Ga naar inhoud

Okami

Members
  • Aantal items

    42
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Okami

  • Verjaardag 10-08-1980

Profile Information

  • Plaats
    Finsterwolde

Okami's Achievements

0

Community reputatie

  1. Mozes krankjorum kriebel zeg! Ik ben maandag naar de garage geweest. Ik heb mijn passie net 6 maanden. 161.400 km op de teller nu. Ik heb er nu nog geen 12k op gezet. Wat blijkt? Waslijst! * remmen achter (blokken/schijven) vervangen * remslangen voor vervangen * ophangblokken achter vervangen * distributie vervangen!! * Grote beurt Dit gaat een hle dure grap voor me worden, ookal is de investering het waard... De grote beurt + apk is inmiddels achter de rug. Hij zou er voor zakken maar door de remmen en slangen te monteren kon hij er door. En ik denken dat hij er door zou zeilen...
  2. Waardering alom, maar daar heb ik nú f geen geld voor. En ik heb m'n passie net een half jaar. Ik wil nog wat langer plezier van hem hebben.
  3. Ik zeg ook niet dat ik dat ga doen. En een luchtfilter alléén levert geen extra vermogen op. Een airbox is niet alleen een luchtfilter, maar een volledig systeem. Iets in de richting van een airram. Ik ben nou eenmaal fan van een atmospherische motor. Sue me. Ik geef jullie gelijk las het gaat om turbo's. Daarmee is het makkelijker om je vermogen te vergoten. Maar de lag bij grote turbo's vind ik minder. Alhoewel... Ik heb al een tijd een oogje op een RX-7 FD B13T... 2.0 Passat zou ik wel willen hebben denk ik . Variant uiteraard. Ik mis die ruimte nog steeds van m'n golf...
  4. Weet je, ik blijf het gevoel hebben dat die VAG blokken geknepen zijn. Het besproken blok in turbo versie doet in de passat 170-180 PK, hetzelfde blok in de S3 210 pk... Dus atmosferisch moet ook het eea te doen zijn. Ik las laatst in de duitse vw scene een artikel over een Passat 3B 1.8T 20v. Die gast had zijn zuigers en nokkenas vervangen, grotere ADR tubo laten zetten met dito intercooler, ECU omproggen en dubbele racekoppeling. Resultaat 340 paarden. Op z'n vooras! Ik denk dat je met een aantal ingrepen een onbeamdemde passat ook best wel wat meer vermogen kunt ontfutselen. Betere luchttoevoer met een airbox (afgesloten racefilter), 2 liter injectoren en een vrijer en korter uitlaattraject, lichtere zuigers en een scherper nokkenas. Zou het nog wel naat 175 pk kunnen schoppen denk ik. Met veeeel meer NM...
  5. Hum, ik zal er over na denken...
  6. Naja, de lampen gaan lang mee, maar lijken me erg kostbaar. Je hebt uiteraard meer lichtopbrengst, maar het systeem is niet goedkoop in de aanschaf. Maar ik hou het in het achterhoofd. Wat kost me dat eigenlijk?
  7. Dát kan natuurlijk ook. Ik denk niet dat ik ze zal missen, maar je zúlt ze maar eens nodig hebben. Ik heb het namelijk niet zo op xenon...
  8. Okay, zijn er dan fabrikanten die ze wel leveren, of mag ik hobbyist gaan spelen met mijn voorbumper en 3BG mistlampen gaan monteren?
  9. Hey Passie-liefhebbers, Ik stuur nu al een paar maanden zeer tevreden in m'n passie. Ik heb deze week mijn bumpers bij laten werken. Deze week issie dus weer netjes en strak. Ik ben de laatste tijd op zoek naar een setje vervangende koplampen voor m'n 3B. Ik zag in de VW scene (duiste, dat wel) een 3B met een setje koplampen die zeer bij mij in de smaak vielen. Ze vormden één stuk samen met de knipperlichten, waren zwart chroom en hadden helder glas. Hij had de dagrij verlichting in z'n bumper. Of hij mistlapen had, dat weet ik niet... Ik heb ook een mooi setje koplampen bij F&K in de schappen gevonden, maar daar kwam mijn dilemma kijken. Geen mistlapmen in de unit. Ik zou graag een setje angeleyeskoplampen willen hebben mét de mistlampen er in. Zijn die er? Of kan ik mijn mistverlichting in zo'n standaard setje inbouwen?
  10. Okay, het probleem is in middels opgelost. Ik heb mijn gasgleppenhuis laten reinigen. De gasklep stuikte wat. Ook is mijn lamda sensor vervangen, die was af en gaf afgelopen vrijdag de geest. Alles is nu weer normaal en zoals het zou moetn. Het verbuik is ook vetbeterd. Loopt nu 1 op 11 en een beetje. Da's gebruikelijk bij een 1.8 20 v in de winter?
  11. Heb je ook last van een ongewoon hoog gebruik? Iets als 1 op 9 gemiddeld? Dat had ik namelijk ook last van. Ik heb hetzelfde blok. Bij mij was de vacuüm slang ingescheurd. Ik ga er deze week weer eesn mee heen, hij's volgens mij niet helemaal goed gefixed. Ik was er meer voor geweest om hem te vervangen...
  12. Naar mijn weten kun je daar het beste 10W40 op schenken. Minerale olie is even te dik, en 10W40 is motorolie voor benzinemotoren tot 2001. Maar dat is wat bij ons in de smeermiddelen wijzer ooit eens stond.
  13. Okami

    4Motion conversie

    Het is me afgeraden, dus ik begin er niet aan. Still, tnx!
  14. Okami

    4Motion conversie

    Die films neem ik niet eens serieus. De RX-7 die ik op het oog heb komt uit Initial D. Is biturbo geblazen en levert 350 HP op een 1.3 rotary. De 240Z die ik bedoel komt uit Wangan Midnight en heeft een L28 onder de kap en is dermate getuned dat niemand hem bij kan houden. Beide series zijn anime en zijn series voor echte petrolheads. Veel techtalk in Initial D met een zeer sterk verhaal en mooie wagens. FatF is slechts een slap aftreksel van een aftreksel van die series. Die gasten kennen niet eens interne aanduidingen en motortypes. Of weten wat hun auto echt kan. Als ik iets teveel gedaan heb, is het Initial D kijken. Ben al bezig met het 3e seizoen namelijk... Erm, we zeilen off-topic...
  15. Okami

    4Motion conversie

    Als ik ooit weer terug ga naar FR (rwd dus) zou ik een rijststoker aanhalen. Een Datsun 240Z S30 (Als basis voor een héél mooi project...) of een Mazda RX-7 FD 3C Turbo...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden