Ga naar inhoud
  • 0

Wegklapbare trekhaak GTE zit vast

Vraag

Geplaatst (aangepast)

Hi, ik heb een B8 GTE met wegklapbare trekhaak (met een knopje in de achterbak). T knopje is gewoon verlicht en knippert kort als ik m aantrek, maar de kogel beweegt niet. (Is nu uitgeklapt). Hij is gewoon bruikbaar en de verlichting van de aanhanger / fietsendrager functioneert correct. Ook geen storingen op t display oid. (Ook de “dubbele richtingaanwijzers” op t display functioneren gewoon met richting aangeven)

wat kan er mis zijn? Ik weet niet of ik een motortje zou moeten horen bij gebruik van die knop (was bij mij Volvo wel zo), maar ik hoor dus helemaal niks. Lijkt alsof er geen stoom naar de motor gaat dus…

t zou recent wel gewoon gewerkt moeten hebben (de verkoper heeft de trekhaak uitgeklapt voor de verkoopfoto’s)

aangepast door EraZor

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 1
Geplaatst
On 30-11-2024 at 17:16, wulfke said:

SC22, SC28, SC38 en SC44 volgens dit schema. SC box zit achter het opbergvakje links naast het stuur.

Screenshot_20241130_171439_AdobeAcrobat.thumb.jpg.eaadea66d5f9e91213a523e17b950466.jpg

Hee allen, om even terug te koppelen: ik had 2 kapotte zekeringen: F22 (Laadkabel aanhangwagen) en F44 (Aanhangwagen Regelapparaat). F22 vervangen deed niks, maar F44 vervangen, heeft t probleem opgelost. Dank voor t meedenken!

• 0
Geplaatst

hij ontgrendeld alleen als het goed is, je kan em dan een schop geven en dan zit ie weer achter de bumper, soms heeft het even wat geweld nodig als je het (te) weinig gebruikt.

• 0
Geplaatst
8 hours ago, Vdub said:

hij ontgrendeld alleen als het goed is, je kan em dan een schop geven en dan zit ie weer achter de bumper, soms heeft het even wat geweld nodig als je het (te) weinig gebruikt.

Nou, dat ontgrendelen lijkt dus niet te gebeuren. Ik heb de indruk dat er niks gebeurt (hoor ook niks) als ik aan t knopje trek. Uiteraard heb ik al gepast geweld gebruikt om de kogel te laten “schrikken”. Het groene lapje van t knopje gaat na t tijdelijke knipperen ook gewoon weer branden (teken dat de knop goed vergrendeld zit)

• 0
Geplaatst

Zoals gezegd: je moet de kogel met de hand in de juiste positie brengen. En na gebruik weer terug trappen totdat ie vastklikt.
je hoort ook verder niets. Is mij in ieder geval niet opgevallen.

• 0
Geplaatst (aangepast)
2 hours ago, Petroman said:

Zoals gezegd: je moet de kogel met de hand in de juiste positie brengen. En na gebruik weer terug trappen totdat ie vastklikt.
je hoort ook verder niets. Is mij in ieder geval niet opgevallen.

Ik begrijp dat je m handmatig in en uit moet duwen, maar hij ontgrendelt niet. Er valt dus niet veel te duwen. Geloof me; ik heb er met m’n volle gewicht op gestaan terwijl ik t knopje gebruikte…

aangepast door EraZor
  • 0
Geplaatst
20 minutes ago, wulfke said:

Helpt het als je hem even wat oplicht bij het bedienen van het knopje ?

Bij maakt het wat een zoemend geluid bij het ver en ontgrendelen.

Zie mijn youtube filmpje

Dank, das exact t geluid dat ik bedoel. Dat hoor ik dus niet, nee. Optillen wrikken etc help allemaal niet. Lijkt alsof de vergrendeling geen stroom krijgt…

• 0
Geplaatst

De stuurdoos lijkt dan in orde te zijn gezien de verlichting werkt, je kan wel even kijken of alle zekeringen intact zijn mbt de trekhaak, zijn er een stuk of 3/4 dacht ik.

Verder loopt er een draadboom van de trekhaakmodule naar de trekhaak zelf welke aftakt naar stekkerdoos en een aftakking naar de vergrendeling, misschien is daar de stekker losgekomen ofzo, kan je even controleren of deze er nog op geklikt zit. 

Succes

Screenshot_20241130_165034_SamsungInternet.thumb.jpg.7ca2d59fc3d1c713f746cdb1ddd7b599.jpg

• 0
Geplaatst (aangepast)

Ah, zekeringen had ik nog niet aan gedacht. Heb je enig idee welke dat zouden kunnen zijn? Ik heb de twee lay-outs (interieur en motorruimte), maar geen omschrijvingen waarvan ik zou denken “trekhaak”

De aansluitingen had ik idd al gecheckt en die lijken allemaal goed te zitten. 

aangepast door EraZor
  • 0
Geplaatst

SC22, SC28, SC38 en SC44 volgens dit schema. SC box zit achter het opbergvakje links naast het stuur.

Screenshot_20241130_171439_AdobeAcrobat.thumb.jpg.eaadea66d5f9e91213a523e17b950466.jpg

• 0
Geplaatst
Op 30-11-2024 om 07:38, EraZor zei:

Nou, dat ontgrendelen lijkt dus niet te gebeuren. Ik heb de indruk dat er niks gebeurt (hoor ook niks) als ik aan t knopje trek. Uiteraard heb ik al gepast geweld gebruikt om de kogel te laten “schrikken”. Het groene lapje van t knopje gaat na t tijdelijke knipperen ook gewoon weer branden (teken dat de knop goed vergrendeld zit)

je moet gewoon even onder de bumper kruipen, wat wd40/kruipolie en een hamer gebruiken

• 0
Geplaatst
Hee allen, om even terug te koppelen: ik had 2 kapotte zekeringen: F22 (Laadkabel aanhangwagen) en F44 (Aanhangwagen Regelapparaat). F22 vervangen deed niks, maar F44 vervangen, heeft t probleem opgelost. Dank voor t meedenken!
Bedankt voor de terug koppeling

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk

• 0
Geplaatst
Op 11-12-2024 om 15:41, EraZor zei:

Top ! Bedankt voor de terugkoppeling en veel plezier met de terug werkende trekhaak. 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden