Naar aanleiding van een probleem met mijn nieuwe passat, zie http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=19884&highlight=. Heeft de garage de EGR afgedopt om te zien of ik het probleem nog steeds heb, het is een tijdelijke test van 2 weken & mijn motorstoring lampje brand.
Nu moet ik zeggen dat buiten een oplossing voor de schokjes, de auto fenomenaal beter rijd! Hij is een beetje, maar merkelijk krachtiger & rijd een heel stuk vlotter. Voorbeelden:
* Vertrekken verloopt vlotter, minder lang koppeling/gas spelen. Ik kan zelfs schappelijk in 2de vertrekken of door de fille tuffen in 2de (handig). Vroeger moest ik de motor echt voeden zoals een benzine, ook als ik nog aan het bollen was.
* Scherpe bocht van 90° in 2de, koppeling/gas spelen niet meer nodig. Sterker nog ik kan dat nu zelfs in 4de, ok het is traag maar ik moet niet koppelen.
* Op schakelen & naar een rpm zone onder de turbo (2000rpm) verloopt vlotter.
De motor kreeg m.a.w. merkelijk teveel uitlaatgassen te verwerken i.p.v. zuurstof op de verkeerde momenten. Nu vraag ik me af of de wagen zo goed zal rijden als ze de klep fixen, of komt dit echt door het feit dat hij afgedopt is?
Vraag
unibox
Naar aanleiding van een probleem met mijn nieuwe passat, zie http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=19884&highlight=. Heeft de garage de EGR afgedopt om te zien of ik het probleem nog steeds heb, het is een tijdelijke test van 2 weken & mijn motorstoring lampje brand.
Nu moet ik zeggen dat buiten een oplossing voor de schokjes, de auto fenomenaal beter rijd! Hij is een beetje, maar merkelijk krachtiger & rijd een heel stuk vlotter. Voorbeelden:
* Vertrekken verloopt vlotter, minder lang koppeling/gas spelen. Ik kan zelfs schappelijk in 2de vertrekken of door de fille tuffen in 2de (handig). Vroeger moest ik de motor echt voeden zoals een benzine, ook als ik nog aan het bollen was.
* Scherpe bocht van 90° in 2de, koppeling/gas spelen niet meer nodig. Sterker nog ik kan dat nu zelfs in 4de, ok het is traag maar ik moet niet koppelen.
* Op schakelen & naar een rpm zone onder de turbo (2000rpm) verloopt vlotter.
De motor kreeg m.a.w. merkelijk teveel uitlaatgassen te verwerken i.p.v. zuurstof op de verkeerde momenten. Nu vraag ik me af of de wagen zo goed zal rijden als ze de klep fixen, of komt dit echt door het feit dat hij afgedopt is?
Link naar reactie
Delen op andere sites
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten