Ga naar inhoud
  • 0

Vermogen ADR motor valt tegen.......


Pasaroma

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik ben echt helemaal blij met mn 8 jaar oude Passat, heerlijke reisauto (Rome - Den Helder in 1 keer gereden hihihi), heeft me nog nooit laten staan, nog nooit wat gemankeerd, nu 190.000 km oud, maar met de spirit van een nieuwe rij ik er heerlijk in!

 

het enige wat me van het begin af aan (4 jaar geleden als ex-leaseauto gekocht) heel erg tegen valt is het vermogen en de pit van de motor.....

 

Er is niet 1 auto/booster/skelter/rolstoel/driewieler waar ik zelfverzekerd naast kan gaan staan bij een stoplicht, met de wetenschap dat ik ´m achter me laat. :blink2:

Nou weet ik wel dat m´n auto niet gemaakt is voor sprintwedstrijden, maar het stelt me soms toch wel wat teleur hoor om zelfs een oude Ford voor te moeten laten gaan... :bash:

 

 

 

In concreto een paar vraagjes:

 

- is het een bekend feit dat dat een ADR motor met 20 kleppen en 125 PK zo sloom is?

 

- klopt het dat een ADR rumoerig is bij acceleratie en hogere (boven 3000) toerentallen ondanks die 5 kleppen per cilinder, massa´s electronica en regelsystemen?

 

- stel ik me er gewoon teveel van voor?

 

- ben ik aan de beurt en moet ik een vracht geld uitgeven aan uitlaten, chiptuningen dat soort dingen :embarassed: ?

 

- of is een ADR standaard sloom afgesteld en is het een must om hem met een VAG-com eens goed op z´n kl***te te geven... :twisted:

 

 

 

 

afijn...... vragen, vragen, vragen...........

 

wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb jongens! Ik kan nog wel een uur schrijven, maar ik ga eerst maar weer eens een poosje lezen. :book: Heerlijk!

 

Jongens (en meisjes mischien ook wel), ik zie al jullie antwoord met graagte tegemoet :!::D

 

 

Ow ja, heb net ook maar even een catalogus van Meguiars besteld ;)

 

Verder wens ik iedereen een heerlijke jaarwisseling, geniet ervan!

 

en een gezond en voorspoedig 2008 :!::!:

 

 

 

groetjes,

 

Paulus de vermogenzoekkabouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de 2.0 8V dus met minder kleppen als jouw.

Zelf heb ik niet te klagen en ik hoef ook zeker niet iedereen voor te laten gaan.

Ik vind het maar een vreemd verhaal......

Reeds heb ik er wel 8 PK bij laten tunen en een green vervangingsfilter in gezet maar dan nog zit ik iets onder jouw PK,s

Lijkt me dat er dan toch iets mis is met je bak of je legt je verwachtingen te hoog ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou eens een afspraak maken by jos de forum mechanieker .

is moeilijk te zeggen wat er aan de hand is met de auto .

normaal moet ge met zo een motor straat stenen lostrekken .

de meeste diesels hier opt forum hebben gemiddeld 100 pk en daar ga je met een oude ford niks tegen beginnen aant rood licht .

een benzine met 125 pk moet normaal zeer vlot optrekken .

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het verbruik zit gemiddeld zo tussen de 11 en 12 km per liter. is dat acceptabel?

 

Kijk, een 125 pk motor maakt van de Passat geen snelle auto. Het is maar wat je er van verwacht. 1 op 12 is exact de fabrieksopgave voor gecombineerd verbruik.. Daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.

 

Of hij rumoerig is weet ik niet, heb zelf nooit in een 1.8 20v gereden. Maar bij flinke acceleratie is het niet vreemd dat hij wat lawaaig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb me laten vertellen dat deze motoren vrij rauw lopen, t.o.v. 2.0 l. benz motoren... maar dat ze wel redelijk vlot zijn in het verkeer (geen GTI natuurlijk..). Misschien dat in de brandstoftoevoer wat vervuiling is opgetreden? Er zijn toevoegingen die je in de tank moet doen, zodat eventuele gumvorming opgelost wordt en verstuivers gereinigd worden...

Het is zomaar een idee... succes er mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb me laten vertellen dat deze motoren vrij rauw lopen, t.o.v. 2.0 l. benz motoren... maar dat ze wel redelijk vlot zijn in het verkeer (geen GTI natuurlijk..). Misschien dat in de brandstoftoevoer wat vervuiling is opgetreden? Er zijn toevoegingen die je in de tank moet doen, zodat eventuele gumvorming opgelost wordt en verstuivers gereinigd worden...

Het is zomaar een idee... succes er mee.

 

Als je met toevoegingen in je tank gaat beginnen kun je beter benzine met reinigende werking kopen zoals Shell V-Power of BP-Ultimate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook een passat 1.8 20V en vind hem zeker niet traag. Honda civic met een 1.6 liter hou ik gewoon bij met optrekken dus het geld niet dat je alle auto's voor zou moeten laten gaan bij het stoplicht.

Bij de hogere toeren hoor je wel een stuk meer motorgeluid maar dat is normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo vrienden,

ik denk dat ik idd eerst maar eens ga beginnen met het schoonmaken van bijvoorbeeld de LMM. (moet ie dan meteen gereset worden of kan dat ook over een maandje? dit ivm niet altijd in de gelegenheid)

Ook een goed idee is de brandstoftoevoer checken. Iemand enig idee waar het brandstoffilter zit...?

 

Als er nog meer ideeen opkomen hoor ik ze graag.....:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo vrienden,

ik denk dat ik idd eerst maar eens ga beginnen met het schoonmaken van bijvoorbeeld de LMM. (moet ie dan meteen gereset worden of kan dat ook over een maandje? dit ivm niet altijd in de gelegenheid)

Ook een goed idee is de brandstoftoevoer checken. Iemand enig idee waar het brandstoffilter zit...?

 

Als er nog meer ideeen opkomen hoor ik ze graag.....:-)

 

NOg even een nabrander: hoe zit het nou met tunen/chippen en dat soort zaken van mijn benzinemotor ? heeft dat zin of kost t meer dan het oplevert?

 

ciao

 

Hallo vrienden,

ik denk dat ik idd eerst maar eens ga beginnen met het schoonmaken van bijvoorbeeld de LMM. (moet ie dan meteen gereset worden of kan dat ook over een maandje? dit ivm niet altijd in de gelegenheid)

Ook een goed idee is de brandstoftoevoer checken. Iemand enig idee waar het brandstoffilter zit...?

 

Als er nog meer ideeen opkomen hoor ik ze graag.....:-)

 

Niet doen.. een LMM schoonmaken is doodmaken.. brandstoffilter zal onder de auto zitten nabij de tank.. artnr. 1H0 201 511 A zie afbeelding

 

NOg even een nabrander: hoe zit het nou met tunen/chippen en dat soort zaken van mijn benzinemotor ? heeft dat zin of kost t meer dan het oplevert?

 

ciao

Idd chippen kost meer dan het oplevert, ca 400 euro voor de chip en hooguit een pk of 8

Image1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hee vdub,

 

dank voor de snelle reactie. (ook lekker slome dag achter de omputer zeker hehehe).

Nog even over het schoonmaken van het gasklephuis; is r ergens een werkbeschrijving hoe dat te doen? heb ik idd nog niet gedaan.

 

K zal ook even de bezinefilter wisslen. is de afgelopen 45000 km niet gebeurd en ik heb geen idee hoelang daarvoor ook niet.

 

 

laterrr

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet je, ik blijf het gevoel hebben dat die VAG blokken geknepen zijn. Het besproken blok in turbo versie doet in de passat 170-180 PK, hetzelfde blok in de S3 210 pk... Dus atmosferisch moet ook het eea te doen zijn.

 

Ik las laatst in de duitse vw scene een artikel over een Passat 3B 1.8T 20v. Die gast had zijn zuigers en nokkenas vervangen, grotere ADR tubo laten zetten met dito intercooler, ECU omproggen en dubbele racekoppeling. Resultaat 340 paarden. Op z'n vooras!

 

Ik denk dat je met een aantal ingrepen een onbeamdemde passat ook best wel wat meer vermogen kunt ontfutselen. Betere luchttoevoer met een airbox (afgesloten racefilter), 2 liter injectoren en een vrijer en korter uitlaattraject, lichtere zuigers en een scherper nokkenas. Zou het nog wel naat 175 pk kunnen schoppen denk ik. Met veeeel meer NM...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een ander luchtfilter leverd geen vermogen op, net als lichtere zuigers. Dat verbeterd alleen de respons op het gaspedaal.

 

Natuurlijk kun je meer dan 125 pk uit een 1.8 halen, de vraag is of je het geld dat je gaat besteden aan andere nokkenassen, injectoren en een dure uitlaat er voor over hebt. Mijn idee is dat je met dat geld beter de auto kunt inruilen voor een 1.8T.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 liter injectoren en een vrijer en korter uitlaattraject, lichtere zuigers en een scherper nokkenas. Zou het nog wel naat 175 pk kunnen schoppen denk ik. Met veeeel meer NM

idd.. koop dan gewoon een 1.8T, dit is echt een mega duren maar vooral domme oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zeg ook niet dat ik dat ga doen. En een luchtfilter alléén levert

geen extra vermogen op. Een airbox is niet alleen een luchtfilter, maar een volledig systeem. Iets in de richting van een airram.

 

Ik ben nou eenmaal fan van een atmospherische motor. Sue me.

 

Ik geef jullie gelijk las het gaat om turbo's. Daarmee is het makkelijker om je vermogen te vergoten. Maar de lag bij grote turbo's vind ik minder. Alhoewel... Ik heb al een tijd een oogje op een RX-7 FD B13T...

 

2.0 Passat zou ik wel willen hebben denk ik :). Variant uiteraard. Ik mis die ruimte nog steeds van m'n golf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden