Ga naar inhoud
  • 0

Storing schakelaar centrale vergrendeling


R-line

Vraag

Enige weken geleden tijdens de vorst had ik problemen met het slot aan de bestuurderszijde, de deur viel niet meer in het tweede slot bij sluiten. Ik dacht aan de vorst dat hij vastgevroren zat en heb het slot ingespoten. Met een touwtje aan mijn deurknop (voor de zekerheid) naar mijn werk gereden en daar ging de deur weer normaal dicht. Volgende dag weer hetzelfde probleem. Afijn, de auto naar de garage en daar constateerde ze dat mijn slot kapot was en er een nieuwe in moest, moest weer uit Duitsland komen want ik heb natuurlijk weer een speciaal geval er in zitten a 240 euro. 

Slot weer gerepareerd maar het viel mij op dat het alarmlicht in mijn deur na op slot zetten, een paar keer knippert, dan een seconde of 5 blijft branden en dan weer gaat knipperen, volgens mij is dat nooit zo geweest maar volgens de garage hoort dit zo.

Nu viel mij vorige week op dat mijn knipperlichten niet meer mee knipperen tijdens het op slot doen van de auto (alleen 1x toet), bij openen wel (2x knipper en 2x toet).

Ik heb de auto uitgelezen met VCDS en heb deze storing die er niet uit gaat, heeft iemand een idee waar de storing aan kan liggen?

image.thumb.png.89da2b4cc48c0fec76def89490b9c466.png

Ik ga uiteraard nog terug naar de garage maar heb graag wat feedback achter de hand.

 

aangepast door R-line
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De auto weet niet hoe de slot toestand van de bestuurdersdeur is. Omdat het systeem niet weet of de deur nu op slot is of open zal het alarmsysteem ook niet op scherp gezet worden, wat je ook kan zien aan de feedback die de rode knipperled geeft. Een led die even blijft branden is niet correct, dat de garage zegt dat dit zo hoort klopt niet.  

Iets niet goed aangesloten aan het slot ? Bedrading beschadigd bij de vervanging van het slot ? 

Je zou eens kunnen kijken via de comformodule in adres 46. of je de slot switchen kan zien in de input blokken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, wulfke zei:

De auto weet niet hoe de slot toestand van de bestuurdersdeur is. Omdat het systeem niet weet of de deur nu op slot is of open zal het alarmsysteem ook niet op scherp gezet worden, wat je ook kan zien aan de feedback die de rode knipperled geeft. Een led die even blijft branden is niet correct, dat de garage zegt dat dit zo hoort klopt niet.  

Dat vermoeden had ik ook al, maar je let meestal niet zo op dat lampje maar het viel me nu ineens op.

Iets niet goed aangesloten aan het slot ? Bedrading beschadigd bij de vervanging van het slot ? 

Je zou eens kunnen kijken via de comformodule in adres 46. of je de slot switchen kan zien in de input blokken.

Ik ga eens proberen hoe dat werkt met die meetblokken, moet ik ze kunnen zien en als ik ze zie is dat dan goed, wat kan ik daar uit opmaken?

 

 

aangepast door R-line
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met vcds zou je zoiets zoals hieronder moeten kunnen zien,

Zoals je ziet hier in het voorbeeld heeft deze persoon hetzelfde probleem als u maar dan op alle deuren. Zie meerwaardeblok groep 09. Je zou bij het bekijken van de blokken eens de deuren kunnen ontgrendelen en vergrendelen om te kijken welke verandering het geeft in terugmeld info. 

Screenshot_20240205_151907_SamsungInternet.jpg.9c783b193e514ffd90b0626c8286e30b.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij onze GTE hadden we ook issues met de bestuurders deur, exact dezelfde omschrijving. En gek genoeg ook alleen die deur.
Onze garagist melde dat dit een bekend "dingetje" was bij GTE's. Warmte was de oplossing en perslucht ??
WAT er dan als bekend vastvriest werd niet gemeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deursloten zijn al sinds jaar en dag een dingetje, en niet alleen bij de GTE. Genoeg voorbeelden hier van 3BG, 3C,.. met defecte deursloten / microswitchen of vastgevroren bowdenkabels en losse deurklinken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren bij de garage geweest voor overleg, volgens hun is mogelijk het nieuwe slot niet goed, ze gaan een nieuwe bestellen in Duitsland en volgende week vervangen en het probleem oplossen.

Ik laat het weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij garage geweest, blijkt de boordnetmodule op een 5 volt draad die naar het deurslot loopt 12 volt door te geven, geen wonder dat het nieuwe slot dan kapot gaat.

Dus is weer een dure grap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 18-2-2024 om 11:05, Vdub zei:

volgens mij moet je dan wel meer storingen hebben dan alleen dat slot..

Nee, er staan voor de rest geen storingen in het systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden