Ga naar inhoud
  • 0

inhouden passat 1.8turbo


tieske

Vraag

hallo beste passat rijders mijn naam is tieske en heb een passat 1.8turbo van 1999 nu heb ik het volgende probleem als ik met mijn passat optrek dan heb ik het gevoel dat niet al het vermogen gebruikt wordt en ik denk dat de turbo veel te laat inkomt het is namenljk zo dat tot de 4000 rpm alles heel gelijdenlijk gaat en boven de 4000rpm gaat hij opeens heel hard trekken ik dacht dat de turbo veel eerder in kwam bij een 1.8 turbo motor. ik heb er ook een 57i kit opzitten ook daar ben ik niet over te spreken maar deze lag er al op toen ik de auto kocht. je hoort de turbo ook heel goed de lucht aan zuigen door de filter een zuigend geluid dus als dit geluid er is heeft de motor helemaal geen vermogen als het geluid weg is dan pas begint de motor te trekken heel raar dus ligt dit aan mijn turbo of aan de lucht filter. ik heb al bij de vw dealer geinformeerd naar een luchtfilter bak maar hier heb je twee verschillende in de eene kost 100 euro de andere 240euro je raad het al ik heb die van 240 euro nodig ik heb namenlijk een AEB motor wat zit hier voor verschil in of kan ik die van 100 euro ook monteren. ook zat er wat olie aan de bogies maar dit kan ook normaal zijn. alvast bedankt voor alle hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Aanzuigen hoor je haast niet, wat je wel hoort is afblazen, aangezien je pas vermogen krijgt als het geluid stopt denk ik dat de DV stuk is. Dit is de afblaasklep. Wat gebeurd er als je met half gas optrekt?

 

Het ligt niet aan de 57i kit, alhoewel deze ook negatieve bij-effecten heeft. Je kunt idd beter een standaard luchtfilterhuis zoeken (ebay.de staan ze wel). Deze is wel specifiek voor de AEB dus niet een ander type nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

luchtfilterkit 57 i is de top kit van k&n moet normaal extra vermogen opleveren voor de turbo .

even aan vdub vragen als er iemand in jouw buurt woont die de wagen kan uitlezen .

dan kost het u een grote bak koffie of eventueel de verplaatsingskosten van die persoon .

denk ook dat uw luchtmassa meter het zijne gehad heeft .

olie op de bougies is niet helemaal goed , zeker dat het olie is is het geen zwart goedje ( roetaanslag ) .

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
luchtfilterkit 57 i is de top kit van k&n moet normaal extra vermogen opleveren voor de turbo .

 

Alleen op de noordpool, het is wellicht de topkit van K&N maar hij zuigt wel hete lucht van de turbo aan ipv koude rijwind met een normaal luchtfilterhuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als er een vaccuum heerst achter de gasklep (bij stationair - 1/2 gas) staat de DV/afblaasklep open, de DV wordt nl aangestuurd door vacuum. Aangezogen lucht via het filter gaat de turbo in via DV weer naar de inlaatbuis, vlak voor de inlaat van de turbo. Lucht wordt zeg maar rondgepompt en aangezien die afgeblazen lucht enigszins onder druk in de inlaatbuis komt hoor je dat dus ook goed (door de 57i). Dit klopt ook wel want als je meer gas gaat geven wordt het vacuum opgeheven en sluit de DV waardoor geen lucht onder druk meer wordt afgeblazen.

 

Pas als de DV gesloten is krijg je ook die kick in de rug, tis alleen veel te laat in het toerengebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
luchtfilterkit 57 i is de top kit van k&n moet normaal extra vermogen opleveren voor de turbo .

 

Alleen op de noordpool, het is wellicht de topkit van K&N maar hij zuigt wel hete lucht van de turbo aan ipv koude rijwind met een normaal luchtfilterhuis.

 

Ik ben het nog steeds niet met je eens DM.

Zo'n open filter heeft ECHT geen enkel effect op het presteren van je motor.

Zowel positief als negatief.

Dat zijn allemaal "broodje aap" verhalen.

Meten is weten. Zoals ik al eerder verteld heb heeft Steef van Extreme diverse tests gedaan met 1 en dezelfde auto

(Golf IV GTI 1.8T) met alle configuraties mogelijk.

Op de rollerbank (minimale rijwind) geen enkele vorm van winst of verlies met een "open filter"

(Green Cotton/K&N 57i en een universeel goedkoop dingetje) en de gesloten standaard filterbak.

 

We kunnen de "proef op de som" nemen.

Ik heb een V5 (170Pk) hand-geschakeld met een open filter.

Wie zet in Harderwijk zijn V5 met een standaard dichte filter kast ernaast om te kijken wat het verschil is ?

Misschien zijn er ook nog 1.8T's met de twee verschillende varianten ?

Of zelfs nog andere motor types ?

1 klein stukje weg afzetten en we kunnen deze discussie voor eens en altijd uit de wereld helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk ook idd dat het aan je dumpvalve ligt...

de veer is verslapt geloof ik.

 

kijk of de slangen er goed opzitten en er geen scheurtjes in zitten etc.

 

probeer is een andere dv op te monteren 5 minuutjes werk

dan merk je het gauw of het daar aan ligt.

 

blaasgeluid is vrij normaal aangezIen je een k&n heb, dan zuigt/blaast ie veel harder dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus als ik jou verhaal zo lees denk jij dat mijn dv klep kapot is of is het mischien een vacuum probleem ik neem aan dat zon turbo blok toch veel harder moet trekken onderin als ik in zijn eerste versnelling aan rij dan gebeurd er echt helemaal niets pas bij 4000rpm krijg ik pas het gevoel dat de turbo bij komt ik weet niet presies hoe deze motors aan moetten voelen

ik heb hier voor altijd diesel gereden een 130pk gechipt met een revo chip

maar had teveel koppel waardoor ik de automaat kapot heb gereden en de aandrijf as links voor ook de kosten waren tehoog voor mij om deze auto nog te blijven rijden en heb hem daarrom op deze turbo ingeruild heb ik nog een andere vraag, hebben deze motors een distebutieriem of een ketting ik hoor namenlijk ook een iritante zoem onder de motor kap volgens mij is het van de multieriem het geluid is het zelfde als bij een g-lader met vertanderiem erop. of is dit normaal bij deze motors??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
luchtfilterkit 57 i is de top kit van k&n moet normaal extra vermogen opleveren voor de turbo .

 

Alleen op de noordpool, het is wellicht de topkit van K&N maar hij zuigt wel hete lucht van de turbo aan ipv koude rijwind met een normaal luchtfilterhuis.

 

Ik ben het nog steeds niet met je eens DM.

........

Op de rollerbank (minimale rijwind) geen enkele vorm van winst of verlies met een "open filter"

(Green Cotton/K&N 57i en een universeel goedkoop dingetje) en de gesloten standaard filterbak.

 

..

 

Even goed lezen Den! Arjen zegt ook dat het geen nut heeft ivm de warmte die het aanzuigt onder de kap, alleen dat het zou kunnen helpen als je op de noordpool rijdt ivm de extreme kou..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben het daar niet mee eens vdub.

deze filter is speciaal ontworpen dat hij geen warme lucht van de motor kan aantrekken maar alleen rij wind .

de filter zelf is rondom afgeschermt door een plastiq plaat die alle warme lucht weg houd en koude rijwind vasthoud .

de filter is dan nog eens speciaal door dat deze alleen aan de voorkant van de filter kan aanzuigen .

werkt optimaal als deze goed geplaatst is .

en anders bellen ze maar naar k&n dat ze hun fabriek moeten sluiten want hun filters werken slechter dan de originele airbox .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, maar je verliest dus ergens vermogen onderin.

 

van dat zoemgeluid weet ik nix.

uitlezen is toch het beste wat je kan doen lijkt mij.

 

het is normaal dat de veer in de DV verslijt met de tijd. dit was destijds bij mijn leon 20vt ook zo. na aanschaf forge dv, trok de auto wat beter. ( geen durkverlies meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1.8T motor heeft een distributieriem en dat gezoem, waar komt dat vandaan of hoor je dat niet als de motor stationair draait.

 

Ik heb zelf zo'n K&N 57i kit gehad op m'n 1.8T, hier een crappy foto, ik heb niks weggelaten uit de kit oid, volledig geinstalleerd en met hergebruik van het orginele hitteschild van het luchtfilterhuis, dit is verre van ideaal naar mijn mening qua luchtaanzuiging:

 

KN57i.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even terug naar het probleem, de orginele DV is een slap ding, als de motor gechipt is (hier niet het geval) gaat'ie zeker stuk. D'r is in dit geval maar weinig vacuum nodig om de DV al te laten openen, de veerkracht is er volgens mij gewoon uit. Ik zou de DV (laten) vervangen en dan verder kijken. De DV van de Audi TT 225PK is een goeie en niet veel duurder dan de orginele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou inderdaad kunnen dat de dv gescheurd is (membraam wat erin zit). Check ook even de bediening van de DV, dat is de vacuümslang welke van de voorzijde van je inlaatspruitstuk naar beneden loopt.

 

Verder ben ik het met DM eens dat een 57i kit geen aanrader is op de Passat 1.8T. Het filter hangt namelijk 10cm boven de turbo, en we weten allemaal wat hete lucht doet. Die stijgt, richting het luchtfilter. Beste resultaten (gemeten) heb ik persoonlijk geboekt met een bewerkt origineel luchtfilterhuis.

 

Oeps, er zat nog een pagina 2 aan vast.... Nou goed, dingen die ik genoemd had blijven van toepassing. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden