Ga naar inhoud
  • 0

Temp meter (water) komt af en toe omhoog


brutusnet

Vraag

Ik heb al een tijdje het probleem dat de tempmeter (water) het ene moment wel en het andere moment niet omhoog komt.

Als deze dan omhoog komt zakt hij weer na een aantal minuten.

Als de wagen warm is en ik start hem dan voor de tweede keer werkt de meter perfect !

 

Weet iemand wat dit kan zijn ?

 

Alvast bedankt !

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als de wagen warm is en ik start hem dan voor de tweede keer werkt de meter perfect !

Als ik dit lees lijkt 't me sterk dat 't de thermostaat is, het zou wel raar zijn als de auto tijdens stilstaan ineens op de normale bedrijfstemperatuur komt. Ik zou gewoon eens beginnen met die temperatuursensor. Kun je die thermostaat altijd nog doen als het nodig mocht zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sensor is een elektrische temperatuursensor, deze meet de waarde en deze wordt uiteindelijk op je klokken weergegeven.

 

thermostaat is een mechanisch ding, zit in leiding van je koelsysteem. Deze regelt de temperatuur. Zie het als een soort van thermostaatknop zoals je thuis op je radiator hebt zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als de wagen warm is en ik start hem dan voor de tweede keer werkt de meter perfect !

Als ik dit lees lijkt 't me sterk dat 't de thermostaat is, het zou wel raar zijn als de auto tijdens stilstaan ineens op de normale bedrijfstemperatuur komt.

 

Dat kan best, door verminderde koeling (rijwind) bij stilstaan.

 

Sensor zou ik echter ook als eerste verdenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey alle maal ik heb ff een vraag ik heb een golf 2 1800 i uit 92 staan alls de moter aan staat en lekker warm is dat de fin aan gaat en een paar keer flink gas geef komt all het water weer omhoog en stroomt dus over wat is dit of ken het zijn groetjes frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hey alle maal ik heb ff een vraag ik heb een golf 2 1800 i uit 92 staan alls de moter aan staat en lekker warm is dat de fin aan gaat en een paar keer flink gas geef komt all het water weer omhoog en stroomt dus over wat is dit of ken het zijn groetjes frank

uhm.. first off.. verkeerde forum,

second thing.. als stilstaat en je motor wordt lekker warm dat de fan aangaat, en na een aantal x flink gas gegeven te hebben komt het water omhoog en stroomt het over?

 

koppakking is stuk.

Thermos zal nog goed zijn, je staat zeker gaat stil en gas te geven? of iig lang en vaak stilstaan dat is een oorzaak van defecte koppakking..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden