Ga naar inhoud

taxatie van m'n passie...


Onwies

Aanbevolen berichten

Wat zijn de voordelen van het taxeren? Krijg je dan bij diefstal/schade meer voor de Passat terug?

als jou verzekering een kopie er van heeft en ze willen dit dekken als het nodig is. bv. Diefstal. dan scheelt dit toch duizenden euries.

mijn verzekering heeft hier geen probleem mee,de premie zal wel iets hoger worden.

 

Wat was je voor de taxatie kwijt?

 

het koste mij 2 koppen koffie ,2 uur tijd en een 75 euro.

 

maar nu heb ik wel een rapp. twv. bijna 14.000 dag waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je komt vrij snel aan zo'n bedrag. Ik kan niet zien wat er bij de topic-starter allemaal is aangepast, maar ook de motorische aanpassingen wordt meegeteld. Tevens de ICE en alle extra's die er bij aflevering niet opzaten.

De mijne is ook getaxeerd na het fiasco (total-loss) van de BMW-cabrio. In mijn geval voor een bedrag dat als er nu iets gebeurd ik alle kosten en aanpassingen gedekt heb sinds de aanschaf. Een bijkomend voordeel is dat ik de wagen nu All-risk verzekeren kan ipv beperkt casco (+10 euro per maand).

 

Ik raad het dan ook meerdere Passat-rijders aan, als je ziet wat er hier allemaal aan de wagens verbouwd wordt.

 

P.s Topic-starter: Is ie getaxeerd voor dagwaarde of voor vervangingswaarde ? Daar zit volgens mij verschil in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant voor forumleden met veel modificaties dus en met de frequente meldingen van de laatste tijd van diefstal een aanrader.

 

Is dit tevens niet wat fraudegevoelig als je na een taxatie de extra's eraf haalt en dat daarna de auto gestolen wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant voor forumleden met veel modificaties dus en met de frequente meldingen van de laatste tijd van diefstal een aanrader.

 

Is dit tevens niet wat fraudegevoelig als je na een taxatie de extra's eraf haalt en dat daarna de auto gestolen wordt?

 

Waarom zou je je wagen weer strippen als ie (in jouw ogen) klaar is ? Als ie dan gestolen zou worden, denk ik niet dat het dan toeval zal zijn (om me voorzichtig uit te drukken)

Ik heb de taxatie laten uitvoeren omdat ie zonder taxatie verzekeringstechnisch veel minder waard zou zijn, als er iets mee gebeurd (de dagwaarde lag ten tijde van de taxatie op ong. 5000 en ligt nu voor 3 jaar vast op het vastgestelde bedrag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je je wagen weer strippen als ie (in jouw ogen) klaar is ? Als ie dan gestolen zou worden, denk ik niet dat het dan toeval zal zijn (om me voorzichtig uit te drukken)

 

De verzekering weet toch niet in welke staat de auto gestolen is, vandaar mijn opmerking dat het fraudegevoelig kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verzekering weet toch niet in welke staat de auto gestolen is, vandaar mijn opmerking dat het fraudegevoelig kan zijn.

 

Als dat de eventuele insteek van de taxatie is, heb je helemaal gelijk.

Het is wel zo dat je met een geruster gevoel de weg opgaat of hem ergens achterlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verzekering weet toch niet in welke staat de auto gestolen is, vandaar mijn opmerking dat het fraudegevoelig kan zijn.

 

 

Als de auto dan terug gevonden wordt en er fraude wordt geconstateerd ben je echt in de Bokito gelogeerd. Haast al je verzekeringen worden dan opgezegd, je kan na een verzekeringsfraude alleen nog terecht bij een speciale maatschappij. Terminus heet die tent geloof ik, en daar moet je premies betalen, daar word je echt niet goed van. Niet alleen je autoverzekering vervalt bij fraude, maar alles, denk eens aan je opstal, levens, en ziektekostenverzekering om er maar een paar te noemen. Dus draai de belasting een poot uit als je geld nodig heb ,maar licht geen verzekeringsmaatschappij op................

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Andries

 

doe mij dat adres ook eens..

 

Je moet de taxatie in dit geval NIET zozeer doen voor diefstal, maar wel voor een achterijke idioot die je auto vernield.. en dat de verzekering dan zegt, Ja.. meneer Jansen, maar uw auto heeft 400dkm gelopen en is 2000 euro waard en u heeft schade voor 3000 euro..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Andries

 

doe mij dat adres ook eens..

 

Je moet de taxatie in dit geval NIET zozeer doen voor diefstal, maar wel voor een achterijke idioot die je auto vernield.. en dat de verzekering dan zegt, Ja.. meneer Jansen, maar uw auto heeft 400dkm gelopen en is 2000 euro waard en u heeft schade voor 3000 euro..

 

En dat is precies de reden dat ik hem getaxeerd heb.

In jouw geval Mathijs, zou ik het heeeeel snel doen. Jij heb er een nieuwe auto van gemaakt (je kunt nog wel eens schrikken van het taxatiebedrag)en je zult dan maar een paar duizend euries terugkrijgen als een of andere zot (kan je ook zelf gebeuren) er tegenaan knalt. Ook is het dan prettig om hem evt. all-risk te verzekeren, als het nog niet zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Andries

 

doe mij dat adres ook eens..

 

Je moet de taxatie in dit geval NIET zozeer doen voor diefstal, maar wel voor een achterijke idioot die je auto vernield.. en dat de verzekering dan zegt, Ja.. meneer Jansen, maar uw auto heeft 400dkm gelopen en is 2000 euro waard en u heeft schade voor 3000 euro..

 

Maakt niets uit. Een tegenpartij/verzekeraar van de tegenpartij is niet gehouden aan een taxatierapport en zal zich er niks van aantrekken.

 

Je hebt er alleen iets aan als je met je eigen verzekeraar (mits Beperkt of Volledig Casco verzekerd) kunt overeenkomen dat die het taxatierapport erkend en als uitgangspunt neemt bij de schaderegeling.

 

Dat het nuttig kan zijn blijkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niets uit. Een tegenpartij/verzekeraar van de tegenpartij is niet gehouden aan een taxatierapport en zal zich er niks van aantrekken.

 

Het gaat mij veel meer om een idioot die GEEN briefje achterlaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Volledig Casco heb je niets te maken met de tegenpartij. Jouw verzekering betaald en vecht het dan met de tegenpartij uit.

 

Dat zeg ik.

 

Het gaat mij veel meer om een idioot die GEEN briefje achterlaat...

 

Dan moet je wel Volledig Casco verzekerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Andries

 

doe mij dat adres ook eens..

 

Je moet de taxatie in dit geval NIET zozeer doen voor diefstal, maar wel voor een achterijke idioot die je auto vernield.. en dat de verzekering dan zegt, Ja.. meneer Jansen, maar uw auto heeft 400dkm gelopen en is 2000 euro waard en u heeft schade voor 3000 euro..

 

Maakt niets uit. Een tegenpartij/verzekeraar van de tegenpartij is niet gehouden aan een taxatierapport en zal zich er niks van aantrekken.

 

Je hebt er alleen iets aan als je met je eigen verzekeraar (mits Beperkt of Volledig Casco verzekerd) kunt overeenkomen dat die het taxatierapport erkend en als uitgangspunt neemt bij de schaderegeling.

 

Dat het nuttig kan zijn blijkt wel.

 

Klopt! Ik ben ook lid van de GTI Club Holland, we hebben daar voor onze leden een collectieve verzekering bij Aegon. Deze heeft in haar voorwaarden opgenomen dat zij de getaxeerde waarde bij schade zal uitkeren. Het taxatierapport is 3 jaar geldig en ieder jaar daalt de waarde met 10 procent. Het is dus zaak om vooraf met je verzekeraar af te stemmen of zij uitkeert volgens getaxeerde waarde. De meeste verzekeraars in NL werken namelijk niet op deze wijze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je komt vrij snel aan zo'n bedrag. Ik kan niet zien wat er bij de topic-starter allemaal is aangepast, maar ook de motorische aanpassingen wordt meegeteld. Tevens de ICE en alle extra's die er bij aflevering niet opzaten.

 

P.s Topic-starter: Is ie getaxeerd voor dagwaarde of voor vervangingswaarde ? Daar zit volgens mij verschil in.

 

de dagwaarde is getaxeerd op 13.750 met een kanttekening dat er in de auto in totaal 17.000 geinvesteerd is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

de dagwaarde is getaxeerd op 13.750 met een kanttekening dat er in de auto in totaal 17.000 geinvesteerd is .

 

Staat bij jouw dan het bedrag 3 jaar vast of wordt er afgeschreven vanaf het getaxeerde bedrag ? Bij vervangingswaarde ligt de waarde voor 3 jaar vast (dus geen afschrijving).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden