Ga naar inhoud

  • 0

Blijft spiegelverwarming ingeschakeld bij lage temp ???


sequence

Vraag

Gisteren contateerde ik een trilling in de buitenspiegel bij dichtslaan van de deur, op zich geen ramp. Maar toen ik het spiegelglas vastpakte vernam ik dat deze lekker warm was. :)

 

De rechter spiegel was ook warm, maar de achterruitverwarming (waar de spiegelverwarming mee geschakeld is) had ik niet aan gehad.

 

Is dit normaal ? :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij is dat normaal. In mijn Golf IV kon ik de verwarming uitzetten door de schakelaar 'uit de midden' te zetten. Bij de Passat werkte dit niet. De spiegelverwarming doet het volgens mij altijd..

 

Overigens ook weer zo'n optie dit je pas mist al je hem niet meer hebt..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een 3BG is de spiegelverwarming geschakeld via het knopje voor de spiegelverstelling.

 

Bij een 3B via de achterruitverwarming.

 

Als je bij een 3BG de spiegelsrtelling in Li of in Re zet is volgens mij de verwarming van spiegelglas uit.

 

grtz Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je bij een 3BG de spiegelsrtelling in Li of in Re zet is volgens mij de verwarming van spiegelglas uit.

 

grtz Jee

 

Volgens mij dus niet. Bij een Golf wel, maar bij een Passat niet..

 

Een 3BG rijder moet het maar eens eens proberen..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij mijn Passat 3B leds achterop spiegelglas gemaakt, zodat ik weet wanneer spiegelverwarming aanstaat.

 

Bij de 3B weet ik het zeker dat schakeling via achterruitverwarming loopt. Bij 3BG, weet ik het niet zeker.

 

@ V5, idd iemand met 3BG zijn ervaring posten.

 

 

grtz Jee

 

Dscf4449b.jpg

 

Dscf4450b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 3BG, en zal het binnenkort eens uitproberen. Is nu toch het weer ervoor ;-)

 

Zoals ik het uit het boekje begreep, zou de spiegelverwarming uitstaan als ik de verstelknop op li of re zet.

 

Eigenlijk als de spiegelverwarming toch altijd aan zou blijven staan dan had je die extra instelmogelijkheid op de verstel knop niet nodig. Plus denk dan ook eens aan het extra benzine verbruik dat je dan zou hebben als ie altijd aanstond. Een achterruit verwarming kost je al een X aantal extra verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij de 3B weet ik het zeker dat schakeling via achterruitverwarming loopt. Bij 3BG, weet ik het niet zeker.

 

Ik ben er vrij zeker van weet dat het niet via de achterruitvervarming loopt bij een 3BG. Die had ik namelijk nooit aan omdat ik bang was dat die er door de verwarming uit zou knallen. Ondanks het niet aan staan van de achterruitverwarming waren mijn spiegels altijd dooi.

 

Wel leuk trucje met zo'n ledje trouwens..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij dus ook aan als ie op li of re staat..

 

Wie gaat er met een ijsklontje naar buiten ?

 

;)

 

Ikke niet...... de buren verklaren me nu al voor gek dat ik zojuist met mijn wang tegen de spiegel aanstond....... denken ook daar heb je die gek weer. ;-) ;-) ;-)

 

Hoezo, doe je dat vaker ? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij wel Arjan. Bij wagens vanaf '00 (late 3B's en alle 3BG dus) met een joystick voor de verstelling, werkt de verwarming zodra je de joystick in de middenstand draait. Achteruitverwarming of temperatuur heeft er naar mijn weten niets mee te maken sinds '00.

 

Bij modellen met een joypad (<'99) werkt de verwarming via de achteruitverwarming.

 

TIP: zorg dat de verwarming uit staat als het buiten warm is. Spiegelglazen branden bij het leven door... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij wel Arjan. Bij wagens vanaf '00 (late 3B's en alle 3BG dus) met een joystick voor de verstelling, werkt de verwarming zodra je de joystick in de middenstand draait. Achteruitverwarming of temperatuur heeft er naar mijn weten niets mee te maken sinds '00.

 

Bij modellen met een joypad (<'99) werkt de verwarming via de achteruitverwarming.

 

TIP: zorg dat de verwarming uit staat als het buiten warm is. Spiegelglazen branden bij het leven door... :(

 

Juist ;)

 

En als hij op R of L staat, staat hij uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou mensen bij een 3BG gaat de spiegel verwarming uit als je hem uit de middenstand haalt.

Teminste bij mij wel want als ik hem op links of rechts zet wordt of is de spiegel koud en als ik in bevroren toestand de auto sòchtends start en ik vergeet hem in het midden te zetten en doe dat later zie je dus ook dat de spiegel ontdooit.

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou mensen bij een 3BG gaat de spiegel verwarming uit als je hem uit de middenstand haalt.

Teminste bij mij wel want als ik hem op links of rechts zet wordt of is de spiegel koud en als ik in bevroren toestand de auto sòchtends start en ik vergeet hem in het midden te zetten en doe dat later zie je dus ook dat de spiegel ontdooit.

Groeten Marcel

 

Ik heb dezelfde ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden