Ga naar inhoud

aanschaf passat


Ed

Aanbevolen berichten

Mijn broer gaat na enkele jaren franse auto te hebben gereden opzoek naareen passat op benzine.Zijn voorkeur gaat uit naar de 6 cilinder of de 1.8 turbo.Zelf rijdt ik tdi ,dus weet zelf niet goedwat de zwakke punten van de benzine motoren zijn of waar op te letten bij de aanschaf.Mischien kunnen er hier wat mensen tips geven.Alvast bedankt voor de reacties

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 6-cylinder (2.8 benzine) is in NL alleen geleverd met 4motion. Ik heb hier zelf heel veel geëmmer mee gehad, waarschijnlijk doordat de vorige eigenaar er niet al te zuinig mee is geweest. Het probleem is met name de aandrijflijn, aandrijfassen (4x dus) en homokineten.

Bij de 2.8 V6 moet je ook letten op zwetende koppakkingen, vaak is dan de carterventilatie de boosdoener.

Van de 1.8T weet ik niet zoveel, alleen dat je er op moet letten dat hij altijd stipt op tijd zijn beurten heeft gehad in verband met het relatief kleine carter. Let ook op verbrande olieresten vanwege diezelfde reden. Is dat niet in orde, laten staan en verder kijken, zou ik zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Bij de 2.8 V6 moet je ook letten op zwetende koppakkingen, vaak is dan de carterventilatie de boosdoener.

Je bedoelt de kleppendekselpakkingen. Met de koppakkingen zijn geen problemen bij de V6.

 

Ik had een 2.8 V6 4Motion en heb er bijna geen problemen mee gehad, afgezien van de draagarmen en ashoezen. Ook geen problemen gehad met zwetende kleppendekselpakkingen. Prima motor veder al valt ie qua geluid mij erg tegen, een V5 klinkt een stuk mooier. Wat vermogen betreft is de V6 de sterkste in de Passat tot bj. 2000. (als je uit gaat van standaard motoren en geen chipte 1.8 T's.)

Als je geen problemen hebt is het niet zo'n hele dure auto om te rijden, krijg je problemen dan kan het aardig in de papieren lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Bij de 2.8 V6 moet je ook letten op zwetende koppakkingen, vaak is dan de carterventilatie de boosdoener.

Je bedoelt de kleppendekselpakkingen. Met de koppakkingen zijn geen problemen bij de V6.

Sorry, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, het lijkt ook allemaal zo op elkaar :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke eisen er allemaal gesteld worden. Heb zelf een V6 4 motion (uit 2000) en rijdt al 4 jaar probleemloos. Alle eerder genoemde zaken zijn mij niet overkomen. Wel mijn aircoventilator maar die is niet V6 gebonden.

Ik zou zeker mijn keuze ook laten afwegen van het verbruik. Elke keer met 1 op 7 bij de pomp weg komen is in het begin niet erg...immers die V6 maakt alles goed...maar na een tijdje gaat het steeds meer "wegen" Mijn maat haalt met zijn 18t toch nog 1 op 9 a 10 in de stad....Op de snelweg haal ik ook 1 op 10 maar das met moeite.

Veel wijsheid bij het beslissen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke eisen er allemaal gesteld worden. Heb zelf een V6 4 motion (uit 2000) en rijdt al 4 jaar probleemloos. Alle eerder genoemde zaken zijn mij niet overkomen. Wel mijn aircoventilator maar die is niet V6 gebonden.

Ik zou zeker mijn keuze ook laten afwegen van het verbruik. Elke keer met 1 op 7 bij de pomp weg komen is in het begin niet erg...immers die V6 maakt alles goed...maar na een tijdje gaat het steeds meer "wegen" Mijn maat haalt met zijn 18t toch nog 1 op 9 a 10 in de stad....Op de snelweg haal ik ook 1 op 10 maar das met moeite.

Veel wijsheid bij het beslissen!

 

Ik mag blij zijn met mijn diesel 1:9!! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke eisen er allemaal gesteld worden. Heb zelf een V6 4 motion (uit 2000) en rijdt al 4 jaar probleemloos. Alle eerder genoemde zaken zijn mij niet overkomen. Wel mijn aircoventilator maar die is niet V6 gebonden.

Ik zou zeker mijn keuze ook laten afwegen van het verbruik. Elke keer met 1 op 7 bij de pomp weg komen is in het begin niet erg...immers die V6 maakt alles goed...maar na een tijdje gaat het steeds meer "wegen" Mijn maat haalt met zijn 18t toch nog 1 op 9 a 10 in de stad....Op de snelweg haal ik ook 1 op 10 maar das met moeite.

Veel wijsheid bij het beslissen!

 

Een handgeschakelde V6 is aanmerkelijk zuiniger. ik had gem. (zowel stads als snelweg verkeer) 1 op 9,5. En hij is ook een stukje sneller op de 0-100 sprint (mits je goed met de koppeling overweg kunt). De automaat is wel veel meer relaxed als je rustig wilt cruisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer gaat na enkele jaren franse auto te hebben gereden opzoek naareen passat op benzine.Zijn voorkeur gaat uit naar de 6 cilinder of de 1.8 turbo.Zelf rijdt ik tdi ,dus weet zelf niet goedwat de zwakke punten van de benzine motoren zijn of waar op te letten bij de aanschaf.Mischien kunnen er hier wat mensen tips geven.Alvast bedankt voor de reacties

 

Ed

 

 

Hoi ed.

 

Hier een forum genoot die zijn autoverkoopt misschien iets voor je broer,

Succces...

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=23914&highlight=

 

 

 

Greets

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 op 7
1 op 9,5

Ik heb het geloof ik al eens eerder geroepen, maar ik vind dat knap gedaan. Ik kom met heel rustig rijden gemiddeld op 1 op 8 (3B variant handgeschakeld), boardcomputer geeft bij 120 kmh constant rond 10,5 l/100km aan. Volgens mij verschilt het van auto tot auto, maar is de sedan ook weer zuiniger dan de variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 op 7
1 op 9,5

Ik heb het geloof ik al eens eerder geroepen, maar ik vind dat knap gedaan. Ik kom met heel rustig rijden gemiddeld op 1 op 8 (3B variant handgeschakeld), boardcomputer geeft bij 120 kmh constant rond 10,5 l/100km aan. Volgens mij verschilt het van auto tot auto, maar is de sedan ook weer zuiniger dan de variant.

 

Ik zie net dat het exact de fabrieksopgave voor het gemiddeld verbruik is van een 3B sedan 2.8 V6 4Motion met handbak.

Kijk ik had ook wel eens een uitschietertje op een tankbeurt dat ik niet veel verder kwam dan 1 op 8. Maar niet te brede banden (225) met goede spanning, netjes uitgelijnd en over het algemeen een stevige, maar geen gehaaste rijstijl (uit laten rollen in versnelling, niet ver door trekken in toeren maar gewoon gebruik maken van het koppel van de motor). Dan moet dat te doen zijn. Wat ook goed helpt is een beetje anticiperen op het verkeer om je heen. Is lastig soms, maar scheelt echt wel in het verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zijn, tegen over mezelf en andere forum genoten. Ondanks alle "nieuwe rijden tips", hoe ik het ook bedenk, de afgelopen 4 a 5 tank beurten met alleen maar korte stadritjes kom ik niet boven de 1 op7. Natuurlijk, een ritje over de snelweg helpt het gemiddelde in positieve zin. Voor een ieder zal het anders zijn. Een handbak vs TT zal best verschil maken. Ik geloof niet dat je met een rijstijl het verschil tussen een V6 en 18T kan goedmaken. Ik wil absoluut voor niemand beslissen. Mijn punt is, neem anno 2008 verbruik mee als beslis parameter! En reken jezelf niet rijk op de korte termijn!

Nogmaals, veel wijsheid!@

Enne zo'n V6 met TT rijdt echt helemaal geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden