Ga naar inhoud
  • 0

xenon lamp werkt niet 100%


laatje

Vraag

Ik heb pas een andere passat gekocht. In deze auto is achteraf (door de vorige eigenaar) xenon ingebouwd van het merk Pilot.

 

Als ik de deuren ontgrendel en het is donker, dan gaan automatisch de lampen branden. Alleen de xenon lamp rechtsvoor wil nog wel eens weigeren.

Als ik de auto start, dan gaat soms een lampje branden in mijn dashbord dat aangeeft dat een van de lampjes kapot is. Na een 5 tot 10 seconden gaat de xenon lamp toch branden (en het waarschuwingslampje op mijn dashbord uit).

 

Weet iemand misschien wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit is op te lossen?

 

Alvast bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is een standaard tekortkoming. De lamp is dan nog niet warm waardoor hij de hoge piek spanning nog niet kan verwerken :(

Zelf heb ik ook xenon laten inbouwen en maak dit bij een “koude” opstart ook regelmatig mee. Het inbouwstation heeft mij aangegeven dat aan dit specifieke probleem helaas niets te doen is :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit is een standaard tekortkoming. De lamp is dan nog niet warm waardoor hij de hoge piek spanning nog niet kan verwerken :(

Zelf heb ik ook xenon laten inbouwen en maak dit bij een “koude” opstart ook regelmatig mee. Het inbouwstation heeft mij aangegeven dat aan dit specifieke probleem helaas niets te doen is :!:

 

 

Maar hoe kan het dan, dat het probleem zich maar bij een lamp voordoet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Standaard staat bij halogeen verlichting de module hiervoor op 90 %. (er gaat dan iets minder stroom naar koplampen, waardoor deze dan iets langer meegaan, bla bla .....)

 

echter vind ballast van xenonset dit niet zo leuk en dit resulteert vaak in knipperen van xenon of slecht starten van de lampen.

 

om duty cycle te verzetten op een 3c heb je wel iemand nodig die een dongle heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Iets met de stroom toevoer dacht ik.

 

Je moet de computer van 90% naar 100% zetten. Anders functioneerd je xenon niet goed, (lees "rare" problemen), flikkeren, slecht starten etc etc

 

Topicstarter heeft zo de zien een 3C. Dat je de Duty Cycle kan instellen is toch alleen bij de 3C?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meestal is een storing in een Xenon ballast terug te voeren op een te lage spanning.

Is je accu nog goed? Xenon trekt bij het starten nogal veel stroom.

Ik heb het bij mijn 3B ook achteraf ingebouwd (welliswaar een setje van €99 van Heuts) en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

In de A6 heb ik vorige week een Pilot setje ingebouwd met Can-Bus ballasten en ook die werken perfect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas zal het op 100% zetten van de duty cycle (of te wel de xenon optie aanzetten) jou probleem niet helemaal oplossen.

De rechterlamp blijft een "probleem" met aftermarket xenon. Ik heb het soms ook, vooralals het buiten koud is.... :(

FF uit en weer aan en alles doet het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Helaas zal het op 100% zetten van de duty cycle (of te wel de xenon optie aanzetten) jou probleem niet helemaal oplossen.

De rechterlamp blijft een "probleem" met aftermarket xenon. Ik heb het soms ook, vooralals het buiten koud is.... :(

FF uit en weer aan en alles doet het weer.

 

 

Inderdaad, de duty cycle op 100% zetten heeft niet geholpen. Sterker nog, als ik dan daarna het groot licht aan zette, kreeg ik ook een foutmelding die niet meer (vanzelf) wegging. Dit was mij voor verandering van de instelling al verteld by Vag-Techniek in Nuenen en dit bleek inderdaad zo te zijn. Is blijkbaar vaker bij een Passat van 2006.

 

Ik heb de hele xenon eruit laten halen, was het gekloot helemaal zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een herkenbaar verhaal..... Bij mij was 3 maand na inbouw van de Xenon de rechter ballast kapot. Deze omgewisseld : lamp rechts deed het op de linker ballast, linker lamp werkte niet op rechter ballast. Het ligt dus aan de rechter ballast. Nu tijdelijk een rechter exemplaar vervangen. Bij het starten 's ochtends werken ze alle 2. Na ruim half uur rijden gaat rechter lamp uit. Gedurende de dag opnieuw starten blijft de rechter lamp uit. Blijkbaar heeft de ballast wat nachtrust nodig. Misschien helpt bij mij het voorstel van de duty cycle op 100% zetten ook. Blijft vreemd dat alleen rechts er last van heeft. Staan hier soms andere onderdelen op geschakeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden