Ik ben echt helemaal blij met mn 8 jaar oude Passat, heerlijke reisauto (Rome - Den Helder in 1 keer gereden hihihi), heeft me nog nooit laten staan, nog nooit wat gemankeerd, nu 190.000 km oud, maar met de spirit van een nieuwe rij ik er heerlijk in!
het enige wat me van het begin af aan (4 jaar geleden als ex-leaseauto gekocht) heel erg tegen valt is het vermogen en de pit van de motor.....
Er is niet 1 auto/booster/skelter/rolstoel/driewieler waar ik zelfverzekerd naast kan gaan staan bij een stoplicht, met de wetenschap dat ik ´m achter me laat.
Nou weet ik wel dat m´n auto niet gemaakt is voor sprintwedstrijden, maar het stelt me soms toch wel wat teleur hoor om zelfs een oude Ford voor te moeten laten gaan...
In concreto een paar vraagjes:
- is het een bekend feit dat dat een ADR motor met 20 kleppen en 125 PK zo sloom is?
- klopt het dat een ADR rumoerig is bij acceleratie en hogere (boven 3000) toerentallen ondanks die 5 kleppen per cilinder, massa´s electronica en regelsystemen?
- stel ik me er gewoon teveel van voor?
- ben ik aan de beurt en moet ik een vracht geld uitgeven aan uitlaten, chiptuningen dat soort dingen ?
- of is een ADR standaard sloom afgesteld en is het een must om hem met een VAG-com eens goed op z´n kl***te te geven...
afijn...... vragen, vragen, vragen...........
wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb jongens! Ik kan nog wel een uur schrijven, maar ik ga eerst maar weer eens een poosje lezen. Heerlijk!
Jongens (en meisjes mischien ook wel), ik zie al jullie antwoord met graagte tegemoet
Ow ja, heb net ook maar even een catalogus van Meguiars besteld
Verder wens ik iedereen een heerlijke jaarwisseling, geniet ervan!
Vraag
Pasaroma
Hallo allemaal,
Ik ben echt helemaal blij met mn 8 jaar oude Passat, heerlijke reisauto (Rome - Den Helder in 1 keer gereden hihihi), heeft me nog nooit laten staan, nog nooit wat gemankeerd, nu 190.000 km oud, maar met de spirit van een nieuwe rij ik er heerlijk in!
het enige wat me van het begin af aan (4 jaar geleden als ex-leaseauto gekocht) heel erg tegen valt is het vermogen en de pit van de motor.....
Er is niet 1 auto/booster/skelter/rolstoel/driewieler waar ik zelfverzekerd naast kan gaan staan bij een stoplicht, met de wetenschap dat ik ´m achter me laat.
Nou weet ik wel dat m´n auto niet gemaakt is voor sprintwedstrijden, maar het stelt me soms toch wel wat teleur hoor om zelfs een oude Ford voor te moeten laten gaan...
In concreto een paar vraagjes:
- is het een bekend feit dat dat een ADR motor met 20 kleppen en 125 PK zo sloom is?
- klopt het dat een ADR rumoerig is bij acceleratie en hogere (boven 3000) toerentallen ondanks die 5 kleppen per cilinder, massa´s electronica en regelsystemen?
- stel ik me er gewoon teveel van voor?
- ben ik aan de beurt en moet ik een vracht geld uitgeven aan uitlaten, chiptuningen dat soort dingen ?
- of is een ADR standaard sloom afgesteld en is het een must om hem met een VAG-com eens goed op z´n kl***te te geven...
afijn...... vragen, vragen, vragen...........
wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb jongens! Ik kan nog wel een uur schrijven, maar ik ga eerst maar weer eens een poosje lezen. Heerlijk!
Jongens (en meisjes mischien ook wel), ik zie al jullie antwoord met graagte tegemoet
Ow ja, heb net ook maar even een catalogus van Meguiars besteld
Verder wens ik iedereen een heerlijke jaarwisseling, geniet ervan!
en een gezond en voorspoedig 2008
groetjes,
Paulus de vermogenzoekkabouter
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten