Ga naar inhoud
  • 0

accu vervangen


snarie

Vraag

mijn auto begint steeds slechter te starten naarmate het kouder wordt, en denk dat de accu de grootste veroorzaker is .

''zit een groen lampje op en die brandt ook niet meer''

ach het raakt na 5 jaar ook wel tijd denk ik.

 

Maar nu heb ik de vraag wat voor accu moet ik nemen, gewoon de standaard of een zwaardere

ik neig naar een zwaardere omdat ik graag wat power over heb dan dat het net genoeg is

waar kan ik een hele goede accu halen voor zo min mogelijk.

 

het is voor een 3b 1.8T bj 1998

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Varta is inderdaad volgens mij de top. Een ander bekend merk is Beru, maar ik durf je niets over de kwaliteit daarvan te zeggen.

Hoe dan ook, hou in de gaten dat lang niet iedere accu past. In de accubak heb je alleen in de breedte ruimte en de pluspool moet ook aan de goede kant zitten. Daarnaast moet je een accu hebben met een klemrand aan de bodem om 'm te kunnen vastzetten. Daarmee vallen al een hoop andere accu's af. Je zou eens kunnen kijken naar een accu voor een TDI, die zijn zwaarder en passen in ieder geval wel in een Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Varta is inderdaad volgens mij de top. Een ander bekend merk is Beru, maar ik durf je niets over de kwaliteit daarvan te zeggen.

Hoe dan ook, hou in de gaten dat lang niet iedere accu past. In de accubak heb je alleen in de breedte ruimte en de pluspool moet ook aan de goede kant zitten. Daarnaast moet je een accu hebben met een klemrand aan de bodem om 'm te kunnen vastzetten. Daarmee vallen al een hoop andere accu's af. Je zou eens kunnen kijken naar een accu voor een TDI, die zijn zwaarder en passen in ieder geval wel in een Passat.

 

 

Wat voor accu heb jij erin dan? in mijn passat zit een 74 ampere net zoals in de tdi van mijn ouders

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de benzine is het inderdaad ruim voldoende, diesel is ietwat aan de krappe kant.

Bij diesel zit "standaard" 72ah, terwijl 80ah wat meer "adem-ruimte" geeft.

 

Varta en Bosch zijn prima merken is de ervaring, hoewel geadviseerd wordt meestal na 3-5 jaar de accu's vervangen.

Maar sinds een jaar ben ik overgestapt op een zogenoemde vliesaccu, aangezien die nog beter presteren, maar wel flink duurder zijn. Toch gaan die langer mee, en betalen zich op die manier min-of-meer terug.

 

Koop inderdaad geen "onbekend" merk, niets is zo vervelend als je accu het laat afweten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bovenstaande link is dus zo'n vlies-accu. Kompleet gesloten systeem, en AGM (Absorbed Glass Material) heeft als voordeel dat bij kleinere afmetingen betere prestaties geleverd worden dan bij een standaard accu (van dezelfde of zelfs grotere afmetingen).

 

Ik zou wel adviseren je accu goed te onderhouden, dus nooit leeg-starten of kortsluiten (duh) want dan kunnen de platen krom trekken en is het letterlijk einde-oefening.

 

Onderhouden, zoals:

- druppellader als je wekenlang je auto cq. motor niet gebruikt.

- Een zogenoemde MegaPulse (merk-naam, maar het bekende principe) tegen sulfatering.

Sommige duurdere druppelladers hebben zo'n stand ingebouwd onder de naam "reconditioning".

 

Sulfatering is de "tandplack" die onstaat in accu's en heeft nadelig invloed op de levensduur en prestaties van een accu.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Loodaccu

 

Conrad Electronics verkoopt een kant-en-klaar model die ons zeer goed bevalt;

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=250179

 

Is niet goedkoop, maar als je deze gebruikt bij je accu kan het de levensduur met een jaar tot 2 jaar verlengen, is onze ervaring.

 

Sommige druppelladers zoals van CTek hebben dit ingebouwd zitten, maar ook weer niet echt goedkoop.

 

Nu zijn er ook zelfbouw-projecten op het internet te vinden (uiteraard);

http://home.wanadoo.nl/petervanhaandel/Home.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden