Ga naar inhoud

  • 0

Slecht remmen 3C in de regen **update op P3**


Eric

Vraag

Vorige week zaterdag reed ik naar Oostenrijk en hadden zo'n beetje de hele weg regen.

Opzich niet zo erg, maar wat me opviel was het slechte remmen van m'n 3C als ik een kilometer of 10 à 15 niet geremd had.

Bij het intrappen van de rem gebeurd er dan de eerste meter helemaal niets :( , vervolgens trap je dan harder en "pakt" hij pas. Maar remt dan ook ff wat scheef om dan pas goed te remmen..... Direct daarna remmen is geen punt.

Nu weet ik dat er zich een waterfilm op de schijven kan vormen, maar dat zou na 1 omwendeling (ongeveer 2m) weg moeten zijn, dit duurde echt veel langer.

 

Morgen gaat hij naar de dealerd.

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Precies Vdub, dat was ook de gedachte van de chefmonteur bij de Dago.

Daarom stond hij er toen ook op dat er een volledig "bestukte" cylinderkop afgestuurd zou gaan worden, dus compleet met verstuivers, nokkenas etc en tandempomp!

 

Goeie jongens daar bij de Dago :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ken dit probleem ook, maar dat is vooral na de wasstraat. Tijdje geleden 's ochtends een keer. Had de auto de middag ervoor gewassen en daarna gelijk stil gezet. 's nachts had het toen gevroren en toen remde hij even minder. Ik heb voor mezelf de link toen gelegd dat dit te maken zou kunnen hebben met evt. was ijsvorming op de schijven.... Na een keer remmen was het afgelopen.

 

Hebben jullie toevallig ook het idee dat de remblokken iets aanlopen? Als ik 30km/h rijd oid (iig rustig) hoor ik soms een licht schurend geluid aslof iets aanloopt. Als ik de rem in trap is dit geluid weg.

 

Heb wat navraag gedaan en dit werd toen op de schijven-wis/was.... iig dat programma dat er geen water op de velgen kan komen te staan.

 

Heb destijds mijn brandstof filter al eens open gehaald om te kijken hoe zwart mijn filter was ivm een kapotte tandempomp. Nu ik dit hoor.... schrik ik wel weer een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dacht misschien dat de remblokken te strak op de schijf was afgesteld... maar heb na 110.000km bijna nog ruim voldoende profiel. Heb de auto gekocht met 50.000km. Kan eens een nieuwe set opgekomen zijn.

 

Matthijs had het erover om de remmen eens "vrij" te maken, misschien werkt dit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb altijd geweldige remmen gehad op mijn 3c, tot vorige week / 2 weken geleden. Ik heb 2 keer vlak na het starten geen remdruk gehad. Bij het wegrijden wel, maar bij het eerste stoplicht ging het fout. Schrok me een ongeluk. na een aantal dagen precies hetzelfde gehad. Na een keer of 15 tot 20 pompen begonnen de remmen weer te werken. Hewt regende wel hard, maar goed.

 

Afgelopen woensdag een longlife beurt gehad (52000 km). Pobleem gemeld. Ze konden niets vinden. Ik heb voor de zekerheid maar de remvloeistof laten vervangen (65 euro). Tot nu toe remt de Passie weer geweldig. De garage denkt aan vocht in de leidingen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Remvloeistof moet je inderdaad om de 2 jaar verversen omdat het hychroscopisch is, maw het trekt vocht aan.

Als er teveel vocht in de vloeistof komt kan het bij harde remacties, noodstop van 150 naar 0 of een flinke berg naar beneden bijvoorbeeld, de remvloeistof in de remcilinder zo heet worden dat het vocht (water) welke in de remvloeistof zit overgaat van vaste moleculen naar gas moleculen, er ontstaan belletjes dus.

Gas is samendrukbaar en dat wil je dus niet in een remcilnder............

 

Nu is dat dus niet zo dat als je net wegrijdt en aan het eind van de straat gaat remmen dat dat effect dan al optreed, dan is er iets anders aan de hand.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden