Ga naar inhoud
  • 0

Welke banden ?


stephan

Vraag

Ik ben van plan om komende week of die week erop nieuwe velgjes onder mn auto te latten zetten. Alleen weet niet welke banden nou het beste zijn. Heeft één van jullie ervaring met één van deze banden ?

 

- Federal SS-595

- Goodyear Excellence

- Pirelli P7000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan je over de quatrac3 niks vertellen. Wel over bandentesten in het algemeen. De algemene opinie is dat zgn. all weather banden niet heel goed presteren. Niet bij goed weer, maar ook niet bij slecht weer. Een specifieke zomer- of winter band presteert altijd beter in zomerse of winterse condities. Merkbaar is dit ondermeer bij de remweg!

 

Ik zou als je veel in NL op de weg zit voor een goede zomerband kiezen en die all weather banden links laten liggen. Ik heb vandaag 2 Dunlop voorbanden 225/17/45 laten vervangen door 2 stuks Michelin Pilot Sport. Een wereld van verschil vooral in geluid maar ook door betere sporing tov de Dunlops. I love Michelin :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

ik vind michelin niks 0.0

 

had eerst op me leon20vt pilot sports en later op me passat mich. energy's

ik vond ze beide echt waardeloos.. vooral teleurgesteld over die pilot sports

 

toyo, bridgestone, dunlop, pirelli

dat zijn pas goede banden

 

ik rij nu op bridgestone turanza, bevallen mij ook zeer goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zijn de Fulda's er onderuit en heb nu Michelin Energy savers. Zeer prettige band; stil en plakt prima! Volgens mijn autobedrijf ook een flinke verbetering t.o.v. de oude Energy E30A.

 

Ik heb eigenlijk maar 1 tip: bespaar niet op je banden! Het is het enige contact dat je hebt met de weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Michelin Pilot Sport 2 225-40-18 rijdt nog steeds Zalig.

 

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Hoe groter je Velg, hoe meer je banden krijgen te verduren. Moet er niet aan denken dat mijn bak met 160 km/h een klapband krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ach ja,

 

Zo zie je maar, iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Ik ben geen sportieve rijder, dus weet niet hoet de energy's het 'sportief' doen.

 

Ik vind de band uitstekend passen bij het karakter van een originele passat. Maar kan me voorstellen dat als je auto verlaagd is en de band wat breder moet zijn je toch andere wensen en eisen hebt.

 

Vooralsnog: gek op michelin en dat zal denk ik nog lang zo blijven. Wat mij overigens verbaast is dat de michelin in test toch vaak minder scoort (zie zomerbandentest in autoweek met belachelijk grote maten)

 

 

Groeten en veel wijsheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja, ik heb tot nu toe 500 km gereden met mijn Bridgestone Potenza RE050A gereden, maar tot nu toe hebben alle bridgestone banden mij zeer goed bevallen :)

 

Ik heb intussen al 3 paar Bridgestone Potenza sets versleten en die blijven steengoed ! Michelin ook al getest maar die zijn blijkbaar niet meer zo slijtvast als vroeger. Nu de Continental Conti Sport Contact 3 erop zitten maar de volgende worden weer Bridgestone rubbers, zeker weten :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden