Ga naar inhoud
  • 0

Verkeersmeldingen RNS-510


VWnuts

Vraag

Hallo,

 

Ik heb sinds juni vorig jaar een Passat met RNS 510 en sinds begin dit jaar valt het me op dat ik maar heel weinig verkeersmeldingen krijg op mn RNS 510. Verleden jaar werkte het allemaal perfect en kreeg ik steeds 5 minuten voordat ik een file in reed een signaal. Maar nu zie ik slechts 2 of 3 meldingen, niet plaats gebonden en al helemaal geen files. terwijl ik al wel in de file heb gestaan ... Ik heb niets veranderd aan het apparaat (voor zover ik weet). Weet iemand of er iets is veranderd, wellicht heb ik een software update nodig? Of is er een storing in het verkeersmeldingen netwerk? Ik heb de 'source' voor de meldingen op 'automatic' staan. Heeft iemand een ideetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dat problem ook gehad. De afgelopen tijd had ik standaard 4 meldingen in de RNS 510. Echter zag ik gisterenavond dat ineenns er 45 tmc meldingen waren. Het schijnt wel eens vaket voor te komen dat we niets kunnen ontvangen,. Dus ja ik heb het probleem ook gehad en het is sinds gisteren weer alsvanouds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op dit moment vind ik de TMC meldingen bagger, soms heb ik eerst helemaal niets, dan soms 15 of alleen maar flitsmeldingen. Terwijl de verkeersberichten spreken over soms wel 50 files. Nu is TMC een gratis dienst, maar voorheen werkte het veel beter. Echt nauwkeurig is het nog geweest.

Iemand ook deze ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het ook, nieuwe navi nadat deze was gestolen.

 

rijd naar Emmen toe uit Rotterdam en als ik boven zwolle kom wordt het niks, dan krijg ik nog maar een paar meldingen.

 

Zou het ook aan de satelieten kunnen liggen.

 

Als het werkt werkt het super maar de laatste weken is het idd bagger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb het ook, nieuwe navi nadat deze was gestolen.

 

rijd naar Emmen toe uit Rotterdam en als ik boven zwolle kom wordt het niks, dan krijg ik nog maar een paar meldingen.

 

Zou het ook aan de satelieten kunnen liggen.

 

Als het werkt werkt het super maar de laatste weken is het idd bagger

 

Ik rij dagelijks naar het noorden. Zelden tot nooit worden de files bij Zwolle gemeld. Deze week opeens wel :D Mijn RNS 510 leidde me netjes om de file heen.

 

Ik krijg zowel 's morgens als ook 's middags, naar mijn idee, alle meldingen binnen via TMC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke ik ben de afgelopen dagen wel naar emmen geweest maar helaas met een huur auto

 

mijn staat weer bij de schade boer voor herstel inbraak van mijn RNS510

 

dus volgen keer maar weer eens proberen

 

Bedankt voor de tip

 

Groetjes Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die tmc meldingen zijn bagger in de regel worden vaak meldingen doorgegeven die dan als je ter plekke bent, helemaal niet ( meer) bestaan of aan de andere kant van de rijbaan bevinden. Erg jammer, het kan zo mooi werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mijn rns 300 laat me gewoon de file in rijden.

 

mischien heb ik mn instellingen niet goed staan

 

ik kwam er laatst achter dat het radiostation waar je naar luisterd

verantwoordelijk is voor je tmc meldingen ....slam geeft geen tmc dus.

 

hier in t noorden krijg ik via Q-music de laatste week maar een

stuk of 4 a 6 meldingen waarvan ook steeds de zelfde flitsers,waarschijnlijk flitspalen denk ik.

 

mischien is er een muziekstation die wel goede en veel meldingen verzendt.

....maarja in t noorden valt er mischien weinig te melden,

 

of is het per zendmast(frequentie)verschillend?

en krijg je pas de melding als je inde buurt van de file komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de RNS 510 zit een aparte tuner voor de TMC ontvanger; die kan je op een specifieke TMC zender afstemmen of automatisch een zender laten selecteren. Ik kies voor BNR (vaak zichtbaar als 'flitser' in de TMC zenderlijst) vanwege - inderdaad - de actuele flitsmeldingen, zichtbaar als blanco veiligheidswaarschuwing.

 

Overigens maken ze in het buitenland veel actiever gebruik van TMC. Als je in België of Frankrijk rijdt zie je het scherm bezaaid met wegwerkzaamheden en auto's met panne...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kwam er vandaag achter dat er maar een stuk of zes keuzezenders weergegeven worden voor de TMC. Hierbij staat de TMC info ook vast bijv. 'HMP11,1' of 'Frank'

Het lijkt wel of deze zenders niet geupdate worden - iemand een idee?

 

Oja: RNS510 versie C met software sw2720

 

Software versie upgraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden