Ga naar inhoud
  • 0

olie peil oplichte in het display


Marcel van Es

Vraag

Hoi passat hebbers

 

Ik heb het nu meegemaakt, dat er bij mij het olie peil oplichte in het display, :angry:

Gelijk auto aan de kant,

En dit gebeurde weer eens op een moment dat ik mijn portomonee en telefoon thuis had laten liggen, kon ik ff 1 km lopen

Ik bij de texako naar binnen, ik kon niet bellen daar want ze hadden geen buiten lijn, en ook geen mobil.

Triest hoor ik had altijd het idee dat de mijne geen olie dronk :D nou dat heb ik dan mooi mis.

Heb er 2 liter bij gegooit want op de peilstok gaf die aan dat er maar 1 mm aan de peilstok olie zat, :(

En ik heb liever iets teveel dan te weinig.

Even de motor laten draaien nog eens meten prima. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

2 liter lijkt me wel heel erg veel, stond je auto wel vlak?

Ik rij een 2.0 die gemiddeld wat meer olie verbruikt als andere modellen, maar de ervaring heeft me geleerd dat de eerste waarschuwing vrij snel plaatsvindt (geel lampje), ik gooi er vaak slechts een halve liter bij om tot het normale niveau te komen. Een rood olielampje heb ik gelukkig nooit gezien en ik heb hem ook nooit direct stil hoeven te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peilstok op minimum is 1 liter erbij. (mits de auto vlak staat)

 

Overigens kun je bij een waarschuwing voor het controleren van het olie peil (oranje/geel lampje) nog prima doorrijden, gewoon een tank station zoeken waar ze je olie verkopen, maar je kunt er nog mee rijden. Rood licht is zoals eerder gezegd direct stoppen.

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoeveel kilometer heb je gereden na de laatste keer oliepeilen? Mijn Passat verbruikt 1 liter tussen de beurten. Ik check hem dus 2 keer per jaar.

 

Als ik jou was zou ik de auto nogmaals peilen wanneer hij helemaal vlak staat. Als er echt te veel olie inzit zou het zelfs kunnen gaan schuimen in je carter. En dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoeveel kilometer heb je gereden na de laatste keer oliepeilen? Mijn Passat verbruikt 1 liter tussen de beurten. Ik check hem dus 2 keer per jaar.

 

Als ik jou was zou ik de auto nogmaals peilen wanneer hij helemaal vlak staat. Als er echt te veel olie inzit zou het zelfs kunnen gaan schuimen in je carter. En dan zijn de gevolgen niet te overzien.

 

Hoi heren

 

Hoeveel kilometer heb je gereden na de laatste keer oliepeilen?

Ik laat het olie verversen altijd bij een beurt doen, en hoef ik ook nooit olie bij te vullen.en olie peilen tussen door doe ik eigenlijk nooit nog nooit gedaan om eerlijk te zijn.

Maar heb dit jaar best wel veel km gemaakt voor mijn doen 30 dkm is normaal voor mij,

Maar heb iets van 50 dkm afgelegd dat ie een beurt voor het laats heeft gehad moet nog steeds een afspraak maken.

Ik heb net gekeken 21.35 uur en hij zit eerlijk 3 a 4 mm boven die streepjes die daar onder aan het oliepeil zit.

Dat zal ik er toch wel uitblazen?? :roll::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden