Passat 1.8 20v turbo comf Geplaatst 1 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2008 dit is mijn eerste auto met turbo en wil graag weten bij welk toerental hij begint te werken. en hoe kan je controleren of de turbo naar behoren functioneerd? Grtz Daan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 1 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2008 graag wat meer info wat voor type het is.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat 1.8 20v turbo comf Geplaatst 1 augustus, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2008 het is type 3BG bouwjaar 2002, passat 1.8 20v turbo comfordline limousine Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 1 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2008 Standaard heeft die motor bij 1750 tpm zijn max. koppel bereikt. Dus iets voor dat toerental zal de motor er flink aan moeten gaan trekken. Maar er zijn vast genoeg 1.8 T rijders die je kunnen vertellen wanneer de turbo erin hoort te komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DenV5Passat Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 Ik meen, in on-gechipte toetstand, zo rond de 1800/1900 rpm. Na het chippen kwam hij er bij zo'n 16-1700 in dacht ik. Maar het is alweer even geleden dat ik mijn 3BG 1.8T had. Mischien dat er mensen zijn die wat "recentere" ervaring hebben... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Paszenger Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 is dit geen variabele turbo? die draait constant en draaid rapper naargelang je meer gas geeft of is dit enkel bij de diesels? greetz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 is dit geen variabele turbo? die draait constant en draaid rapper naargelang je meer gas geeft of is dit enkel bij de diesels? greetz variabele geometrie vind je (met een uitzondering bij Porsche) alleen bij diesels. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 Dat is enkel bij diesels. Er bestaat pas een productie auto met variable geometrie op een benzinewagen. Dat is de 997 911 Turbo. (hoewel Peugeot er ook mee geexperimenteerd schijnt te hebben in het verleden) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat 1.8 20v turbo comf Geplaatst 2 augustus, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 Dan denk ik dat ik ff bij de volkswagen langs ga.... want bij mij begin je pas bij +- 3000 tot 3500 rpm een beetje te voelen dat de turbo aan gaat.... en dan vindt ik hem nog niet eens erg trekken...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 Dan denk ik dat ik ff bij de volkswagen langs ga das de meest dure oplossing.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 3000-3500 toeren is idd wat ver weg, ik meende dat je bij zo'n 2000 toeren wel wat moet merken. Laten uitlezen op foutcodes, fuel trims meten en de LMM op juiste waarden checken is de eerste stap. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 vandaag nog ff Evert18T op bezoek gehad, uitgelezen, Intake Manifold pressure fout.. slangetje vervangen van Inlaatspruitstuk naar DV, weg fout.. daarna gaf ik een keer gas en daar kwam toch een ratel... diagnose.. Turbo overleden, vermoedelijk asje doormidden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 Jij krijgt ook alles kapot. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 Dat heb je dan mooi voor elkaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EvertPassat1.8T Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 Ja, zonde hè....... heeft ie m'n turbo gemold Geintje Toen ik vertrok voelde ik de turbo nog, maar halverwege dramatisch........ Ik ben dus zoekende naar een nieuwe of een hele goede tweede handse.... PS Vdub ik ben heelhuids in Ede aangekomen............ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 kan de beste banaan gebeuren. Op naar een donorturbo!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2008 jah.. ik d8 laat ik voor de verandering eens wat mollen .. helaas voor Evert was de turbo al eerder aan het overlijden, en tijdens de (helse??) rit naar Lochem helemaal overleden.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Alpine Geplaatst 3 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2008 jah.. ik d8 laat ik voor de verandering eens wat mollen .. helaas voor Evert was de turbo al eerder aan het overlijden, en tijdens de (helse??) rit naar Lochem helemaal overleden.. En je zei eerder nog dat naar de VW gaan duur was !!!!!!!!! Dit wordt ook vast een dure Heeft Jos of Johan niet nog wat op de plank liggen. Succes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2008 Nee, voor benzine hebben Jos en Johan niet zoveel, JD had ook niks meer liggen, muv die vuistdikke turbo's. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 4 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2008 Je hebt een K03 turbo met nummer 058 145 703 J nodig, op ebay.de staan ze regelmatig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat 1.8 20v turbo comf Geplaatst 5 augustus, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 augustus, 2008 jah.. ik d8 laat ik voor de verandering eens wat mollen .. helaas voor Evert was de turbo al eerder aan het overlijden, en tijdens de (helse??) rit naar Lochem helemaal overleden.. En je zei eerder nog dat naar de VW gaan duur was !!!!!!!!! Dit wordt ook vast een dure Heeft Jos of Johan niet nog wat op de plank liggen. Succes Dat is inderdaad minder dat je turbo nu het loodje heeft gelegd ... maar als je turbo al kapot aan het gaan is merk je daar dan niks van dat je b.v minder power heb als normaal of dat hij het de ene keer wat beter werkt als de andere keer ... als ik het goed heb kost een nieuwe turbo zo rond de 1500 tot 2000 euro (dealer prijs)..... heb trouwens vanmiddag de vw dealer gebeld en een afspraak gemaakt om naar de turbo te laten kijken..... 22ste gaan ze kijken en dan weten we meer...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 5 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 augustus, 2008 maar als je turbo al kapot aan het gaan is merk je daar dan niks van dat je b.v minder power heb als normaal Ja, daarom kwam ie ook bij mij, voor het minder goed lopen van de Passat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Alpine Geplaatst 6 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 augustus, 2008 jah.. ik d8 laat ik voor de verandering eens wat mollen .. helaas voor Evert was de turbo al eerder aan het overlijden, en tijdens de (helse??) rit naar Lochem helemaal overleden.. En je zei eerder nog dat naar de VW gaan duur was !!!!!!!!! Dit wordt ook vast een dure Heeft Jos of Johan niet nog wat op de plank liggen. Succes Dat is inderdaad minder dat je turbo nu het loodje heeft gelegd ... maar als je turbo al kapot aan het gaan is merk je daar dan niks van dat je b.v minder power heb als normaal of dat hij het de ene keer wat beter werkt als de andere keer ... als ik het goed heb kost een nieuwe turbo zo rond de 1500 tot 2000 euro (dealer prijs)..... heb trouwens vanmiddag de vw dealer gebeld en een afspraak gemaakt om naar de turbo te laten kijken..... 22ste gaan ze kijken en dan weten we meer...... Dat is inderdaat zonde dat JD, Johan en Jos niks hebben liggen, het was te proberen. In ieder geval suc6 met zoeken, en maar hopen dat het geen €2000,- gaat kosten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EvertPassat1.8T Geplaatst 7 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2008 Ja, mijn auto is nog in de maak...... Hoop dat ie vandaag klaar is. Heb een gereviseerde turbo in Amersfoort gehaald. De J versie...... Hier even een linkje: http://www.turbochargers.nl/ PS Je merkt het echt wel als je turbo het begeeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat03 Geplaatst 7 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2008 http://www.masterturbo.nl/ Dit is er ook 1. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EvertPassat1.8T Geplaatst 7 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2008 Amersfoort of Groningen..... uhm...... Ik woon in Ede........ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Passat 1.8 20v turbo comf
dit is mijn eerste auto met turbo en wil graag weten bij welk toerental hij begint te werken. en hoe kan je controleren of de turbo naar behoren functioneerd? Grtz Daan
Link naar reactie
Delen op andere sites
37 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten