Ga naar inhoud

slotloze optiek; probleem met bout verwijderen-->opgelost


Thijs

Aanbevolen berichten

ik heb gisteren een poging gewaagd om het bestuurdersportier van mijn auto te voorzien van een slotloze optiek. Ik had de beschrijving uit de knowledge base natuurlijk bij de hand. ( http://www.vwpassat.nl/kb.php?mode=article&k=40 )

 

Ik stuitte alleen vrijwel direct op een probleem; de bout die je er uit moet schroeven om het kapje te verwijderen (deze dus)

 

[align=center]Image6.jpg[/align]

 

komt maar een paar cm naar 'voren', dan lijkt het wel of deze dolgedraaid is. Hoe voorzichtig ik ook te werk ga, hij blijft steken op zo'n 2 cm van 'de uitgang' en verrekt het om verder te gaan. Het kapje an ik dus niet loskrijgen.

 

Heeft iemand dit ooit aan de hand gehad of weet iemand een oplossing hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de aanwijzingen lees;

 

Dan draai je voorzichtig het boutje los met de Torx, met je sleutel in het slot, steeds als je een paar slagen gedraaid hebt probeer je het slot met behulp van de sleutel eruit te halen. Maar wees voorzichtig, want je moet zekers die bout er niet uithalen.

 

dan moet de bout er ook niet uit. Deze moet alleen los en dan met je sleutel proberen het slot eruit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

want je moet zekers die bout er niet uithalen.

 

Dat is nou net het probleem, ik wou dat ik hem er juist véél verder uit zou kúnnen halen. Misschien heb ik het dan niet duidelijk uitgelegd:

 

Op deze foto

 

[align=center]Image6.jpg[/align]

 

komt het goudkleurige stukje van de bout toch uit de opening? En daar komt dan een zwartkleurig stuk van de bout achteraan.

 

Bij mij komt dat goudkleurige stuk dus niet dichter dan een cm of twee van het gat aan de binnenkant, laat staan dat ik het zwarte gedeelte kan zien.

 

De bout op onderstaande foto komt al ruim een cm verder naar buiten dan die van mij voordat ie dol begint te draaien:

 

[align=center]Image5.jpg[/align]

 

Ik kan de bout dus volgens mij niet voldoende naar buiten draaien om het kapje los te krijgen, of ik ben echt een proleet. Als ik de bout zo ver als hij kan naar buiten heb gedraaid, steekt deze niet buiten de deur uit en kan ik het kapje ook niet loshalen.

 

Ik hoop dat het op deze manier helemaal helder is uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

‒ → Portiergreep -1- uittrekken en uitgetrokken houden. Bout -3- met schroevendraaier T10011 (geleidelijk vervangen door schroevendraaier T10072) tot de aanslag eruit draaien. Daardoor wordt het slotcilinderhuis losgemaakt.

Aanwijzing:

 

Door de bout te ver naar buiten te draaien kan de arreteerring van de steunbeugel losraken en in het portier vallen.

 

‒ Slotcilinderhuis -2- onder rechte hoek ten opzichte van het portier uit de steunbeugel van de portiergreep trekken.

6q2kv20.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

[thinkmode] damm wel veel foto's maken, maar niet dummy proof tekst schrijven :bash: [/thinkmode]

:stupids::wink:

 

hehehe, ik ben eigenlijk zelf net zo 'stom' geweest, ik heb hier Els@win gewoon op de laptop staan, maar heb zonder na te denken de knowledge base gevolgd. Ik had dus het antwoord eigenlijk ook zelf kunnen vinden... :embarassed:

 

ach ja, dan heeft de volgende die voor een slotvrije optiek gaat in ieder geval geen problemen en zit het zootje er in 2 minuten tijd in....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je trouwens dat kapje in kleur gespoten? Zelf gedaan en zo ja, waarmee?

 

dat was het enige positieve aan dit http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t= ... light=bult verhaal.... :wink:

 

oftewel; het kapje is door de spuiter meegespoten. Maar je kunt ook gewoon een spuitbus op kleur laten maken, bijvoorbeeld bij http://www.wicomegaverf.nl/index.php?id=11

Link naar reactie
Delen op andere sites

via de achterklep kun je altijd in de auto geraken .

cenraal vergrendeling .

men kan bij een 3b of 3bg zelfs de vensters laten open gaan als men het slot van de achterklep op open houd ,dan kan men in de auto springen langs de venster :lol::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

via de achterklep kun je altijd in de auto geraken .

cenraal vergrendeling .

men kan bij een 3b of 3bg zelfs de vensters laten open gaan als men het slot van de achterklep op open houd ,dan kan men in de auto springen langs de venster :lol::D

Jah oke... genoeg mogelijkheden dus om niet ergens te stranden :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

via de achterklep kun je altijd in de auto geraken .

cenraal vergrendeling .

men kan bij een 3b of 3bg zelfs de vensters laten open gaan als men het slot van de achterklep op open houd ,dan kan men in de auto springen langs de venster :lol::D

Jah oke... genoeg mogelijkheden dus om niet ergens te stranden :wink:

 

de comfortsluiting voor het openen van de ramen op afstand; dat heb ik ook op de auto zitten, maar ook daarvoor heb je een werkende batterij nodig.....

 

Ik heb een extra batterij + platte schroevendraaier achter in de bak gelegd, de achterklep is sowieso nog met de sleutel te openen., dus dat wordt dan de ingang

 

Dan gaat alleen wel het alarm af, dus hopelijk gaat de batterijwissel lekker vlot. Misschien maar eens gaan oefenen op mn reservesleutel.....

(alhoewel, als ik de klep weer dichtdoe neem ik aan dat het alarm weer uitgaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden