Ga naar inhoud
  • 0

Irritant stottertje


Ealey

Vraag

Graag jullie mening/advies; Pas een 3BG aangeschaft van 2004, een 1,9TDI 130PK KM stand 165.000 (JB gechipt naar ongeveer 177PK, rollenbank test moet nog) EGR klep dicht en Kat leeg. Motor code AVF.

 

Het volgende probleem doet zich voor (en deed zicht excact hetzelfde voor vóór het chippen);

 

Als ik rustig en met een constante snelheid rijd, maakt niet uit tussen de 1600 - 2400rpm dan rijdt de auto een beetje onrustig. Ik bedoel hij bibbert / stottert een beetje. Je moet echt goed opletten, maar het is zeker te merken. Op hogere snelheden (vanaf zo'n 90 a 100 KM/H) is het probleem weg en rijdt de auto weer heel soepele constante snelheden (gelukkig!)

 

Het lijkt wel of ie het iets erger doet als ie warm is.

 

Iemand vertelde mij dat het de afdichting zou kunnen zijn onder de verstuivers, omdat die nog weleens willen lekken/krom trekken. Kan die persoon daar gelijk in hebben? Trekkracht is prima, zo door naar de 220KM/H zonder problemen. Geen noodloop en ook geen foutcodes (is uitgelezen door VAG COM). Rara.... :blink: Ook heb ik inmiddels al twee keer een diesel injector reiniger aan de tank toegevoegd, zonder noemenswaardig resultaat. Gisteren even een beetje Total Excellium getankt, en het leek vanmorgen wel of ie een stukje soepeler reed, maar de tank vol gegooid bij Shell express en is weer terug bij af.

 

Het is best wel irritant omdat ik de auto gebruik als lesauto, en ik dus ook vaak in de bebouwde kom rijd.

 

Alle suggesties en adviezen welkom!

 

Alvast bedankt...

 

Ealey

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hey ik heb exact dezelfde opties als jij en chip.

 

bij mij lag dat gestotter aan de kabelboom van de verstuivers,

 

wel kwam bij mij het probleem voor +/- 10 minuten na het opstarten en wanneer die totaal warm was, deed hij het niet meer.

 

lees even uit, als je dan een foutmelding krijgt van cyl 1 of 2 of 3 of 4 verstuiver gedoe ofsow misfire ofsow was het

 

dan weet ik wel zeker dat het je kabelboom is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie! Helaas geeft ie geen foutmelding via de VAG COM, dus daar kunnen we niet zoveel mee...Vandaag weer gereden, en moet eerlijk zeggen dat ik nu weinig verschil merkte tussen koude/warme motor. Hij doet het eigenlijk altijd. (zoals beschreven dan)

 

Wordt vervolgt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 3GB 130 PK heeft dit ook. Bij de dealer heeft men de auto ook uitgelezen, geen fouten gevonden. De EGR klep is toen wel vervangen, maar heeft niets geholpen. De mijne lijkt het bij vochtig weer meer te doen.

 

Weet iemand wat zo'n verstuiver kabel kost? Is dit vervangen zelf te doen?

 

Gr WReckerrm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto heeft hetzelfde probleem als hier beschreven wordt. Mijn kilometer stand is 195.000 maar de auto heeft de klacht al zo'n 20.000km. Het is ook een AVF 130pk met JD chip en ook mijn auto deed het al voordat deze gechipt was. Ik dacht zelf aan mijn vliegwiel maar ik ben er nog niet voor bij de garage geweest. Ik ga dit topic met interesse volgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, de mijne staat nu zo'n 20.000 km verder maar ik heb er nog steeds last van. Ik ga binnenkort bij Jos langs om de auto van een vriend op te halen en ik ben van plan hem te vragen of hij weet wat hieraan te doen valt. Wordt vervolgd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vervangen hoeft niet altijd.. gewoon je kleppendeksel eraf halen(stelt niks voor, je carteronluchtingsslang eraf halen,10 tallen bouten op het deksel losdraaien) de stekkers kun je zo uit de verstuivers trekken met een spitsbektang, vervolgens de stekkertjes wat dichter bijmekaar knijpen met een priem.. alles retour dus ook met de oude kleppendekselpakking, goed aandraaien en het probleem is 9 van de 10 x weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden