Ga naar inhoud

  • 0

Iemand bekend met tunex?? nadelen ??


JH

Vraag

Ik wil de auto (1.8t) binnenkort een krachtkuurtje gaan geven. Maar waar. JD is een goeie, dichtbij maar prijzig. Tunex heb ik gezien. Heeft een aanbieding momenteel. Las nog ergens iets over semtexx (toch niet in de motor :blink: ) Zijn er nog andere goede tuners?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

nou ik heb nog wat reacties gelezen van mensen over tunex via google

wat me op valt is dat de mensen die er ook ECHT hun wagen hebben laten chippen zijn dik tevreden

en de mensen die er niet zijn geweest zeggen dat het niks is en al die klets...

 

er was iemand die vroeg zich af of er ook zoveel roddels over tunex waren als ze die actie niet hadden

en dus gewoon voor 449 euro zouden chippen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kwam er net achter dat ze bij Tunex nu een actie hebben lopen voor 225 euro.

Kwam hier op het forum al een topic tegen, daar waren de meeste wel tevreden over maar een enkele ook niet,

nou was dit topic al best oud dus weet niet of het nog steeds hetzelfde is..

 

Zit nu tussen 3 bedrijven te twijfelen:

 

-Tunex (225 euro)

-Vagtechniek (325 euro)

-Tuning factory (450 euro, chip op maat)

 

Ik ben met mijn golf V tdi (yep geen bmw320 meer voor de genen die mij kennen) naar Vagtechniek geweest en ben er zeer tevreden over. Dus als je het voor de prijs wilt doen en goed dan zou ik naar vagtechniek gaan.

En bij Vagtechniek hebben ze ook elke maand een nieuwe aktie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Woei, vandaag heeft mijn Passat een ABT Flash gekregen :)

Volgens mij word met de update de DSG ook wat aangepast (of de DSG reageerd op de meer aanwezige 'power') want hij schakelt sneller terug naar een lagere versnelling.

Ook in zijn 6 wanneer ik 140 rijd voel ik nog steeds dat er power over is. Bij de 190 moest ik afremmen dus weet nog niet wat de top geworden is :)

Gelukkig maandag een ritje naar Duitslan, dus kan het meteen uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vriendelijk zijn ze wel,

 

maar mijn peugeot 207 na 90000 km turbo kapot, en nog verschillende andere 207's ook turbo's kapot of motor die raar deed, maakte niet uit welke motor er in zat, zowel diesel al benzine deed raar

 

Ik zou er alvast geen 2 keer gaan :)

 

Ik zie hier niemand over Ziptuning in utrecht?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Werd net gebeld door ze na een offerte aanvraag, op zich netjes

 

Zie via google ook hier ontrvreden mensen maar ook goede ervaringen wie o wie kent deze mensen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Geani,

Ben je er me terug gegaan en wat was de reactie?

Hadden ze de garantie overgenomen waar men op de site over roemd

 

 

er waren voor 1900 € kosten aan en in heen en weer gerij naar ziptuning had ik geen zin, maar had al eens geweest omdat ik problemen had met zwarte rook enzo, en zij zagen zogezegd niets. maarja de ene zegt zo de andere anders hé.

 

 

Ik zou ze niet aanraden, maarja das mijn mening, :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peugeot's hebben in de 206-en o.a. toch al een reputatie van erg slechte(en vaak defecte) turbo's daar hoef je geen chip voor te hebben, ik ga ervanuit dat in de 207 de turbo van een betere kwaliteit is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tunex... tuurlijk..

 

Bij een turbodiesel zou het beter gaan en die besparing is fractioneel.. dwz ca 0,5L zuiniger, meestal kost je de zware rechtervoet weer het bespaarde brandstofvolume.. je chipt hem meestal om de pk's en die gebruik je dan ook..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou het niet doen, wat al gezegd is, de kosten wegen niet op tegen het behaalde reslutaat.

Rij zelf een 2.3 V5, toen ik em net had, heb ik ook is even zitten kijken. Ook ik haal maar een 19pk meer en 30nm winst. De prijs die ik er evt. voor moet betalen is ook niet eens het overwegen waard. Plus dat een hoop tuners het al niet eens doen omdat er te weinig te behalen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo ben toch even verder gaan informeren over het chippen van mijn passat maar zoals jullie ook al hadden gezegd het zijn de kosten niet waard

vermogenswinst zou 8% zijn maar alleen in de hogere toeren waardoor het verbruik ook weer hoger word en je dus niks geen winst behaalt

dus dit idee'tje ook weer uit men hoofd

 

in ieder geval bedankt voor de reactie's

 

gr pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf ook een 1.6je en ben voor een open filter gegaan(K&N 57S-9500). Heb nog steeds geen 200pk, maar je merk echt serieus dat ie beter oppakt. Motor ademt echt makkelijker. Ik merk vooral toename in power onderin het toerengebied. Wellicht de combinatie met het chippen een optie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden