Ga naar inhoud
  • 0

Fiscon BT kit inbouwen op een RNS510; Klaar en werkend !


CP_2007

Vraag

Boehoe, vandaag het goede nieuws dat mijn nieuwe 3c bij de dealert staat.

En of ik hem volgende week wil komen halen.

Oh ja, en de vraag welke mobiele telefoon dat ik heb.

Zeg ik tegen die verkoper: " maakt niet uit toch ? Heb bluetooth"

Zegt die verkoper: " Ja maar er moet dan nog wel een BT module op je dashboard bij"

Ik zeg VERDOMME, dat is toch niet wat ik verwacht had.

 

Blijkt dus achteraf dat ik Premium had moeten bestellen om BT netjes op mijn scherm te krijgen en om vanaf mijn RNS510 kan bellen.

Stond ergens achterin de optie lijst.

 

Nu wil ik het toch kost wat kost erin hebben.

Vraag aan jullie, wat zijn de alternatieven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Thanks, ik ben weer iets meer gerust gesteld. Probleem kan dus verholpen worden.

Blijft wel allemaal een vaag verhaal met die systemen.

Zelfs de dealers weten van niets. Wellicht moeten ze toch maar eens les gaan nemen in deze systemen.

Het gaat ze bijna boven de pet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wellicht is dit een optie voor jou (ergens anders gelezen):

http://www.fiscon-mobile.eu/products/rns_510.php

 

Ik heb zelf een premium en weet niet wat dit kost of het goed is etc.

 

Succes in ieder geval en veel plezier met je nieuwe tuut!

 

 

EDIT:

ik zie net dat Cees eigenlijk hetzelfde had gepost, maar dan via Need4Street. Sorry... :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allen bedankt alvast voor de info !

 

Ik ben erachter dat het geluk bij een ongeluk is. De premium BT van de passat ondersteund alleen rSAP protocol.

Nu ben ik zelf in het bezit van een Iphone. Dus.... geen mogelijkheid tot pairen.

Moet dus zowieso een Skoda BT kit hebben of die Fiscon BT module.

De Fiscon schijnt erg veel meer opties te hebben.

 

Maar nu vraag ik mij af of ik dit zelf zonder programmeerwerk in zou kunnen bouwen.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

( Wellicht even de Post Header aanpassen naar " Fiscon BT kit inbouwen op een RNS510" maar weet niet hoe dat moet )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Overigens zeg je: "zelfs de dealer.."... nou laat dat zelfs maar weg, dit forum weet meer dan 10 dealers bij elkaar vooral over ICE. Jammer, maar dealers weten er echt niets van. Mijn delaer wist me te vertellen dat de RNS510 niet in mijn auto zou werken (B6 uit 2006) en dat het aansluiten van m'n Hirschmann digitenne ontvanger (ook met een interface) onmogelijk is. Nou ja, je raadt het al, het werkt allemaal prima, en de dealer? Die zei met toen hij dit ZAG werken dat het eigenlijk niet kon, maar dit wel een uitzondering zou zijn, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
... Wellicht even de Post Header aanpassen naar " Fiscon BT kit inbouwen op een RNS510" maar weet niet hoe dat moet

Done. Kun je zelf eventueel doen door als topicstarter in het eerste bericht van een topic de titel te veranderen.

 

Hey 3V, bedankt, die wist ik nog niet. Scheelt weer allemaal draadjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De Fiscon Pro module is besteld. Ben benieuwd wat er allemaal mee mogelijk is. Zodra hij erin zit laat ik dat even weten.

Zijn er nog andere Fiscon gebruikers hier op't forum ?

 

Hallo,

 

Ze hebben vandaag bij mij de fiscon pr ingebouwd geluid is super wel heb ik nog een probleem maar dat ligt meer aan mijn telefoon. Ik heb namelijk een htc diamond en als ik een nr uit het telefoonboek wil bellen dan moet ik ervoor zorgen dat mijn backlight van mijn htc aan is anders kan ik dat nr niet bellen. Dus met andere woorden ik moet iedere keer mijn verlichting van de gsm aan doen. Hier moet ik nog een oplossing voor vinden verder werkt het super!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De Fiscon Pro module is besteld. Ben benieuwd wat er allemaal mee mogelijk is. Zodra hij erin zit laat ik dat even weten.

Zijn er nog andere Fiscon gebruikers hier op't forum ?

 

Hallo,

 

Ze hebben vandaag bij mij de fiscon pr ingebouwd geluid is super wel heb ik nog een probleem maar dat ligt meer aan mijn telefoon. Ik heb namelijk een htc diamond en als ik een nr uit het telefoonboek wil bellen dan moet ik ervoor zorgen dat mijn backlight van mijn htc aan is anders kan ik dat nr niet bellen. Dus met andere woorden ik moet iedere keer mijn verlichting van de gsm aan doen. Hier moet ik nog een oplossing voor vinden verder werkt het super!!

 

Waar heb je hem laten inbouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De Fiscon Pro module is besteld. Ben benieuwd wat er allemaal mee mogelijk is. Zodra hij erin zit laat ik dat even weten.

Zijn er nog andere Fiscon gebruikers hier op't forum ?

 

Hallo,

 

Ze hebben vandaag bij mij de fiscon pr ingebouwd geluid is super wel heb ik nog een probleem maar dat ligt meer aan mijn telefoon. Ik heb namelijk een htc diamond en als ik een nr uit het telefoonboek wil bellen dan moet ik ervoor zorgen dat mijn backlight van mijn htc aan is anders kan ik dat nr niet bellen. Dus met andere woorden ik moet iedere keer mijn verlichting van de gsm aan doen. Hier moet ik nog een oplossing voor vinden verder werkt het super!!

 

Ik heb hem nog niet binnen. Krijg alleen van de supportdesk door dat ik mijn originele microfoon niet meer kan gebruiken. Heb jij een losse microfoon nu ingebouwd ? en inderdaad, waar heb je hem laten inbouwen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou , hij zit erin, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben voor deze prijs.

 

1e minpunt; is dat de headunit er bijna niet meer in kan met al die nieuwe quadblokken erachter.

De lengte van de kabel had mijns inziens dan ook iets langer gemogen.

De lengte van de kabel naar de fisconunit zelf was wel voldoende.

 

2e minpunt; is dat er dus een aparte mic bij zit. Heb nog niet geprobeerd om de originele versterkte mic te gebruiken. Maar dat wordt met klem afgeraden.

 

en om af te sluiten met de pluspunten

 

1. zelfde look en feel als de premiumkit op de rns ( waarschijnlijk zit die software er al in en wordt gewoon geactiveerd ! )

2. snelle installatie ( afgezien van de quadblock affaire ).

3. geen omzetting nodig van de bitjes ( vagcom oid ) omdat er al een bluetooth aan boord was ( die gewoon losgetrokken onder de stoel ).

Installatie binnen 30 minuten ( zonder quadblock affaire ).

 

Tevens heb ik er nog een DVDfree achter zitten en die werkt ook gewoon. Maar daardoor doet helaas mijn MFA Addon het niet zo goed.

Deze blijft regelmatig hangen. Das dan wel weer jammer, maar ja, een tankmeter en toerenteller heb ik al en om nu precies in cijfers te weten hoe en wat is nu ook weer niet nodig. ( ps. Turbodruk was jammer genoeg bij mij N/A ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom zou je een Fiscon kit kiezen? En geen originele VW kit? Ik plaats bij jou een volledig originele kit in, werkend met elke gsm, volledig origineel VW, en waarschijnlijk goedkoper dan een fiscon kit (laatst had ik iemand die mijn prijs betaalde voor een parrot, geinstalleerd).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden