Ga naar inhoud

Vele klachten wasstraat, vooral busjes moeten er aan geloven.

Aanbevolen berichten

Geplaatst (aangepast)

Ons niet aaibare wasstraat kater.😰

Spiegel er compleet afgerukt, alle schade is voor de auto bezitter zelf,

Wij hebben een parkeer terrein vlak voor ons huis, daar zowel de hele wijk staat vol met bomen waar plak af komt wat heel moeilijk te verwijderen is en gingen daarom naar de grote wasstraat in stad Groningen, voor de zoveelste keer was de wagen slecht schoon, en de lak voelt iets als schuurpapier aan en vies, ik heb het grootste deel er af kunnen krijgen door het met een vloeibaar schuur middel en een borstel te behandelen.

Maar het erge de buitenspiegel werd er compleet afgerukt door de draaiende grote borstel steeds tegen de wagen aan gesmeten, de dubbele spiegel van de T5 is groot en zwaar.

Ik heb de noodverlichting aan gedaan en geclaxonneerd daar op werd de toestellen uit geschakeld en gingen ze de natte spiegel met Ducktape beplakken wat totaal geen zin bleek te hebben want onder weg is een deel er afgewaaid.

Wat enorm schrikken en de baas had er geen boodschap aan, ook geen tegemoetkoming wat een kater dus nooit meer naar een wasstraat.

Op de site van heb bedrijf staan vele klachten, ook dat spiegels er veel af worden gerukt, en het schoon maken vaak slecht gebeurd, zoals ook de vriendelijkheid en klachten afwikkeling zeer slecht word afgewikkeld.

Ja door ernstige gezondheidsklachten wat ik ook op het forum heb geschreven werd de wagen goed vies en met zand bedekt, dus zelf doen leek mij niet een goed idee.

In de wagen is alles brandschoon, ik trek ook altijd de schoenen uit voor dat ik plaats neem in de wagen, alles ziet er nog als nieuw en fris uit.

Zo kwam de wagen uit de wasstraat, ook met een kras in het lak P1130486.JPG door de rond slaan de spiegel, gelukkig valt lakschade verder mee.

Nieuw spiegel: Buitenspiegel 337-0148 TYC voor VOLKSWAGEN TRANSPORTER T5 Open laadbak/ Chassis (7JD, 7JE, 7JL, 7JY, 7J bouwjaar 2003.04-2015.08 | Winparts.nl - Buitenspiegel

P1130479.JPG

P1130480.JPG

P1130483.JPG

P1130486.JPG

P1130485.JPG

P1130482.JPG

P1130481.JPG

aangepast door J.J
Geplaatst

tja.. OVERAL staat er bij wasstraten, Wassen is op eigen risico, schades worden niet vergoed. Dus een gewaarschuwd mens...

Spiegels inklappen helpt overigens aardig.. dat je dak niet schoon wordt dat zal wel.. die is al een weekje of wat niet schoongemaakt, dat krijgt 1x de borstel erover ook niet schoon.

Geplaatst
tja.. OVERAL staat er bij wasstraten, Wassen is op eigen risico, schades worden niet vergoed. Dus een gewaarschuwd mens...  

Schade veroorzaakt door de wasinstallatie zijn ze gewoon aansprakelijk voor, ook al staan die bordjes daar (https://www.anwb.nl/experts/auto/2/69/schade-in-wasstraat)

Een kapot geslagen spiegel lijkt mij ook zoiets. Tenzij er van te voren duidelijk staat aangegeven dat je spiegels in moet klappen.
Geplaatst

Naar wat voor een soort wasstraat ben je gegaan? 
Wasstraten met lopende band zou ik sowieso nooit in gaan, wel eens vaker gehoord dat de auto daar niet beter van word. 

Ik ga altijd naar eentje waar je de auto neerzet en de machine heen en weer rijdt. 

Geplaatst (aangepast)

Vloeken in kerk bij de meeste auto fanaten wanneer de wasstraat ter sprake komt.

Schoonmaken met een schuurmiddel en borstel werkt het schoon blijven ook niet in de hand gezien je hiermee nog meer krassen maakt waarin vuil kan ophopen en ook de lak ruwer voelt.

Maar hier is het steeds,

Screenshot_20240715_145952_SamsungInternet.thumb.jpg.7cf9ac5452fc5aeb1950d0882a8cf2f8.jpg

aangepast door wulfke
Geplaatst (aangepast)
Op 15-7-2024 om 08:39, bandjes zei:

Schade veroorzaakt door de wasinstallatie zijn ze gewoon aansprakelijk voor, ook al staan die bordjes daar emoji6.png (https://www.anwb.nl/experts/auto/2/69/schade-in-wasstraat)

Een kapot geslagen spiegel lijkt mij ook zoiets. Tenzij er van te voren duidelijk staat aangegeven dat je spiegels in moet klappen.

Op je aangegeven ANWB site is ook een modelbrief te downloden daar mee kan je aan de slag.

Het lijk mij een handige tip beste @bandjes

Ik hoop dat anderen ook wat aan jouw tip hebben en de resultaten op het forum zetten als aanmoediging om ook voor hun recht te strijden.

Het werkt zeker de kwaliteit in de hand als mensen dingen niet op zijn beloop laten, dat is met heel veel dingen zo.

aangepast door J.J
Geplaatst (aangepast)
23 uren geleden, wulfke zei:

Vloeken in kerk bij de meeste auto fanaten wanneer de wasstraat ter sprake komt.

Schoonmaken met een schuurmiddel en borstel werkt het schoon blijven ook niet in de hand gezien je hiermee nog meer krassen maakt waarin vuil kan ophopen en ook de lak ruwer voelt.

We hebben een goed contact met een auto verhuurbedrijf, hun wagens zien er altijd voortreffelijk uit misschien hebben zij tips voor ons die de beste resultaten geven om de wagen te beschermen met een professioneel middel tegen de plak (het lijk hardnekkige lijm) wat van de bomen af komt, en is het in combinatie met zand wat er ook op komt heb je echt een probleem, en wachtte op een paar regen zodat de rommel wat in geweekt is en er iets makkelijker van af kan gaan, en als dat gebeurd word het vuil steeds heftiger heel heel triest eigenlijk want we zijn brandschone mensen, ik trek ook altijd mijn schoenen uit als we met het campertje gaan rijden, alles binnen ziet er nog als nieuw uit, en ruikt fris.

Als we aan een heel goed bescherm middel kunnen komen, zorg ik ook dat ons T5-camperje er zo mooi uit gaat zien als een nieuwe wagen,

ja dat geeft een burger weer moet.😄

aangepast door J.J
Geplaatst
23 uren geleden, Procaliber zei:

Naar wat voor een soort wasstraat ben je gegaan? 
Wasstraten met lopende band zou ik sowieso nooit in gaan, wel eens vaker gehoord dat de auto daar niet beter van word. 

Ik ga altijd naar eentje waar je de auto neerzet en de machine heen en weer rijdt. 

Dit is een openbaar, geeft de klanten de mogelijkheid hun bevindingen te schrijven.

Geling's langste Autowasstraat Reviews - Google Zoeken

Dit is één van de vele klachten over het bedrijf: 

2 maanden geleden
Niet met busjes door de wasstraat gaan!
De laatste borstel rukt regelmatig onderdelen (voornamelijk buitenspiegels) van je bus af. Meerdere keren gebeurd.
Manager beweert altijd dat het aan het voertuig ligt ongeacht de leeftijd en staat van het voertuig.
Compensatie is een stuk tape om de ((natte)) spiegel vast te plakken.
Buiten dat is je bus ook niet goed schoon, waardeloze wasstraat.
Geplaatst

Na dat we van de wasstraat zijn we direct naar een vw garage gegaan, en daar vertelde de baas dat er ook een keer een antenne van een wagen was afgerukt, en bleef zitten veel wagens die er na langs kwamen hadden behoorlijke lakbeschadigingen, en moesten naar de spuiterij de baas van de wasstraat had er geen boodschap aan, zo kost het bedrijf veel meer geld door dat klanten weg blijven en het door vertellen aan vrienden en kennissen.

Geplaatst

Bij ons staat er spiegels inklappen, antennes verwijderen. Gister een T6 gewassen, alles zit er nog aan, behalve het vuil dan..

Geplaatst (aangepast)
Op 19-7-2024 om 14:20, Vdub zei:

Bij ons staat er spiegels inklappen, antennes verwijderen. Gister een T6 gewassen, alles zit er nog aan, behalve het vuil dan..

Ook bedankt voor je reactie @Vdub

Bij ons het net het tegenovergestelde.

De andere keren heb ik de spiegels juist niet ingeklapt, en deed er plastiek zakjes om heen, ook de ruitenwissers pak ik altijd in.

Nu werd door een jonge man de spiegels in geklapt maar dan ontstaat er een V vorm waar de borstel zich in vast kan slaan ja en zo werd de spiegel er geheel af geropt.

aangepast door J.J
  • J.J changed the title to Vele klachten wasstraat, vooral busjes moeten er aan geloven.
  • 2 weeks later...
Geplaatst
Op 16-7-2024 om 17:13, BlackPassat zei:

Vloeibaar schuurmiddel??? Ik voel dat in mijn buik he.

De vervuiling van bomen (hars ed.) verwijdert een wasstraat niet, dat moet je kleien.

Succes met de afwikkeling.

Ik ga mij verdiepen in het weer mooi krijgen van ons T5-campertje,

We hebben de pech dat hij onder bomen staat waar rommel af komt, ja het is een wijk met veel bomen net als in Emmen dat op veel plekken het geval is.

En we durven de bus ook niet ergens anders te parkeren in verband met inbraak, ja we zijn natuurlijk wel goed verzekerd, maar je word er nooit beter op.

Ook een handige bliksem is op een paar forums Mickel Moen die heeft ook een stralende zwarte T5-camper, zie daar voor zijn Blog:  Poetsen | . . . . . . . . Mickel Moen / VW T5 van Dc naar Camper

Geplaatst (aangepast)

De nieuwe spiegels op de haast smetteloze T5-camperje.

We hebben er tegelijk twee nieuwe op gezet het ging niet echt moeilijk, heb wel de bekleding los moeten maken, maar heb het metalen paneel er niet af gehaald kon met wat moeite de grote kabel bescherm rubber er ook in kunnen trekken, zie daar voor de benedenste foto, de kabel rubber is blauw gemarkeerd.

P1130519.thumb.JPG.b15b9528abf9385b5e979545e41fdeb0.JPG

P1130522.thumb.JPG.6a4655145c6f09014f0b388640729160.JPG

P1130517.thumb.JPG.d9d1a14792b95137756e77470c76cb98.JPG

P1130518.JPG

P1130502.thumb.JPG.8b39282f5f50ed23edb11679f166ea97.JPG

Ja de Conus rubbers zijn uitgedroogd en kapot, aan beide kanten jammer.😏

aangepast door J.J
Geplaatst (aangepast)

Deze wagen staat ook onder de zelfde bomen, tal van autos hebben we zo in de wijk gezien.

P1130525.thumb.JPG.9c843363f0ece9d564213b6de4d1f666.JPGP1130524.thumb.JPG.82e176aa694eceb648c6cdeca0ae55e2.JPGP1130523.thumb.JPG.cf5dd6c0f8f68ee99caf04493a1db9e0.JPG

Onze T5-campertje zit ook al weer  onder de plak van de bomen, en het probleem dat ook om de hoek komt kijken is dat de plak op de eventuele zand komt, hoe maak je dat nu lak vriendelijk schoon, en daarna een goede bescherming die oplost als je de wagen met shampoo schoon maakt dan kan je echt lak vriendelijk de wagen schoon maken tot ik een keer de wagen prachtig kan poetsen, en hij er stralend bij staat, dat is van ons een grote wens.

Ja dat past bij ons als brandschone mensen met een zeer net huis en bescheiden spulletjes.

aangepast door J.J
Geplaatst

Voor erge verontreiniging gebruik ik altijd foam van het merk Monello, kan je er met een hoge drukspuit erop spuiten. Even laten inweken en dan afspoelen, dan is het meeste vuil er dan wel af. Het voorbeeld wat je laat zien staat zeker al een tijdje? 

Wax kan je gebruiken voor bescherming, verkrijgbaar in verschillende soorten (vast en vloeibaar). De vloeibare brengt wat makkelijk aan, maar gaat er ook sneller weer af.

Geplaatst

Dit gereedschap stuk heb ik net gekocht voor dat ik de nieuwe spiegels er op heb gezet, was toch onmisbaar om de bekleding van de deur er af te halen.

Het koste nog geen €4,00 zocht eigenlijk naar kunststof materiaal, maar dit ging ook heel goed zonder lakbeschadigingen.

P1130530.thumb.JPG.4f90e4cb81bf1a879bf211e1df228a73.JPG

P1130529.thumb.JPG.7cdc5db8b5b033d25331adbd97d80ec5.JPG

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden