Ga naar inhoud

essel

Members+
  • Aantal items

    63
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over essel

Profile Information

  • Plaats
    Marum
  • Naam
    Sj Loonstra

Recente bezoekers van dit profiel

658 profielweergaven

essel's Achievements

5

Community reputatie

  1. Ik had een tijdje wat roest bij de voorruit (aan beide zijden). Ik heb hier niet veel aandacht aan geschonken. Echter laatst bij de wasstraat zag ik water naar binnenkomen. Bij nader onderzoek ziet het er toch erger uit dan ik had verwacht. Aan de bestuurders zijde zit idd een gaatje. Wil je dit goed herstellen dan moet de voorruit er uit, en daar zit ik niet op wachten (te veel kosten). Mijn vraag is hoe zouden jullie dit oplossen ? Wellicht dat ik er vanaf de binnenzijde bij kan. (iemand nog een tip hoe ik het kunststof aan de binnnenzijde verwijder)
  2. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik in ieder geval eens ga controleren of het pompje in de tank ook daadwerkelijk opbrengst heeft. BTW. ik heb het al eens eerder gehad. Jaren geleden reed ik met de caravan en de auto zwaar beladen een viaduct op terwijl de lampje (brandstof) een paar km daarvoor was gaan branden. Toen sloeg de auto ook af, wat mi ook begrijpelijk was. Ik heb wel gezien dat het pompje voor in de tank zit, en is het dus goed mogelijk dat de pomp geen brandstof krijgt bij een redelijke lege tank op een helling.
  3. Afgelopen week reed ik in in Duitsland een steile helling op (12% wellicht), en ik had in de tank nog 6á7 liter aan brandstof en was voornemens om over 5 km te gaan tanken. Echter, jullie raden het al, daar ben ik niet gekomen, Op de helling sloeg de motor de af en kon de deze niet weer starten. Gelukkig was er snel hulp aanwezig om de auto van de weg te halen. Aangezien ik het vermoeden al, had ben ik brandstof gaan halen, en nadat ik de tank had bijgevuld kon ik de auto weer starten (moest wel even doorstarten..) Twee jaar geleden heb ik de pomp in de tank alsmede de opvoerpomp / vacuümpomp al vervangen. Als ik de auto op contact zet, hoor ik ook wel het pompje in tank lopen, m.a.w. dat lijkt allemaal wel te werken. Iemand een idee wat dit kan zijn, of is het gewoon pech een had ik eerder moeten tanken ? Ik ga vanuit als het lampje 'lege tank' nog niet brand en de BC geeft aan dat er nog 150km gereden kan worden, dat toch wel een dergelijke helling moet kunnen rijden.
  4. Ben een tijdje op vakantie geweest, vandaar de late reactie. Maar was vergeten te melden dat ik de remklauw in geheel hebt vervangen. Ik had op het oude model stelmotoren met een 6-kant torx . Op de nieuwe klauwen zijn stelmotoren met een 12-kant torx aanwezig. M.i. moet dat voor de elektrische aansluiting, maar kan het zijn dat er dan een aangepast connector is gebruikt ??
  5. Vandaag heb ik mij achterste remklauwen incl stelmotoren vervangen. Ik had de remklauwen al eens gereviseerd (bij 270K) , had echter nu bij 350K het probleem dat een klauw weer niet lekker liep en de remblokje in 2 maand op at Ik heb 2 nieuwe klauwen incl. stelmotoren gekocht, en deze vandaag geplaatst. Het plaatsen was geen probleem. Echter toen ik alles in elkaar kaar had bleken de motoren niet werken. Met VAGCOM e.e.a. geprobeerd, maar gaf ook geen soelaas. Vervolgens de motoren er af en getest met een 12V voeding. De motoren werken prima, dus daar lag het niet aan. Nu kom ik er achter dat de connectors (volgens mij) niet goed aansluiten. Ik heb de connectoren nu met tiewraps vast gezet, zodat de stekker en connector in elkaar worden gedrukt. Leek eerst niet werken, kreeg nog steeds foutmeldingen. Ben een stukje gaan rijden, en toe ik thuis de parkeerrem bediende deed deze het in eens weer ???? Nu zie ik dat er op AliExpress vaak losse connectoren bij dergelijke stelmotoren worden aangeboden. Nu rijst bij de vraag, zijn dit andere connectoren die wel een goede verbinding maken ?? Wie weet daar meer over ??
  6. essel

    Bediening achterklep

    Aha!!! Het is mij duidelijk, ik zal het morgen ook eens proberen!
  7. essel

    Bediening achterklep

    Jammer, is hoopte dat de dezelfde functie had als de knop in de achterklep waarmee je het slot ontgrendeld. Ik zal dan tocht maar eens de bekleding van de achterklep loshalen om te kijken hoe er binnen uit ziet. Wellicht toch wat roest e/o water aldaar. Bedankt voor de reactie.
  8. essel

    Bediening achterklep

    Oke, de knop heeft dus een andere functie dan ik dacht. Dit geldt dan ook voor de knop de afstandsbediening neem ik aan.
  9. essel

    Bediening achterklep

    Het betreft een manuele klep. Ook als de auto op contact staat (of met lopende motor) is er geen enkele actie bij het bedienen van het knopje in de deur.
  10. essel

    Bediening achterklep

    Beste Forumleden, Ik rij al een paar jaar in mijn Passat (3C5). Vanaf het begin heb ik nooit de achterklep kunnen ontgrendelen m.b.v. de afstandsbediening en het knopje in de bestuurdersdeur. Ik heb vanaf het begin dat ik de auto kreeg, mij voorgenomen om dit eens uit te zoeken. Echter is het tot op heden er niet van gekomen. Nu heb ik vaak het probleem dat ik de achterklep ook maar moeilijk kan ontgrendelen m.b.v. de schakelaar in de achtergreep. Ik heb wel wat op het forum gezocht, maar ik ben er nog niet achter of het probleem van het slot is of van de schakelaar in de achterklep. Hebben jullie een idee wat waarschijnlijk de oorzaak is. Oh ja, En wat kan de reden zijn dat de de afstandsbediening en de schakelaar in de deur niet werken voor het ontgrendelen van de achterklep.
  11. essel

    Probleem koppelingspedaal

    @Vdub, klopt dat had je inderdaad geschreven, maar ik hoopte deze codering ook het label van de auto tegen te komen. Echter het enige wat ik daar kan vinden is JCX. Maar ik heb onlangs begrepen dat overeenkomt met de MQ 250 . In ieder geval bedankt voor de respons.
  12. essel

    Probleem koppelingspedaal

    Ok bedankt, ik ga zodra de auto weer thuis is eea controleren
  13. essel

    Probleem koppelingspedaal

    @Diver, het overzicht wat je op het forum hebt geplaatst, bevat alleen de slave cilinder en niet de mastercilinder (onderdeel no. 17). Als op de door jou genoemde site kijk krijg ik 2 opties voor dit onderdeel. Op de site kan ik helaas geen VIN nummer ingeven.
  14. essel

    Probleem koppelingspedaal

    Ik wil de mastercilinder (gever) t.b.v het koppelingspedaal bestellen , echter zie ik dat ik 2 types kan kiezen : Sachs gevercilinder 6284 605 003 (Type versnellingsbak: PR-0EM = MQ-200) Sachs gevercilinder 6284 000 048 (Type versnellingsbak: PR-0EJ = MQ-250. Type: GZ16) Ik weet niet welke versnellingsbak ik heb,. Is er iemand die mij dat kan vertellen aan de hand van mijn VIN: WVWZZZ3CZ7E144446 @Diver, wellicht dat jij mij dat kunt aangeven, je hebt me in het verleden hier ook al eens meegeholpen. Bij voorbaat dank
  15. essel

    Probleem koppelingspedaal

    Sinds een week geleden, blijft mijn koppelingspedaal af en toe hangen na het ontkoppelen. Het ontkoppelen gaat op zich prima, maar tijdens opgaan van het pedaal lijkt of deze op laatste moment even blijft hangen. Ook werkt de cruise controle soms niet meer , wat denk ik te maken heeft met de schakelaar in de koppelingspedaal. Nu heb ik al wat rond gekeken op het forum, en het lijkt er op dat ik mijn master cilinder moet vervangen. Klopt dat ? En hebben jullie ook tips wat de eenvoudigste methode hiervoor is ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden