ik ben het niet me je eens, ik heb een Bora gehad, daar heb ik op een gegeven moment Eibach veren onder laten zetten (- 30mm) en tevens nieuwe Monroe Reflex schokbrekers. Het gedrag van de auto was echt goed, opvallend vlak in de bochten en niet spijkerhard...

 

En complete set is direct een stuk harder, en dat wil niet iedereen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jos,

 

Ik heb niet getwijfeld aan jou capabelheid. :wink:

 

Maar zoals ik al zei, ik heb er geen problemen mee. Misschien als je in circuit rijd maar dat doe ik niet.

 

Op de openbare weg mag je toch ook niet racen.

1 vraag aan jou. Een passat met een sportonderstel heeft die andere schokbrekers of zijn alleen die veren anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn de dempers aangepast bij een origineel sportonderstel. Het is wel typisch dat wanneer je navraag doet om dempers te vervangen bij bijv. Monroe deze gewoon de Reflex adviseren. Ik blijf dit vreemd vinden.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog steeds van overtuigt dat een verlaging niet goed samengaat met enkel veren aangezien hoe dan ook de originele demper al is deze nieuw qua karakteristiek niet past bij de verlagingsveren. Ik verkoop hier setjes van KW en Weitec en hier is goed te merken dat dit uitgebalanceerd is. Ik rijdt hier in veel verschillende auto's en kan ook meteen merken wanneer er alleen verlaagt is met enkel veren, dit rijdt dus niet.....

 

Jos.

 

Ik ben het niet me je eens, ik heb een Bora gehad, daar heb ik op een gegeven moment Eibach veren onder laten zetten (- 30mm) en tevens nieuwe Monroe Reflex schokbrekers. Het gedrag van de auto was echt goed, opvallend vlak in de bochten en niet spijkerhard...

 

En complete set is direct een stuk harder, en dat wil niet iedereen..

 

Wanneer een complete set voorzien is van een zogenaamde comfortzone (KW en Weitec bijv.) is juist hiermee zeer goed te rijden. Ik blijf er inmiddels bij dat een set gewoon goed bij elkaar hoort te passen en dit echt goed merkbaar is.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden