Ga naar inhoud

Park assist Passat B8 (2015)


mpgjacobs

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ontdekte in mijn Passat een knopje waarmee de park assist zou moeten werken, maar kom er niet helemaal uit.

Als ik de handleiding lees, dan zou het volgens mij zo moeten werken dat, wanneer deze knop geactiveerd is, er automatisch wordt gedetecteerd dat er een vrije parkeerplek is en wanneer je dan de auto in D of R zet, het stuur automatisch bediend wordt, je alleen gas hoeft te geven en te remmen en dat de auto dan vanzelf geparkeerd wordt.

Gisteren getest en bijna een auto geramd 🤕 Stuur begon wel te draaien, maar inparkeren ho maar. Dus ik denk dat ik iets niet helemaal goed doe.

Wat ik me afvraag:

1. De knop is niet standaard geactiveerd, hoe krijg ik dit voor elkaar? Al via de setup van "parkeer assistent" geprobeerd in te stellen, maar zag die optie niet.

2. De knop daarnaast activeert alleen de sginalen en beeld van de afstand van de auto tot obstakels toch? (heb geen parkeer camera in de auto)

2. Klopt hetgeen wat ik hierboven beschrijf en zou het zo moeten werken, of werkt het helemaal anders? 

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groet,

Matthieuparkassist.jpg.c4879458eab3432187c44b9ceabf6db1.jpg

aangepast door mpgjacobs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst de knop indrukken, dan langzaam vooruit rijden tot de auto een parkeerplek vindt die geschikt is. Deze parkeerplek verschijnt op je display plus een pijl die aangeeft of je vooruit of achteruit moet rijden. Als je parkeermogelijkheden links en rechts hebt dan kan je met de richtingaanwijzer aangeven aan welke kant je wilt parkeren.   Op Youtube staan redelijk duidelijke instructiefilmpjes van Volkswagen zelf.  Ik vind het niet echt een handig systeem: in praktijk veel te sloom.  Het systeem werkt met de parkeersensoren, je hebt er geen camera voor nodig.  Je ziet op de zijkant van je auto op de wielkasten extra sensoren, 4 in totaal, die worden gebruikt om de parkeerplek te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel de instructies gevolgd in het scherm tussen je tellers? Daar geeft ie aan wat je moet doen. Afstand bepalen doe je zelf geloof ik.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ook nog niet gebruikt maar hoe weet het systeem welk parkeermanoevre je wil gaan doen ? Gewoon "supermarkt parkeren" of file parkeren.. 

Vroeger wel gedaan met de 3C maar daar kon ik enkel mee automatisch file parkeren. Met de latere versie kon je dan ook de andere parkeermogelijkheid gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, wulfke zei:

Zelf ook nog niet gebruikt maar hoe weet het systeem welk parkeermanoevre je wil gaan doen ? Gewoon "supermarkt parkeren" of file parkeren.. 

Vroeger wel gedaan met de 3C maar daar kon ik enkel mee automatisch file parkeren. Met de latere versie kon je dan ook de andere parkeermogelijkheid gebruiken.

Als het goed is kan je daaruit kiezen door nogmaals op het knopje te drukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden