Ga naar inhoud

Lease maatschappij


Manuel79

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Ik rij zelf nu alweer ongeveer een jaartje Passat 3BG (eigen auto). Alleen heb ik nu van mijn werkgever een budget gekregen om een lease-auto uit te zoeken en nu wil ik natuurlijk graag een nieuwe Passat. Is er hier iemand die mij kan vertellen welke lease maatschappij goed en goedkoop is? Of is het allemaal ongeveer hetzelfde? Ben nu bezig met Directlease en Lease Unlmited.

 

Bij voorbaat dank,

 

Groeten Manuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Probeer eens bij Pouwlease in Zwolle. Wellicht kom je daar verder mee.

Grote namen van Lease maatschappijen;

Arval Lease

Athlon Lease

ING Carlease

Noordlease

Lage Landen Lease

Lease Plan

En zo zijn er nog een heleboel. Als het om slechts 1 auto's gaat dan zou Pouw wellicht zeker een optie zijn.

 

Han(s) 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vrij in de keuze welke lease maatschappij, ik heb alleen een budget gekregen en voor de rest mag ik het zelf weten... Wat zijn grote lease maatschappijen dan?

 

Bedankt alvast...

 

Dat is dan niet zo handig van je werkgever. Betekent dus dat je gewoon overal offertes moet gaan opvragen. Ik heb altijd bij Leaseplan gezeten en was er altijd tevreden over. Succes met het uitzoeken, kan me vervelender dingen voorstellen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hele goede ervaringen met Dutchlease.

 

Zelfs enkele tientjes goedkoper als directlease, maar dan tegen veel beter condities. Ik zou zelf directlease afraden. Directlease heeft wel een prachtige site om een indicatie te krijgen van de verschillende tarieven.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijne is besteld bij Adelphi carlease www.adelphi.nl/index.php onderhandelen lekker met de dealer(13% korting) zodat jij voor je budget meer kan uitkiezen. wat is +/- je budget?? ik had 900 excl brandstof en 45000km 48 maanden. heb een vette passat comfortline 1,9 tdi met veel en leuke opties waaronder de rns 510.

 

succes met uitkiezen en sterkte met wachten.... prognose is 2 week juni en al een tijdje geleden besteld.

 

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je ook naar de flexibiliteit van een leasemij moet kijken. Ik weet bv dat ING Carlease de eerste dag vervangend vervoer niet vergoedt, meestal wordt deze doorbelast naar de lessee of berijder.

 

Het loon zeker om ook bij de wat "kleinere" leasemaatschappijen te kijken, zijn meestal persoonlijker. Ik wil niet zeggen dat de grote jongens dat niet zijn.

 

Kijk eens op www.leasetrader.nl

 

Succes met zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij Leasemotive, niet zo'n hele grote jongen maar wel flexibel en als je belt heb je vaak dezelfde persoon aan de telefoon die weet waar je het over hebt. Ook mag ik mijn auto gewoon meegeven aan iemand anders, ook iets wat wel eens handig is.

 

Over de bijtelling.. Als je een auto die door je werkgever ter beschikking is gesteld voor meer dan 500km per kalenderjaar prive gebruikt, dan moet je 25% van de waarde bij je inkomen optellen (waarover je dan weer 42% of 50% belasting betaald).

 

Dus... een auto van 40.000 euro cataloguswaarde kost je 25% van 40.000 euro = 10.000 euro waarover je 42% belasting betaald = 4.200 euro gedeeld door 12 = 350 euro per maand netto bijtelling (dus trek 350 euro af van je huidige netto loon).

Als je in de 50% schijf valt dan betaal je dus 5.000 euro bijtelling gedeeld door 12 = 416,67 euro per maand netto.

 

Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

 

Tip van flip.. ga voor een Bluemotion.. als ze meer auto's met A label gaan promoten in de bijtelling.. dan zit je met een Bluemotion goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
als ze meer auto's met A label gaan promoten in de bijtelling.. dan zit je met een Bluemotion goed.

 

geloof me: dat zal nooit gebeuren. Als er immers veel meer auto's in de 14% bijtelling gaan vallen door dat ene A-label dan zijn er voor ome Wouter Bos minder centjes om te verkwanselen aan onzindingen zoals stuwdammen in de sahara. Niet voor niets dat alleen echt kleine en weinig verbruikende auto'tjes zoals to...toy...tttttt. (krijg het niet uit m'n strot) toyota aygo en prutsius minder hoeven te betalen omdat er toch geen enkele zelfrespecterende nederlandse kerel zo'n mutsenkar gaat rijden. Zie mijzelf al aankomen bij de klant; die lacht zich scheel en aait over mijn bol... Makkelijk lullen voor de overheid als minder bijtelling slechts geldt voor 2 man en een paardekop die dit aandurft.

 

Auto is een melkkoe, en milieubesparing is voor de overheid een papier tijger.

 

Stel je voor dat de helft vd leaseauto's plotseling een A-label krijgt (wat overigens nergens op slaat, maar dat terzijde) en maar 14% belasting hoeft te betalen; hoe moet dat dan met die kanswijken in rotterdam-zuid?

Da's toch niet eerlijk ten opzichte van onze overzeese broeders om ineens toch niet hun beloofde extra WW te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met je eens dat het grote graaien van Ome Wouter om maar zoveel mogelijk geld bij de hard werkende burgers weg te krijgen je doet denken dat er geen voordeel te behalen zal zijn met een A-label.

 

Echter.. de huidige verandering van 22% naar 25% bijtelling heeft veel mensen doen besluiten hun leasewagen louter zakelijk te gebruiken. Ze kopen er een (veelal) oude auto bij voor de prive kilometers.

 

Uiteindelijk winnen ze er niks mee met die 3% verhoging. De enige manier is om meer mensen toch die zakelijke auto te laten rijden. In mijn optiek is de enige manier verlaging van bijtelling voor zuinige auto's. De meeste mensen rijden al een (zuinige) diesel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden