Ga naar inhoud

1.6 motor


jacky

Aanbevolen berichten

maar als je naar de cijfers kijkt van een 1.8 tegenover 1.6 scheelt dat niet veel en ik heb nu een opel astra 5 deurs 1.6 8v met 75pk en 1.6 van de passat zou het op papier beter doen?

 

Ik heb een Astra G Station gehad met dezelfde motor (75pk) en bij een proefrit heb ik een 1.6 gereden en een 2.0. De 1.6 heeft welliswaar ruim 100pk maar de auto is ook een stuk zwaarder. En de eventuele airco snoept ook wat paardjes af van de stal. Maar de auto zal je wel braaf van A naar B brengen. Niet meer en niet minder. Wil je met de caravan op stap, of heb je een wat sportievere inslag is het beter om naar een zwaardere motor om te zien.

Er is dan keus uit een 1.8 van 125 pk, twee 2.0's van 115 respectievelijk 130 pk en een 1.8 Turbo van 150pk. En ook nog een rits diesels met genoeg tot heel veel pk's.

Maar het beste werkt een proefrit...

 

Succes.

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is een 1.8T (en zeker een 2.8 :-) ) een stuk duurder in benzineverbruik dan een 1.6, 1.8 20V of een 2.0.

Op dat vlak is een 1.8T dus niet echt vergelijkbaar met een 1.6. Ik denk zelf dat een 1.8 20V nog het beste alternatief is qua kosten e.d. De 2.0 schijnt soms nogal wat olie te verbruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 1.6 is de meest betouwbare motor in de benzine versie .

er zit niet zo veel op en aan dus er kan gewoon weinig kapot gaan .

1.8 t in okkasie is meestal gek mee gereden of je moet een van een oud dametje kunnen kopen .

als je geen zware dingen gaat trekken met de passat is de 1.6 ruim voldoende , je mag trouwens maar 120 op de autostrade en dat loopt ie vlot .

wel een beetje opletten met de km stand koop er geen met 350000 km op de teller want dan is het beste er ook al af .

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt een 1.6 nemen. Zit weinig in en er gaat het minst aan kapot.

Lekker zuinig 5000 toeren draaien terwijl je 80 rijdt. :P

 

Nee, alle gekheid op mijn stokje. Een motor met iets meer vermogen

wil je uiteindelijk toch. Het rijdt wat rustiger en prettiger.

 

Spijt zul je niet krijg vwb het verbruik.

 

Probeer ook eens een diesel.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor iedereen maar roepen over die olie bij die 2.0 en ik heb hem nu al een dik jaartje maar dat valt echt allemaal best wel mee.

En ja ik rijd aardig wat km's in een jaartje weg dus daar ligt het ook niet aan.

Ik heb nog niet in een andere passat gereden maar ben uitermate tevreden over mijn beestje.

Aan vermogen niets tekort en op de snelweg bij de oosterburen heb ik me onlangs nog kostelijk vermaakt met het bijhouden van andere duitse beestjes.

De 1.6 is mijn inziens wel erg aan de krappe kant voor een passat ook al is het een sedan welke meer weegt als een astra als ik me niet vergis.

Ik zou zelf al voor een grotere motor gaan als de 1.6 en uiteraard zoals menig mens hier aangeeft is de 1.8T een nogal leuk voorbeeld.

Die turbo is leuker om te chippen dus voor het plezier lijkt me dat ook prettiger.

De vraag is dan waarom koop je een passat ?

Als het voor a naar b is dan zal die 1.6 ook niet onderdoen

Is het gevoelsmatig en wil je plezier in je passat dan zou ik voor een grotere motor gaan.

Hoe dan ook de passat gaat je altijd plezier geven ik ben zo ook van een vectra overgestapt naar de passat en wil niet meer anders ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden