Ga naar inhoud
  • 0

Probleem koppelingspedaal


essel
 Share

Vraag

Sinds een week geleden, blijft mijn koppelingspedaal af en toe hangen na het ontkoppelen. Het ontkoppelen gaat op zich prima, maar tijdens opgaan van het pedaal lijkt of deze op laatste moment even blijft hangen. Ook werkt de cruise controle soms niet meer , wat denk ik te maken heeft met de schakelaar in de koppelingspedaal.

Nu heb ik al wat rond gekeken op het forum, en het lijkt er op dat ik mijn master cilinder moet vervangen. Klopt dat ? 

En hebben jullie ook tips wat de eenvoudigste methode hiervoor is ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil de mastercilinder (gever) t.b.v het koppelingspedaal bestellen , echter zie ik dat ik 2 types kan kiezen :

  • Sachs gevercilinder 6284 605 003  (Type versnellingsbak: PR-0EM = MQ-200)
  • Sachs gevercilinder 6284 000 048  (Type versnellingsbak: PR-0EJ = MQ-250. Type: GZ16)

Ik weet niet welke versnellingsbak ik heb,. Is er iemand die mij dat kan vertellen aan de hand van mijn VIN: WVWZZZ3CZ7E144446

@Diver, wellicht dat jij mij dat kunt aangeven, je hebt me in het verleden hier ook al eens meegeholpen. Bij voorbaat dank

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, essel zei:

Ik wil de mastercilinder (gever) t.b.v het koppelingspedaal bestellen , echter zie ik dat ik 2 types kan kiezen :

  • Sachs gevercilinder 6284 605 003  (Type versnellingsbak: PR-0EM = MQ-200)
  • Sachs gevercilinder 6284 000 048  (Type versnellingsbak: PR-0EJ = MQ-250. Type: GZ16)

Ik weet niet welke versnellingsbak ik heb,. Is er iemand die mij dat kan vertellen aan de hand van mijn VIN: WVWZZZ3CZ7E144446

@Diver, wellicht dat jij mij dat kunt aangeven, je hebt me in het verleden hier ook al eens meegeholpen. Bij voorbaat dank

 

 

Dat wordt dan maandag avond, ben niet eerder thuis. Mischien is dit wat.

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Diver, het overzicht wat je op het forum hebt geplaatst, bevat alleen de slave cilinder en niet de mastercilinder (onderdeel no. 17). Als op de door jou genoemde site kijk krijg ik 2 opties voor dit onderdeel. Op de site kan ik helaas geen VIN nummer ingeven.

afbeelding.thumb.png.1fbe171980a0e9db4026d6c1a65f5ccc.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie ook @martijn v o zijn reactie eerder:

Elke VW heeft een sticker (in het onderhoudsboekje + op de bodem van de kofferbak) met de PR-codes van die auto.
Op jouw sticker zou dan 0EM of 0EJ moeten staan.
De andere vermelde codes kun je o.a. hier ontcijferen:

http://prsearch.planetvag.com/

http://www.vag-codes.info/vag-option-codes

 

 

aangepast door JanP64
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
51 minutes ago, JanP64 said:

Zie ook @martijn v o zijn reactie eerder:

Elke VW heeft een sticker (in het onderhoudsboekje + op de bodem van de kofferbak) met de PR-codes van die auto.
Op jouw sticker zou dan 0EM of 0EJ moeten staan.
De andere vermelde codes kun je o.a. hier ontcijferen:

http://prsearch.planetvag.com/

http://www.vag-codes.info/vag-option-codes

 

 

Ok bedankt, ik ga zodra de auto weer thuis is eea controleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Vdub, klopt dat had je inderdaad geschreven, maar ik hoopte deze codering ook het label van de auto tegen te komen. Echter het enige wat ik daar kan vinden is JCX.  Maar ik heb onlangs begrepen dat overeenkomt met de MQ 250 .  In ieder geval bedankt voor de respons.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 uren geleden, Roland zei:

Heren, ik heb hetzelfde probleem. Is dit eenvoudig zelf te doen?

heel makkelijk is het niet, aangezien er een speciale plastic klem omheen zit die in het pedaal geklikt zit en daar is speciaal gereedschap voor.

Je maakt em heel vaak gewoon stuk, 1K0 721 357 C moet je daarvoor bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden