Ga naar inhoud

  • 0

Blijft spiegelverwarming ingeschakeld bij lage temp ???


sequence

Vraag

Gisteren contateerde ik een trilling in de buitenspiegel bij dichtslaan van de deur, op zich geen ramp. Maar toen ik het spiegelglas vastpakte vernam ik dat deze lekker warm was. :)

 

De rechter spiegel was ook warm, maar de achterruitverwarming (waar de spiegelverwarming mee geschakeld is) had ik niet aan gehad.

 

Is dit normaal ? :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanavond tijdens het lezen van dit topic weer iets geleerd.

 

Zo ik het heb begrepen, ook door het lezen van andere topics, is zogoed als elke Passat voorzien van spiegelverwarming.

 

Bij mij werkt dat dus niet, heb al verscheidene weertypen meegemaakt waarbij glas of nat bleef, of bevroren.

 

Clou is nog even uit te vinden wanneer er spanning op de verwarmingselementjes zou moeten staan.

Bij mij zou dat moeten zijn wanneer de joystick op verwarmen staat.

Kenteken afgegeven op 11 sept 1998.

Dashboardverlichting blauw en rood.

 

Makkelijkste manier is dan spiegelglas m.b.v van een plamuurmes voorzichtig verwijderen, en controleren wanneer er spanning op de draadjes staat.

 

Boel toch stuk?

 

Andere spiegels kopen en ledjes bijmonteren.

 

Maar eerst vrouwwlief haar P 205 voorzien van 2 nieuwe schijnwerpers, oude zijn na 10 jaar verrot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste leden even een vraag,

 

Mijn Passat is van 10-03-1998 en ik heb blauwe dashbord verlichting , met rode interieur verlichting voor de spiegels heb ik de oude bedienings knoppen, ronde knop met pijltjes en 2 knoppen L en R, kan ik op dit model Passat ook verwarmde spiegels monteren zonder aanpassingen of niet ?

 

weet trouwens niet of ik een 3B heb of een 3BG, hoe kom ik hier achter?

 

bvd,

Bunk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik de foto's in je album bekijk heb je dus een 3B. Heb je een fotootje van de hendel? Ik weet niet zeker of jouw model dit ook heeft. Ik heb zelf een 3B van eind 1999 en die heeft het wel.

 

heb geen foto van de hendel omdat ik geen hendel heb(joy stickje) alleen een ronde schijf in de bestuurdersdeur, zag op andere foto`s wel dat er eerdere modellen uit 98 zijn die dezelfde ronde schijf hebben en verwarming erop...

 

ik heb trouwens een B5 3B ( lang leve google)

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de 3B weet ik het zeker dat schakeling via achterruitverwarming loopt. Bij 3BG, weet ik het niet zeker.

Toch even corrigeren na ruim 3 jaar,

Ik heb een 3B en mijn spiegelverwarming is apart, dus op de verstelknop. Niet samen met de achterruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wegens omstandigheden even terug uit Libië.

 

Willen jullie wel geloven dat ik sinds 2007 nog niet weer aan die wel of niet verwarmde spiegels heb gedacht?

Hoe langer je iets niet tot je beschikking hebt, hoe minder je het mist.

 

Misschien spendeer ik er over een maand of 3 weer aandacht aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik had wel spiegelverwarming

 

en idd zelfde knopje

 

als je spiegelglas eraf haalt kan je zien of er 2 draadjes achter liggen

die zijn voor verwarming

 

Is dit de enige manier om te checken ? of kan je het ook voelen als de verwarming aanstaat ?

vanmorgen nog even getest dmv schakelaar R te kiezen +achterruitverwarming aan maar merk weinig tijdens het rijden..

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden