Ga naar inhoud
  • 0

Temp. sensor koelwater defect of de thermostaatklep ?


sequence

Vraag

Vanmorgen tijdens een rit kwam mijn temp. meter niet boven de 70 graden, normaal staat ie altijd op 90 graden. Op de terugweg deed de meter vreemd. De eerste 10 minuten bleef ie in de hoek, om vervolgens direct op 70 graden te springen.

 

Daarna zakt de meter weer terug om vervolgens op te lopen naar 80 graden, even later stijgt ie normaal naar 90 graden. En daar bleef ie de hele rit staan. Dat leek dus normaal.

 

Maar wat kan er aan de hand zijn ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had hetzelfde euvel als beschreven, bij mij is eerst de tempsensor vervangen, toen was het 'heen en weer springen' van de meter weg, echter later merkte ik dat hij wel heel lang nodig had om op temperatuur tekomen, bleek de thermostaat rot te zijn, alles vervangen onder garantie gelukkig, dus is idd een euveltje bij passaats lijkt het. (19TDI74kw 2001)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik had hetzelfde euvel als beschreven, bij mij is eerst de tempsensor vervangen, toen was het 'heen en weer springen' van de meter weg, echter later merkte ik dat hij wel heel lang nodig had om op temperatuur tekomen, bleek de thermostaat rot te zijn, alles vervangen onder garantie gelukkig, dus is idd een euveltje bij passaats lijkt het. (19TDI74kw 2001)

 

Onder garantie nog ? Hoeveel km stond er op de teller ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij mijn auto duurt het nu wel zo'n 10 km eerdat hij op 90 gr. staat.

vind dit vrij lang, maar er lijkt niets stuk. duurt het bij jullie ook zo lang

 

Bij mij staat hij na ongeveer 5 km op 90 graden..

 

Ja maar jij hebt een V6 benzine toch ? Dat kun je niet vergelijken, door de efficiente verbranding van de TDI komt er veel minder overtollige warmte vrij dan bij een benzine. Daardoor duurt het ook langer voor de bedrijfstemperatuur bereikt is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarschijnlijk maakt de stekker op de temperatuuropnemer geen goed contact. FF eraf halen die stekker en met een schuurpapiertje schoonmaken. Beetje vaseline erop en weer terug steken. Waarschijnlijk is het dan opgelost.

 

 

Weet je toevallig ook waar die stekker zit ? :)

 

Ik heb geen idee waar deze moet zitten. Maar er zijn hier vast mensen die je kunnen vertellen waar deze zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik had hetzelfde euvel als beschreven, bij mij is eerst de tempsensor vervangen, toen was het 'heen en weer springen' van de meter weg, echter later merkte ik dat hij wel heel lang nodig had om op temperatuur tekomen, bleek de thermostaat rot te zijn, alles vervangen onder garantie gelukkig, dus is idd een euveltje bij passaats lijkt het. (19TDI74kw 2001)

 

Onder garantie nog ? Hoeveel km stond er op de teller ?

 

voorkeurselectiegarantie, bij 130.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden