Ga naar inhoud
  • 0

Relais 372 brandstofpomp Passat 3BG 2.8 2004


Vraag

Geplaatst

Mijn relais 372 schakelt niet. Heb hem al los gehad, geen ingebrande contacten.

Weet iemand hoe dit relais geschakeld wordt? Hoeveel Volts stuurstroom komt er via het contactslot. Op de contacten 30 en 86 staat ruim 12 Volts.

 

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst
  Op 31-12-2021 om 16:51, wulfke zei:

Onderaan de pagina's zie je een lijn met oplopende cijfers welke verder doorloopt per volgende pagina. Bvb het contact 87a van relais J17 springt naar "punt 158". Dan ga je in de schema's moeten verder scrollen naar de pagina waar je onderaan het getal 158 tegenkomt. Daar op die lijn zal je nummer 22 tegenkomen in een vierkantje (als ik goed heb geteld)

Expand  

Klopt, heb jij ook elsawin? Dan kan jij beter helpen dan ik:angel:

  • 0
Geplaatst
  Op 31-12-2021 om 17:09, Diver zei:

Klopt, heb jij ook elsawin? Dan kan jij beter helpen dan ik:angel:

Expand  

Helaas niet..maar kan wel schema lezen, of ik kan goed doen alsof 🙃. Maar jij hebt de schema's en ik kan ze lezen, niks mis met deze combi toch 🤪

  • 0
Geplaatst

Aansluiting 30 en 86 hebben 12V. Aansluiting T staat dmv een weerstand in verbinding met 86. Nu maar eens uitzoeken hoe T wordt aangestuurd, waarschijnlijk dus vanuit de ECU. 

  • 0
Geplaatst
  Op 31-12-2021 om 17:49, IHC966 zei:

Aansluiting 30 en 86 hebben 12V. Aansluiting T staat dmv een weerstand in verbinding met 86. Nu maar eens uitzoeken hoe T wordt aangestuurd, waarschijnlijk dus vanuit de ECU. 

Expand  

Welk plaatje heb je het nu over

  • 0
Geplaatst
  Op 31-12-2021 om 17:49, IHC966 zei:

Aansluiting 30 en 86 hebben 12V. Aansluiting T staat dmv een weerstand in verbinding met 86. Nu maar eens uitzoeken hoe T wordt aangestuurd, waarschijnlijk dus vanuit de ECU. 

Expand  

Dat doen ze om de tegen EMK van de spoel weg te werken bij het schakelen van het relais, anders krijgt de elektronica steeds een opdonder bij het schakelen. Kan ook met een diode of een varistor over de spoel te zetten. Maar normaal idd gaat T naar de motor ECU zoals op het schema te zien is.

  • 0
Geplaatst
  Op 31-12-2021 om 18:59, wulfke zei:

Dat doen ze om de tegen EMK van de spoel weg te werken bij het schakelen van het relais, anders krijgt de elektronica steeds een opdonder bij het schakelen. Kan ook met een diode of een varistor over de spoel te zetten. Maar normaal idd gaat T naar de motor ECU zoals op het schema te zien is.

Expand  

welk plaatje kijk je Peter

  • 0
Geplaatst
  Op 31-12-2021 om 19:12, Diver zei:

welk plaatje kijk je Peter

Expand  

Er staat een tekening op de behuizing van de relais, daar zie je het intern schema ervan.

  • 0
Geplaatst

Ben op zoek naar bedrading om de boel maar eens aan te sturen via een losse accu. Iemand een goede website waar de diverse bedrading en klemmen te bestellen zijn?

  • 0
Geplaatst (aangepast)
  Op 2-1-2022 om 12:14, IHC966 zei:

Ben op zoek naar bedrading om de boel maar eens aan te sturen via een losse accu. Iemand een goede website waar de diverse bedrading en klemmen te bestellen zijn?

Expand  

Kan je dat zelf niet maken met een paar kabelschoentjes

19822.jpg

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst (aangepast)

Draadje lang afstrippen en door het gaatje doen van de aansluiting,  omvouwen en terug samentorsen. Zo kan het ook zonder schoentjes als het toch maar om te testen is. Of een krokodil klemmetje of een paperclip erop schuiven met een draadje eraan.

aangepast door wulfke
  • 0
Geplaatst

Na wat meetwerk blijkt dat er geen signaal komt op pin T. Heb het geprobeerd met openen van de deur en de auto op contact zetten. Nu maar eens meten of de draad naar de ECU geen breuk heeft. 

  • 0
Geplaatst
  Op 31-12-2021 om 13:40, Diver zei:

  

image.thumb.png.62e82cbfe8d34a93e39f95c962842c1d.png

Expand  

In dit schema gaat de draad (rood/blauw) van klem T naar de ECU T121/65 over connector T10b/8 

  • 0
Geplaatst
  Op 9-1-2022 om 20:05, wulfke zei:

In dit schema gaat de draad (rood/blauw) van klem T naar de ECU T121/65 over connector T10b/8 

Expand  

Okay, had de ECU al uit de doos en wat aan de stekkers lopen drukken. Zal ze eens loshalen en kijken of er misschien oxidatie is. Zal de draad dan doormeten op breuk. 

  • 0
Geplaatst

Net de oude en nieuwe pomp doorgemeten. De oude heeft een weerstand van 0,9 Ohm. De nieuwe 7,9 Ohm. Denk dat de oude pomp toch stuk is. Relais werkt wel bij starten van de auto. Wordt toch een nieuwe pomp.

  • 0
Geplaatst

Nieuwe pomp zit erin, helaas start de auto niet. Pomp draait ook niet bij deur openen of op contact zetten. Dus probleem zit helaas ergens anders.

  • 0
Geplaatst
  Op 23-1-2022 om 19:28, IHC966 zei:

Nieuwe pomp zit erin, helaas start de auto niet. Pomp draait ook niet bij deur openen of op contact zetten. Dus probleem zit helaas ergens anders.

Expand  

Jammer, toch nog maar eens goed meten. 

  • 0
Geplaatst

Vandaag weer bezig geweest. Nieuwe pomp werkt rechtstreeks op losse accu. Heb nu mijn twijfels over de massa draad vanaf de pomp. Jan zou jij kunnen zien waar deze massa, op een stroomschema, bevestigd is aan de auto.

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Dat zou dan hier moeten zijn, het is een massa las dus hij is bij een andere massa bij gesoldeerd, al een losse massa geprobeerd. zie ook plaatjes in vorige posts

image.thumb.png.28201c61807ad3f8347005e624a0de88.png

image.thumb.png.d2cfd4d11e560f75a28d70e8b5f0f391.png

image.thumb.png.43ae4f46fa79e3a589c8445105cb9b05.png

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst

Gisteren nog weer bezig geweest. Met op contact zetten krijg ik 4,3 volt op de stekker van de pomp. Bij het starten maar 10,8 volt. Lijkt me onvoldoende voor de pomp om goed te werken? 

Hoe kun je dit het beste meten waar het probleem zit?

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden