Sinds gisteravond doet m'n Passat raar; tussen de 1800 en 2200 toeren is er een duidelijke dip in het vermogen. Dit gaat gepaard met een blazend geluid vanaf de kant van de turbo (het klinkt van binninuit alsof de ventilator van de airco in één keer vol open gaat). Boven de 2200 toeren trekt de auto gewoon door. Na de dip gooit ze in één keer een pluim zwarte rook uit de uitlaat, daarna niet meer.
Mijn leken-theorie; een te kleine hoeveelheid aan lucht en een teveel aan brandstof zorgen voor de zwarte walm (= onverbrande diesel), maar wat de oorzaak zou kunnen zijn? Een kapotte turbo slang geeft voor zover ik weet witte rook...
Vraag
Thijs
Sinds gisteravond doet m'n Passat raar; tussen de 1800 en 2200 toeren is er een duidelijke dip in het vermogen. Dit gaat gepaard met een blazend geluid vanaf de kant van de turbo (het klinkt van binninuit alsof de ventilator van de airco in één keer vol open gaat). Boven de 2200 toeren trekt de auto gewoon door. Na de dip gooit ze in één keer een pluim zwarte rook uit de uitlaat, daarna niet meer.
Mijn leken-theorie; een te kleine hoeveelheid aan lucht en een teveel aan brandstof zorgen voor de zwarte walm (= onverbrande diesel), maar wat de oorzaak zou kunnen zijn? Een kapotte turbo slang geeft voor zover ik weet witte rook...
wie o wie heeft er nog suggesties mbt de oorzaak?
Link naar reactie
Delen op andere sites
29 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten