Vorige week zaterdag reed ik naar Oostenrijk en hadden zo'n beetje de hele weg regen.
Opzich niet zo erg, maar wat me opviel was het slechte remmen van m'n 3C als ik een kilometer of 10 à 15 niet geremd had.
Bij het intrappen van de rem gebeurd er dan de eerste meter helemaal niets , vervolgens trap je dan harder en "pakt" hij pas. Maar remt dan ook ff wat scheef om dan pas goed te remmen..... Direct daarna remmen is geen punt.
Nu weet ik dat er zich een waterfilm op de schijven kan vormen, maar dat zou na 1 omwendeling (ongeveer 2m) weg moeten zijn, dit duurde echt veel langer.
Vraag
Eric
Vorige week zaterdag reed ik naar Oostenrijk en hadden zo'n beetje de hele weg regen.
Opzich niet zo erg, maar wat me opviel was het slechte remmen van m'n 3C als ik een kilometer of 10 à 15 niet geremd had.
Bij het intrappen van de rem gebeurd er dan de eerste meter helemaal niets , vervolgens trap je dan harder en "pakt" hij pas. Maar remt dan ook ff wat scheef om dan pas goed te remmen..... Direct daarna remmen is geen punt.
Nu weet ik dat er zich een waterfilm op de schijven kan vormen, maar dat zou na 1 omwendeling (ongeveer 2m) weg moeten zijn, dit duurde echt veel langer.
Morgen gaat hij naar de dealerd.
Iemand enig idee?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
20
6
5
4
Popular Days
31 dec
11
11 ma
10
29 dec
7
30 dec
7
Top Posters For This Question
Eric 20 posts
3V 6 posts
Vdub 5 posts
tinus 4 posts
Popular Days
31 dec 2008
11 posts
11 ma 2009
10 posts
29 dec 2008
7 posts
30 dec 2008
7 posts
61 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten