Ga naar inhoud
  • 0

Goedkoop werkende OBDII stekker Serieel VAG.COM EN VDS_PRO


iwan

Vraag

Hallo allen,

 

Ik heb zelf enkele weken geleden onderstaande snoer besteld op: http://www.pagershop.nl/, snoertje kost incl. verzenden maar 22.45 euro. Het was binnen 3 dagen binnen.

 

Aangezien ik al vanalles over VDS_PRO had gelezen, had ik niet direct verwacht dat hij ook hiermee zou werken, maar dat viel dus erg mee.

Raampjes open/dicht op afstandbediening is dus ingesteld. Verder werkt hij ook prima met VAG.COM. Letwel, dit is dus voor een laptop met serieele/RS232 poort!

 

Snoertje werkt perfect en ziet er goed en degelijk uit.

 

 

VAG KKL RS-232 kabel.

€19,95

http://www.pagershop.nl/

post-4417-1423822497,9204_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi, " scorpiosoft" hieronder even de tekst die ik bij de ledenlijst vag.com heb laten zetten:

 

Versie: Vag-Com 311.2n2

Uitlezen: Alle VAG modellen met OBDII stekker.

Wat is er mogelijk: Foutcodes uitlezen+resetten / LMM+turbo rijdend uitlezen / Vermogens uitdraai maken / Aanpassingen met Vag-Com maken (http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html) waaronder EGR 85% dicht / etc., Anti-carjack snelheid> 20km/h deuren automatisch opslot, Taal veranderen MFA (japans verbruiks gegevens km per Liter), Boordcomputer taal naar Engels.

 

Wat is mogelijk met VDS_PRO: Ramen openen/sluiten met afstandsbediening.

 

omgeving: Boxmeer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jip, Wiek, goeie leermeester gehad!!

(en een beetje fanatiek, scheelt natuurlijk ook)

Ondertussen egr 85% dicht gezet, stationair toerental bijgesteld. Enkele logs gemaakt, dus gaat lekker.

gr. iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
op de site staat 'Vanaf 2004 wordt er gebruik gemaakt van het CANBUS protocol. '

 

mag ik concluderen dat ik met mijn 3bg uit begin 2004 gewoonweg pech heb voor dit exemplaar?

nee hoor die doet het ook

 

Ja het verschil is inderdaad dezelfde stekker alleen de pinbezetting en protocol is anders bij een 3C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de stekker bij canbus hetzelfde was gebleven en dat er alleen een ander protocol overheen gecommuniceerd werd.

 

mijn nieuwe canbus interface is ook onderweg.......

 

kan met mijn oude OBD2 interface ook niet in de ECU van eencorrado 4x4 Tfsi (projectje) komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

zweef al langer rond op dit forum, heb mij alleen nog nooit voorgesteld en kan de meeste dingen wel oplossen door de zoekfunctie te gebruiken. Heb nu echter een probleem dat ik niet kan oplossen.

 

Vorige week heb ik de kabel "VAG KKL RS-232", zoals degene in deze thread, besteld bij obd2shop.nl. Heb direct de shareware versie 311.2 van Vag-Com gedownload en geïnstalleerd en de kabel via de laptop aangesloten op de auto, ik heb een Passat 3B 1.9 TDI van januari 2000. Vag-Com opgestart, options, selecteer com 1 (dit is de seriële aansluiting) en dan krijg ik bij het testen van de instellingen "comport status OK, interface status 0-found, Ready, fast-synch compatible NO", so far so good.

 

Als ik nu bijv. module 01 wil uitlezen gaat hij alle baudrates e.d. langs totdat de laatste (nummer 13 ofzo) ook geen verbinding krijgt en krijg dan de melding: "no response from controller" (heb voor de zekerheid ook andere modules geselecteerd, echter met hetzelfde resultaat). Als ik met de "control module finder" de beschikbare modules wil uitlezen krijg ik de melding "can't sync baudrate" bij elke module.

 

Heb al op dit forums rondgelezen dat je verschillende com poorten kunt proberen, verschillende baud rate's (in Vag-Com en in de instelling van de com poort, natuurlijk wel beide hetzelfde), de FIFO van de com poort gedeselecteerd, etc. maar zonder succes (melding "no response from controller" is nu verdwenen, maar melding can't sync baudrate blijft aanwezig).

 

Het bekende probleem met de aftermarket radio kan ik niet hebben, want ik heb namelijk helemaal nog geen radio in de auto te zitten.

 

Heb de kabel gekocht omdat hij goedkoop is en wou graag eens met Vag-Com stoeien, maar dit wil dus niet lukken. Ik heb al gelezen dat het vaak te maken heeft met de kwaliteit van de kabel en dat de duurdere sowieso zullen moeten werken, maar eerlijk gezegd heb ik dat geld er niet echt voor over.

 

Heb al advies gekregen om versie 409.1 eens te proberen, maar heb nog geen tijd gehad om dit te testen (deze versie is toch niet voor mijn model auto?).

 

Is dit een bekend probleem en weet iemand van jullie hier een oplossing voor (omdat de kabel wel bij jullie werkt)? Ik weet zeker dat de com poort van de laptop niet kapot is, omdat ik dit al getest heb (en Vag-Com zegt "com port status OK").

 

Het enige wat ik kan bedenken is dat het regelapparaat van de ABS misschien kapot is, maar dit heb ik nog niet laten controleren (heb hem nog niet laten uitlezen door een dealer, dus weet niet of deze ook een foutmelding krijgt ofzo).

 

Groet (en wachtend op een reactie :roll: ),

 

Jurjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Triple, heb je wel de sleutel op contact staan?

en versie 409.1 kan je zekers wel voor jou auto gebruiken, heeft niets met jou model te maken.

Heb je ook eens geprobeerd om automatisch te laten lopen? dan moet je namelijk wel een module tegenkomen die "hij" wel kan lezen.

Heb je ook de juiste wagen model gekozen in het menuutje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passatvw, dank voor de snelle reactie.

 

Ja, heb de sleutel wel op contact staan (maar motor draait niet). Heb zonet versie 409.1 gedownload en geinstalleerd, maar zonder succes (zelfde fouten).

 

Wat bedoel je precies met automatisch lopen, is dit de control module finder? Heb deze al geprobeerd (met beide versies) en kan dan wel modules vinden, o.a. motor, abs, instuments, etc. maar allemaal met de error "can't sync baudrate".

 

En nu ga ik waarschijnlijk een domme vraag stellen, maar waar kan ik het wagen model selecteren in het menu?

 

UPDATE: Heb de automatische scan gevonden, wagen model geselecteerd, maar geen succes (steeds melding "can't sync baudrate"). Iemand met een briljant idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo iwan,

Ik heb deze week een zelfde stekker als jou gekocht en bij de zelfde firma.

Vag-com op de laptop gezet en draaien maar dacht ik............niet dus.

Moet er nog een programma gedownload worden om te kunnen uitlezen

of moet het zo wel willen?

En als je de obd-stekker plaatst gaat dan het ledje ook branden?

Ik krijg geen ledje brandend en krijg telkens de melding dat hij de

interface niet vind.

Weet jij misschien wat ik fout doe of wat ik kan checken om het wel te laten

draaien?

 

groeten Albert

 

(misschien iemand anders ook een suggestie?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel Vag-com op de computer en de auto staat

op het contact als ik connectie zoek met de auto.

 

Op de OBD-stekker zit een LEDje maar deze komt geen

enkel moment in actie.

 

Bij de test voor connectie krijg ik de melding:

Interface Status = 3

Interface Not Ready!

 

Misschien is de stekker wel niet goed of zo iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet natuurlijk wel de goede com-poort selecteren, en eerst een test uitvoeren middels de testknop in vagcom.

 

met een usb-stekker heb je een serial-usb driver nodig.

 

e.e.a. is ook via de TDIclub te bekijken en te downloaden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden