Ga naar inhoud
  • 0

uitlezen ivm met hoog verbruik....update Jos


RogerPassat

Vraag

:?::?:

Wie kan mij helpen met het opsporen (en evt. verhelpen) van het volgende probleem:

Het verbruik van mijn passaatje is dusdanig gestegen dat ik denk dat er iets niet geheel in orde is.

De rit vanuit de wintersport is dit jaar gegaan met een verbruik van 1:15,5 en vorig jaar was het verbruik 1:18,5. De rijomstandigheden en de snelheid waren bijna geheel hetzelfde, ik vraag mij dus af of er iets niet geheel meer goed werkt.

 

Als er iemand genegen is om de wagen uit te lezen, en die dan ook kan aangeven/maken wat er "kapot" , hoor ik het graag.

 

Groetjes

 

Nog iets vergeten te vermelden (misschien heeft het ermee te maken): De temperatuurmeter is wel 100 keer gedaald tot het eerste streepje en dan weer langzaam gestegen op een rit van 1000km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Das dan waarschijnlijk je temp. sensor van je koelvloeistof.

Die zorgt er ook voor dat je verbruik toeneemt.

Ik heb dat ding onlangs nog vervangen in mijn eigen auto en het scheelt wel iets.

Het is geen wereldklus maar je bent er een 20Min. mee bezig als je weet waar je moet zijn.

De sensor zelf kost iets van 30 euro bij de dealer.

Verder geen storingen in je display ?

Ik wil je eventueel wel helpen maar ik denk dat je me te ver van je af vind wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Das dan waarschijnlijk je temp. sensor van je koelvloeistof.

Die zorgt er ook voor dat je verbruik toeneemt.

Ik heb dat ding onlangs nog vervangen in mijn eigen auto en het scheelt wel iets.

Het is geen wereldklus maar je bent er een 20Min. mee bezig als je weet waar je moet zijn.

De sensor zelf kost iets van 30 euro bij de dealer.

Verder geen storingen in je display ?

Ik wil je eventueel wel helpen maar ik denk dat je me te ver van je af vind wonen.

 

Als je de wagen dan ook kan uitlezen, zou het helemaal fantastisch zijn. Dan weten we het tenminste. En de afstand (Best) mag geen probleem zijn....rijdt niet voor niets diesel (en dankzij de chip ben ik er ook iets sneller).

Ik neem toch aan dat zo'n onderdeel ook in jouw regio te krijgen moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onderdelen zijn hier ook verkrijgbaar bij de vw dealer in Son en Breugel das hier 15 min. vandaan.

Ik geloof zelfs dat ze die sensor op vooraad hadden liggen aangezien dat ding nogal eens de geest geeft ;)

Daarnaast uitlezen kan ik idd ook voor je doen dus je moet het maar laten weten.

Een pm mag uiteraard ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dit uiteindelijk gelukt? Ik heb in mijn VAGCOM log ook de melding:

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 829 A

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04

Coding: 05515

Shop #: WSC 00000

WVW**************** VW**************

1 Fault Found:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

! melding is gewist (2x) en kwam weer terug.

 

Zit er aan te denken om deze tempsensor dit weekend ook te vervangen.

Al met al nog wel wat dingetjes met mijn nw Passat, klein maar oke.

 

*Achterklep schakelaar (gedemonteerd, schoongemaakt, doet het weer)

*Knipper in spiegel (doet het niet, wacht op goed weer)

*Deze temp sensor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De wagen is uitgelezen en er kwamen op dit gebied geen rare meldingen. Zaterdag wordt de chip uitgelezen...het vermoeden is dat ie te rijk staat afgesteld.

 

Sensor heb ik (sorry, was Turbo-Variant) vervangen, maar was niet echt het probleem (bij mij viel ie onder het rijden terug naar "koud"). Dit kan ook een hoger verbruik veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De sensor blijkt niet de veroorzaker van het hoge verbruik te zijn. Inmiddels is ook de chip aangepast en ook hierdoor is het verbruik niet veranderd.

Nu gaf onze vriendelijke belg (guyke) :thumb: zaterdag aan dat vermoedelijk de verstuivers niet goed meer kunnen zijn (blijft roeten bij constante snelheid, terwijl de chip heel zuinig staat afgesteld).

Dus een afspraak gemaakt met good old Jos om de vinger op het probleem te leggen. Na 9 mei hoop ik meer te weten en het probleem opgelost te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag was de dag der waarheid.

Om 5.00 uur de auto in om rond half 8 bij Jos te zijn.

Na het uitlezen van de wagen heeft ie besloten om de gehele chipsetting te veranderen. Maar eerst was het de beurt aan de verstuivers om die te testen. Volgens Jos was het verstuifmoment van +/- 175Bar ruim aan de lage kant. Daarom dus toch maar een revisiesetje erin gezet (215Bar). Daarna de chip opnieuw geprogrammeerd.

Tussendoor moest natuurlijk iedere keer langs het kanaal gescheurd worden. En zoals Jos is moet het iedere keer nog ff beter. Bij de laatste testrit zagen we (voor de eerste keer) dat de geleverde turbodruk iedere keer ver terugviel in vergelijking tot wat er gevraagd werd (hij leverde eerst de gevraagde druk waarna die gelijk ver terugviel). Achteraf bleek het een defecte N75 te zijn (kan ook verantwoordelijk zijn voor het hoge bransdtofgebruik).

 

Al met al was het weer een lange dag (half 9 thuis), maar vermoedelijk met het gewenste resultaat

 

Heenreis: 225 km met een kwart tank :(:( , zonder verkeer op de weg

Terugreis: 275 km met een kwart tank :D:D , met heel veel fileleed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geweldig nieuws Roger!!!

 

Toch weer een andere chipset???

 

Yep, deze is weer helemaal opnieuw geschreven (en 4x herschreven) door Jos. :D:D

Hij vond het maar niks wat erin zat en deze keer krijgt van mij gelijk dat ie nu prima loopt (in mijn en zijn ogen en ff niet vergelijken met de test/proef auto 90....182pk, waarmee we ff met 205 langs het kanaal reden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden