Ga naar inhoud
  • 0

Tijd voor tanken van plantaardige olie..?


Pindar

Vraag

Ik ben benieuwd of er mede cruisers zijn die gezien de hoge dieselprijs al zijn overgestapt op het tanken van plantaardige olie?(of een mix van diesel en olie)

 

Ik ben dan in het bijzonder benieuwd of dit ook kan bij de PD motoren?

 

Scheelt nu al gauw 0.50 a 0.60 cent op een liter :shock: dat uis snel vedient! :shock: (blijf Nederlander he :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kep wel eens een paar keer een (VOLLE) tank biodiesel erin gegooid (mn corrado, zit een 150pk PD in).

 

In mn passat heb ik het ook wel eens gedaan, maar de VP pomp houdt helaas niet van de zuurtegraad. Die pompjes gaan dan heeel vroeg kapoet.

 

Een mengsel van 50/50 met een VP motor lijkt mij geen enkel probleem, mits het niet te koud is.

 

Voor PD' motoren.... hmmm kweetnie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb het met mijn auto wel eens gedaan. Gewoon sla-olie erin gekieperd.

 

Was ook de laatste keer... Die frituurlucht was ook niet alles. ;)

 

 

Sla-olie in je 1.8T ?

Als in benzine ?

Als in... euh... dat werkt niet volgens mij ?

 

Misschien een paar % van je tank... maar dan ben je dus gewoon vervuilde benzine aan het verbruiken...

Volgens mij is het zinvoller bij een diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

PPO rijd bij ons op school een passat al tijden op. Dat is een 110 PK VP motor. Ook de pomp blijft goed. PPO (Puur plantaardige olie) is vrij duur op het moment, bij goede inkoopkanalen 1 euro de liter inclusief BTW 19%.

 

Het lijkt mooier dan dat het is, en je auto stinkt naar Fred Kroket...

 

PD motoren worden ook wel omgebouwd naar PPO. Het enige wat je nodig hebt zijn dikkere brandstoftoevoer leidingen en een warmtewisselaar onder de kap. Verder een Dubbel brandstof filter en klaar is kees. Er zijn bedrijven die complete set´s verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
PPO rijd bij ons op school een passat al tijden op. Dat is een 110 PK VP motor. Ook de pomp blijft goed. PPO (Puur plantaardige olie) is vrij duur op het moment, bij goede inkoopkanalen 1 euro de liter inclusief BTW 19%.

 

Het lijkt mooier dan dat het is, en je auto stinkt naar Fred Kroket...

 

PD motoren worden ook wel omgebouwd naar PPO. Het enige wat je nodig hebt zijn dikkere brandstoftoevoer leidingen en een warmtewisselaar onder de kap. Verder een Dubbel brandstof filter en klaar is kees. Er zijn bedrijven die complete set´s verkopen.

 

Ja dat ombouwen dat heb ik ook vernomen.

 

Maar is het mogelijk om bijv. 50/50 te tanken bij de PD motoren zonder problemen te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mn vaders 04-2008 Fabia II 1.4Tdi DPF zat een boekje AAN de sleutel ter waarschuwing GEEN biodiesel te tanken, dit ivm het roetfilter stond er te lezen.

 

De PD's hebben er op zich geen last van alleen de brandstofleidingen kunnen er minder goed tegen, indien je zelf mengt altijd meer diesel dan olie nemen.

 

Ook zul je in de winter ivm de stroperingheid problemen kunnen krijgen als je verkeerde verhoudingen mengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden