Ga naar inhoud
  • 0

verwarmde ruitensproeier


Jasper

Vraag

Ondanks dat ik antivries ruitensproeier in m'n tank heb zitten bevriezen de sproeikoppen.

Begint nu toch wel irritant te worden als er zo'n dikke laag opgespatte pekel op je ruit ligt.

 

Zijn er voor de 3BG ook verwarmde ruitensproeiers verkrijgbaar? En zo ja, heeft iemand dan ook artikelnummer en prijsindicatie?

Voor m'n golf waren ze er in het verleden wel en als ik me niet vergis is het voor de 3C ook verkrijgbaar, lijkt me dat ze er voor de 3BG toch ook moeten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Ligt aan het bouwjaar van de Passat. Onderdeelnummers zijn 6E0955986A of 6E0955986B. Verschil hiertussen is mij niet bekend. De versie 'A' is voor bouwjaar 2001-2002 en 'B' voor 2003-2004. Verder heb je natuurlijk een kabelset nodig. Als je een beetje handig bent kun je deze zelf maken. Artikelnummer van de kant en klare kabelset is 3B0971271. Dit is echter alleen het stuk kabelboom van de sproeiers naar het koppelstuk van de kabelboom die van de wissermotor afkomt (duidelijk zo?!). Deze is bij verwarmde sproeiers ook anders nl. 3B1971271H of 3B1971271K (ook weer afhankelijk van je chasssnummer).

 

Groetu, Ties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Pindar; Bedankt!

Bij mijn 3BG zit alles achter beschermplaten, dus kan de sproeiers zelf niet zien.

Maar ik zie wel twee kabel-afschermingen de motorkap in lopen, waarvan 1 het water zal zijn en de ander is beduidend anders, dus ik denk dat dit mijn aanwijzing zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik heb deze verwarmde ruitensproeiers, maar twee weken terug moest ik richting belgie en toen was het effe die dag -13 onderweg, had ook antivries erin tot -20 maar onder het rijden deden mijn sproeiers het niet , die waren dus bevroren :|

Op het moment van stilstaan ging het wel langzaam beter, ik denk dat het door de rijwind veels te koud was ,mischien wel meer dan -20

Nu heb ik wel antivries tot -60 :mrgreen: hoop dat het nu goed blijft, alleen hebben mijn rubbers het nu heel slecht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden