Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe geluidsinstallatie in de Passat


VWpassatVR6

Vraag

Hey allemaal...

 

Het is vast al een paar keer voor gekomen, maar ik wil mijn origine geluidsinstallatie in mijn voiture wil gaan innoveren, en hoe??

 

Ik heb totaal geen know-how van wat en hoe, daarom hoop ik dat ik

het hier kan bestuderen/lezen. Ik luister vooral, moderne jazz, blues

en franse muziek, dat krijg je als je een baan hebt van zoveel uren...

Dan moet ik rust in de auto hebben, heerlijk! Enfin, vorige week ben ik begonnen met de originele radio er uit te slopen, wat n werk :S.

 

De nieuwe radio : Pioneer DEH- P65BT 4 x 50watt mosfett.

 

 

Nu ben ik helemaaaal niet tevreden over de orignele boxen, hoe ik ze dan ook moet afstellen en wil nu beetje bij beetje het geluid opknappen.

Nu ben ik naar de MM geweest en heb ik boxen incl. tweeters meegenomen op advies van zo'n guppie daar, maar die formaten kwamen niet overeen, dus hierbij mijn vraag:

 

 

Waar moet ik mee beginnen, wat zijn de volgende stappen. Budget moet wel redelijk blijven, geen appi praktijk, overigens wel geweldig geluid!!!!

 

 

Iemand een voorkeur? Rockford? JBL? Composet? Versterker?

post-4419-1423822463,5317_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Allereerst kan ik mij niet voorstellen dat je niet tevreden bent over je originele boxen. Tenzij je niet de eerste eigenaar van je wagen bent, en de vorige de originele al vervangen heeft voor andere exemplaren.

 

De originele VW speakers in de deur zijn echt perfect vind ik, maar misschien heb je een andere smaak.

 

Gezien jou muzieksmaak moet je voor een "Sound Quality" installatie gaan, en dan is volgens mij Antonio toch echt de man die jij wil spreken :D

Stap in zijn auto en je zit voor jou muziek in de 7e hemel haha.

 

Dus mijn advies ... ga eens met hem praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Visionroy

Allereerst kan ik mij niet voorstellen dat je niet tevreden bent over je originele boxen. Tenzij je niet de eerste eigenaar van je wagen bent, en de vorige de originele al vervangen heeft voor andere exemplaren.

 

De originele VW speakers in de deur zijn echt perfect vind ik, maar misschien heb je een andere smaak.

 

Gezien jou muzieksmaak moet je voor een "Sound Quality" installatie gaan, en dan is volgens mij Antonio toch echt de man die jij wil spreken

Stap in zijn auto en je zit voor jou muziek in de 7e hemel haha.

 

Dus mijn advies ... ga eens met hem praten.

 

 

 

 

Ik ben idd niet eerste eigenaar. Ik heb ook op de spiegelkappen binnenkant sony tweeters. Uit de deurspeakers krijg ik echt geen muziek. Mijn nieuwe caddy bedrijfswagen (standaard) heeft een 10x zo mooi geluid.

 

Ik zal antonio eens gaan contacteren. Thanks!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ook belangrijk is: wat is je budget? Ik kan je wel een composet van 400 Euro aanbieden, die perfect is voor Sound Quality :lol: .

 

En vast 1 gratis tip: ga niet naar de Mediamarkt e.d. voor advies...

 

Als je het stap voor stap wilt doen zou ik adviseren om eerst een fatsoenlijke composet aan te schaffen. Denk daarbij aan merken als Hertz, Focal, Audio System of DLS. Klinkt je misschien niet bekend in de oren, maar dit is qua Sound Quality een betere keuze als de merken die jezelf al aangaf.

 

Wil je dan daarna een stap maken kun je een goede versterker aanschaffen en eventueel een subwoofer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je het stap voor stap wilt doen zou ik adviseren om eerst een fatsoenlijke composet aan te schaffen. Denk daarbij aan merken als Hertz, Focal, Audio System of DLS. Klinkt je misschien niet bekend in de oren, maar dit is qua Sound Quality een betere keuze als de merken die jezelf al aangaf.

 

Qua kosten wil ik het beheersbaar houden, ik ben nog een hardlerende student met een eigen IT bedrijfje naast mijn opleiding, ik wil het daarom

ook met-en-met aankopen, zodat het niet in een keer een genadeslag wordt qua kosten.

 

Hertz en DLS klinkt me bekend in de oren. Van DLS, daar heb ik nog een versterker (uit2003) en een subwoofer van (subwooferkist zelf gemaakt op maat van mn vectra's achterbak, toen ik nog tijd had).

 

Maar geen JBL? Ik heb in de auto van Appi gezeten en daar was het audiogeluid werkelijk waanzinnig goed, de hoge- midden en de zware tonen, dat was namelijk JBL.

 

Welke compo sets van DLS bedoel jij, moeten die op een versterker worden aangesloten of gewoon op mijn radio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is al veel gesproken over de Herz dsk-165 composets. Zijn voor iets meer dan 100 euro te vinden. Gegarandeerd succesje. Ik zelf heb nu goede ervaring met Audio System. Bv Radon/Helon cpmpo setjes, zijn te krijgen voor 150/200 euro.

 

Als je toch de versterker hebt liggen zou ik deze ertussen zetten. Heb je hier geen trek aan kan je hem ook weglaten. 50W Mosfet doet het ook leuk zat.

 

Al met al kan je al helemaal klaar zijn tussen de 150 a 200 met een kwalitatief goed setje.

 

Heb je nu helemaal geen laag weergave?

 

Ps. Als je voor SPL wilt gaan is JBL geen verkeerde keuze, ga je voor sound quality, kijk ik persoonlijk even wat verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je nu helemaal geen laag weergave?

 

 

De weergave laag is zo ontzettend slecht, dat ik alleen maar middentoon

en tweeter kan beluisteren wanneer ik iets harder wil. De boxen zijn echter niet overbelast/kapot want dan krijg je dat gescheur in de bass en dat heb ik niet.

Wanneer er bass ontstaat in een liedje, ik luister ook zat radio en wil een leuk liedje nog wel eens harder zetten en mee neuriëen, is de bass zo slecht (hoe ik de radio ook instel/afstel) dat ik me irriteer aan het geluid.

 

Zelf heb ik er niet veel bijster verstand van, maar geluid moet harder ook

loepzuiver zijn en wanneer er bass is moet ik dit ook kunnen horen.

 

Wat is SPL?

 

 

Wat wel vreemd is, is dat wanneer ik het geluid naar achteren verplaats, de boxen wel meedoen maar zo ontzettend zacht dat je ze bijna niet hoort. Kan het zijn dat alleen de tweeters zijn aangebracht, of zijn dan ook de boxen aangebracht in de deuren?

 

Zou het mogelijk zijn dat ik dan in de achtedeuren bass speakers aanbreng of is dat geen slim idee? Moet ik die soms apart regelen met de versterker mocht ik dat willen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
jnengerman sound quality krijg je ook met jbl hoor het is maar hoe de boel afgereld is ik hoop dat we mekaar eens treffen op meeting dan kun je zelf eens oordelen :blink: menno da komt dik in orde we zullen daar eens werk van maken

Its a deal! Maar ik blijf bij mening dat vooral de goedkopere sets van JBL niet geweldig klinken (<150 euro).

 

Maar anders probeer eens te kijken wat voor speakers er in je auto/deuren zitten. Dat zou zoiezo stap 1 moeten worden wil je er wat aan gaan veranderen. In de KB staat een goeie handleiding hiervoor.

 

En SPL betekend Sound Pressure Level, een schaal voor geluidsniveau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind de goedkopere JBL set's (evenals Infinity, ook Harman Kardon groep) ook niet echt super klinken, veel te schel in mijn beleving. Zet er een Audio System Radion of X-ION set naast, dat klinkt veel warmer en neutraler. Qua prijs zal het elkaar niet veel uitmaken.

 

Waar je zelf uiteindelijk voor ga is natuurlijk ook jouw persoonlijke smaak, dat kun je alleen bepalen door te gaan luisteren naar de diverse setjes.

 

Wat betreft de DLS versterker en subwoofer: om welke type's gaat het? Ik denk dat je hier wel eens een goede basis kunt hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ook een super setje is: de X-ION 200VW van Audio System, met een 20cm midbass. Past gewoon in de originele setup en heeft een super bass weergave. Wel twee keer zo duur als de MX 165VW (200 ipv 100 Euro).

 

Kijk anders even op de site van de Nederlandse importeur:

 

http://audio-system.hifimotive.nl/

 

Onder pasklare luidsprekers, VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook van plan om de speakers te vervangen, dit setje kwam ik dus via dit forum tegen.

http://www.snijders-qcs.nl/catalogus/product/mx-165-vw

 

Dit is dan een kant en klaar set voor de voorportieren, maar wat is er dan voor de achterportieren beschikbaar? Of kan ik daar gewoon een 2 weg speaker in kwijt? Want het geluid wat nu uit de achterportierspeakers komt is dramatisch slecht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben ook van plan om de speakers te vervangen, dit setje kwam ik dus via dit forum tegen.

http://www.snijders-qcs.nl/catalogus/product/mx-165-vw

 

Dit is dan een kant en klaar set voor de voorportieren, maar wat is er dan voor de achterportieren beschikbaar? Of kan ik daar gewoon een 2 weg speaker in kwijt? Want het geluid wat nu uit de achterportierspeakers komt is dramatisch slecht..

 

ken deze set niet, maar andere vraag kan ik wel beantwoorden. afmetingen voor speakers voorportieren en achterportieren is gelijk.

Dus ook achter kun je een composet van woofer en tweeter kwijt.

 

Let wel op je roosters achter, origineel zitten daar dichte op, lijken dus gaatjes te hebben, maar zijn in werkelijkheid dicht. Aangezien je geluid zo slecht is, zou dat ook kunnen dat er al andere ingezet zijn, maar vergeten open roosters te plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou direct voor een upgrade gaan, neem een mooie composet van een merk zoals Ground Zero(heb ik zelf, klinkt leuk), Kicker, Alpine, Hertz oid.

Idd als er nog geen speakers geplaatst zijn achterin, dan moet je roosters met gaatjes kopen (1 of 2 euro). Let er wel op dat je de juiste kleur koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou voor een composet erin zetten en achter een 2 weg speaker

(geen tweeter achterin want die zit redelijk dichtbij het oor en geeft vaak een schel geluid omdat je er dicht bij zit met je oor als je tenminste redelijk achterin zit) of als je gewoon goed geluid wil en redelijk naar voren zit kan je composet achter doen

 

je zou ook moeten kijken of er al speaker ringen in zitten want die heb je ook nodig voor zitten ze orgineel met popnagels vast dus die zou je moeten uitboren

geloof dat ringen pasklaar voor passat iets van 15 euro kosten

maar je kunt ze ook zelf maken van mdf

 

composets zijn verkrijgbaar in verschillende merken/kwaliteit setjes zoals boven al meer genoemd kun je uitstekend zonder versterker erin zetten en zullen een lekker geluid geven wil je echt top kwaliteit zoals de showcars kom je aan setjes die je met versterkers moet gebruiken maar dan moet je ook gaan denken aan deur isolatie en andere inbouw methode's

 

in pricipe zou je dan voor 1 x composet + 1 x 2weg speakerset en de benodigde ringen klaar kunnen zijn voor zon 250-300 euro

 

ow jah in principe maakt het niet zo uit voor welk merk je gaat alle topmerken brengen goed spul op markt zit veel concurrentie in dus alle fabrikanten hebben verschillende serie's in verschillende prijs klasse's en de kwaliteit in die setjes ligt zo dicht bij elkaar dat door de leek niet waar te nemen of er verschil in zit, tenminste dat ben ik van mening

 

http://www.hifidump.nl deze site staan leuke setjes op voor weinig

 

ps. ik heb nog een setje orginele passat 3b speakers liggen van de voorzijde en tweeters die kan je zo met popnagels weer vast zetten en stekkertjes weer in pluggen en heb je redelijk/goeie kwaliteit pb voor meer info

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laten we nou niet op de feiten vooruit stampen,

Ik heb al jaren verschillende radio's.Maar altijd een zware mosfett serie van pioneer.

Bij de meesten heb je tegen woordig mosfett,maar ik koos altijd 1 uit met apart sub kanaal,

En dan was de rest in auto puur tweeter,ook de woofers in de deuren. Die had ik via eqalizer op -bass gezet.

Ik had alleen de sub op zwaar geschut,en de rest was hoge toon.

En dan had ik goed geluid in de auto.En kon ik menig een wel bij houden qua dreunen...

Je kan er nog voor een god vermogen aan speakers in stampen,maar als je die wannabee's van radio's hebt schiet je er geen kloten mee op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden