Ga naar inhoud
  • 0

Uitbouwen instrumentenpaneel 3B


Rietish aka JRJ

Vraag

Hallo,

 

Weet iemand toevallig hoe je de instrumentenpaneel moet uitbouwen?

Ik ben bezig met de verlichting om te zetten van orgineel groen naar rood blauw.

Alles is al omgezet naar rood en de climatronic naar rood blauw nu rest alleen nog de instrumentenpaneel.

Dus hopelijk heeft iemand een linkje naar een handleiding

 

Voor het solderen heb ik deze link al:

http://www.passatplus.de/umbauten/beleu ... /index.htm

Nu nog alleen maar het demonteren hiervan

 

Alvast bedankt

Gr.Rietish

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Yes bedankt voor de tips.

 

En dat terwijl ik nog op die site was geweest maar ik kon het niet vinden.

 

Eerst snel dit afhandelen want gister reed me vrouw in de auto en kwam thuis met de mededeling ; Het is net een kermisattractie van binnen door de groen kleurige instrumentenpaneel en rood/blauwe climate control.

 

Chroomringen daar ben ik ook nog opzoek naar aangezien de paneel geheel geopend wordt kunnen deze gelijk ook d'r in.

 

Maar het gaat zeker goed komen.....hopelijk! :roll:

 

Gr.Rietish

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een totaal overbodige reactie van iemand die dit soort verbouwingen net een spannend jongensboek vindt (en het daarom ook uit zijn hoofd zou laten), maar kun je niet veel beter een tellerunit aanschaffen van een later type en die monteren in jouw auto?

 

Het kan maar zo zijn dat het niet compatible is maar dit kwam opeens in me op.

 

Succes!!

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou zo moeilijk zal het toch niet zijn?

 

Een ander tellerunit had ik overwogen maar de types die ik vond kwamen niet overeen met mijn type en bijna geen tellerunits voor automaten die hebben namelijk een extra display.

 

De climatronic unit daar zaten ook die smd leds in dat was echt een makkie oude eruit nieuwe d'r in solderen 10 minuten werk.

Alleen die regelapparaat van de elektrische ramen die had ik wel vern**kt

220,- nieuw bij de dealer maar ik kon een tweedehandsje krijgen gelukkig voor 65,- met de rode verlichting.

 

Verder is alles al rood alle schakelaars; de ander elektrische ramen, tankklepknopje, achteruitverwarming, gevarenknop, lichtschakelaar, luchtroosters, verlichting van de schakelaar bij automaat en alleen de spiegelverstellingsknop heb ik blauw gemaakt.

 

Ik moest eigenlijk foto's maken helemaal vergeten.

Maar mocht het mij niet lukken dan heb ik altijd nog mijn neefje die doet dit werk bij Philips solderen printplaten fixen. De bedoeling is dat hij de tellerunit gaat doen nu nog wachten op de ledjes want ik had er te weinig besteld.

 

Oja hobbyverf voor de wijzers daar dacht ik ook al aan even informeren dan maar thanks.

 

Nou nog bedankt voor de steun en jullie horen het wel hoe het afloopt.

 

Gr.Rietish

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou het is gelukt had vandaag eindelijk tijd om alles te veranderen.

En gelukt instrumentenpaneel der uit gehaald uit elkaar gehaald en ledjes gewisseld 27 blauwe smd leds en 12 rode smd leds en klaar uurtje werk.

 

En mooi dat het is!!

 

De wijzers heb ik met een rode stift rood gemaakt alleen weet ik niet zeker of ik de wijzers goed terug heb gezet.Net wel getest ze doen het wel maar misschien dat iemand een foto heeft van hoe ze staan als er geen contact is dus zeg maar de nulstand.Dit voor de zekerheid.

 

Alleen het volgende ik heb er gelijk chroomringen ingezet met secondenlijm vastgezet maar op het glas heb ik een beetje lijm geknoeid.

 

Hoe is dit het makkelijst te verwijderen?

Volgend project W8 binnenverlichting maar dan gewoon de orginel genoeg ledjes gezien voor een tijdje.....

Gr Rietish

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaaf dat het je gelukt is...

 

Ik vind dit soort verbouwingen ook altijd wel gaaf...

Alleen ik heb mijn auto dagelijks nodig en dus als het mis gaat dan heb ik een probleem.

Dus alleen maar tijdens weekeinden en meer ingrijpendere dingen alleen tijdens vakanties.(als de auto dan al niet bij de garage staat voor een beurt of iets anders)

 

Als je je meters wilt testen kun je dit ook met VAG-com doen.

 

Je kunt alle metertjes testen (ziet grappig uit... 260km/h terwijl je stilstaat)

Maar je kunt ook kijken of de waarde wat de meter aangeeft klopt.

 

 

Succes er mee iig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je je meters wilt testen kun je dit ook met VAG-com doen.

 

Je kunt alle metertjes testen (ziet grappig uit... 260km/h terwijl je stilstaat)

Maar je kunt ook kijken of de waarde wat de meter aangeeft klopt.

 

 

Succes er mee iig :)

 

Kun je uitleggen waar ik dat kan vinden in vag-com om het te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff snel uit het hoofd...

 

Metertjes testen :

 

Select =--> Instruments =--> dan ergens rechts onder output test (ofzoiets)

 

Dan krijg je een paar mogelijkheden...

Iets met analog zijn de meters

bij display sigment test -- gaan alle tekens van je display aan en kun je zie of 1 het niet doet ofzo

Dan is er nog cluster lamp test -- dan gaan al je lampjes op je dashboard branden

Verder is er nog een zoemer test (hoor je het piep toontje) en een ventilator test (dan gaat dat ding lopen dus)

LET OP alle tests die je doet even af laten lopen en niet zo maar GO BACK doen... want de test blijft dan lopen...

 

Als je wilt weten of je meters nog wel kloppen kan dat zo :

Select =--> instruments =--> measure blocks

En dan gewoon met "up" het rijtje af gaan.

De instruments gaan tot ergens in de 250 en er zitten gaten in waar niks op zit.

Brandstof zit ergens in de group 15 dacht ik...

Speed in de 18 of 20

 

Gewoon even die groups door fietsen iig :)

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden