Ga naar inhoud

Hoeveel mensen hebben roest op het dak bij de dakrails?


esmamaju

Aanbevolen berichten

Maar dan komt het verhaal schade straks zeker????Dan heeft de auto eens schade gehad.En dan kunnne we het niet meer garanderen..Ja eikel bedankt hoor voor je wijze woorden met je krisis.Als ik thuis kom te zitten door jou,haal ik persoonlijk je Passat op.En ga bij jouw aan het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Beste Passat-rijders,

 

Inderdaad erg jammer dat het product het zo laat afweten en met name de service erna.

Ik heb mijn bericht ook al op het eerder genoemde draadje geplaatst. Helaas via Pouw Zwolle niet verder gekomen. Baal ik erg van, want ben net als alle mensen hier precies op mijn auto. Ik vind het gewoon onrecht.

 

 

Als er een offensief wordt gemaakt sluit ik graag aan en wil natuurlijk ook helpen.

 

Het is bij mij niet heel erg, maar het begin is er. Verder bladdert het chroom gewoon van de drager af, wat ik ook niet vind kunnen. Maar ja....

Overigens zijn de dragers bij mij af fabriek gemonteerd (optie 3S1).

 

Veel succes allemaal, ik hoop dat de mijne ook kosteloos wordt hersteld.

 

 

Groeten,

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Nou even update, advocaat had ongeveer 6 weken geleden alle papieren en de claim van de schade aan mijn dak opgestuurd naar pon, ik dus bellen naar mijn advocaat, hebben ze nooit wat ontvangen, jaja.....hoezo proberen om tijd te rekken....hoe jullie op de hoogte als ik wat weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Mijn auto heeft het genoemde probleem ook, hoewel nog in lichte mate (alleen voorste steunen).

Ik ben bij de dealer geweest, deze heeft me uiteindelijk doorverwezen richting PON. Kon ook niets iets regelen met PON.

Brief geschreven... gebeld... etc... heeft tot nu toe nog niet het gewenste resultaat gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 jaar geleden ook roest op mijn dak geconstateerd bij de poten van mijn chrome dakrails. Via dealer vergoeding laten aanvragen en afgewezen. De rekening van het dakspuiten was 750 euro. Als er een gezamenlijke claim komt dan doe ik graag mee.

 

 

Als we gezamelijk iets ondernemen doe ik ook mee. Mijn auto heeft een klein plekje roest op het dak bij de middelste daksteun aan de rechterkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit ook tegen mijn advocaat gezegd of het mogelijk is om dit gezamelijk te doen, maar volgens deze is dit erg moeilijk en moet je dan als een soort stichting gaan werken om het rechtsgeldig te maken.

In ieder geval laat ik weten als ik weet wat de uitkomst van mij is met de advocaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit ook tegen mijn advocaat gezegd of het mogelijk is om dit gezamelijk te doen, maar volgens deze is dit erg moeilijk en moet je dan als een soort stichting gaan werken om het rechtsgeldig te maken.

In ieder geval laat ik weten als ik weet wat de uitkomst van mij is met de advocaat.

 

Dus dan kan jou advocaat het wel voor iedereen apart doen, dan heeft die de papier winkel al alleen een naampje veranderen :angel::mrgreen: Ik hoop dat het gaat werken, of moeten we radar oid in schakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Beste mensen,

 

Ik heb ook een VW passat variant (bouwjaar 2004) met chroomrailing. Ook dezelfde probleem als jullie hebben. Maar gelukkig had deze auto gekocht met zgn "voorkeur selectie". Ik heb dit probleem onder de fabricage fout gemeld. Hierdoor wordt alles vergoed.

 

Nu heb ik een andere probleem. Op mijn achterklep van mijn auto is er een soort "pukkel" met roestvorming en op die pukkel zit een minuscule gaatje. Zoals jullie weten wil PON/dealer dit niet zien als carrosserie schade, maar als lakschade. waarvoor wij niet in aanmerking komen. Nou is mij de vraag, is het gaatje ontstaan door de roestvorming of is de roestvorming ontstaan door het gaatje? (Je krijgt bij steenslag ook geen roest? Of heb ik helemaal verkeerd?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Ik heb ook een VW passat variant (bouwjaar 2004) met chroomrailing. Ook dezelfde probleem als jullie hebben. Maar gelukkig had deze auto gekocht met zgn "voorkeur selectie". Ik heb dit probleem onder de fabricage fout gemeld. Hierdoor wordt alles vergoed.

 

Nu heb ik een andere probleem. Op mijn achterklep van mijn auto is er een soort "pukkel" met roestvorming en op die pukkel zit een minuscule gaatje. Zoals jullie weten wil PON/dealer dit niet zien als carrosserie schade, maar als lakschade. waarvoor wij niet in aanmerking komen. Nou is mij de vraag, is het gaatje ontstaan door de roestvorming of is de roestvorming ontstaan door het gaatje? (Je krijgt bij steenslag ook geen roest? Of heb ik helemaal verkeerd?)

 

Nu heb ik geen crhome dakrail ( wil hem wel monteren, maar na deze verhalen twijfel ik enorm), maar wel chrome raamlijsten, en die is aan 1 kant verweerd. Ik heb mijn auto vorig jaar mei ook gekocht via de dealer onder de voorkeur selectie.Ik ga de lijst nu ook onder die fabricage fout claimen, want ik stoor me er steeds meer aan, laat wel weten hoe het afloopt.

En wat betreft die steenslag, dat kan wel degenlijk roesten, als er niets aan gedaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, deze zijn veel te dun en blijft water onder zitten dat het gaat roesten bij het doorvoergat van de bout. Ik heb er nu 2 lagen schuimpjes onder zitten met eerst een op maat geknipte fietsband, stuk beter zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ik weet niet waar het aan ligt maar ik denk dat de schuimpjes te dun zijn die de lak moeten beschermen!

 

Hoi Marco,

 

Ja dat klopt, ze hebben te dunne rubberen ringen gemonteerd. Dit geeft PON ook toe. DEGENEN DIE AUTO MET VOORKEURSELECTIE HEBBEN GEKOCHT, EN NOG STEEDS ONDER DEZE GARANTIE VALLEN, GA NAAR DE DEALER EN MELDT DIT ALS FABRICAGE FOUT! Het moet wel de roestvorming met dakrailing te maken hebben. De kans zeer groot dat dit 100%vergoed wordt.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden