Ga naar inhoud

essel

Members
  • Aantal items

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

3 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Marum
  • Naam
    Sj Loonstra

Recente bezoekers van dit profiel

125 profielweergaven
  1. essel

    Welke type heb ik nu

    @Diver , heel erg bedankt, hiermee kan ik wel juiste bestellen.
  2. essel

    Welke type heb ik nu

    VIN nummer is WVWZZZ3CZ7E144446
  3. essel

    Welke type heb ik nu

    Ik wil mijn schokbrekers voor vervangen, maar kom er niet goed uit welke ik nu moet aanschaffen: Het zou een sportsline moeten zijn (althans dat staat op de verzekeringspolis) echter op de auto zelf vind ik daar niets over. Via kenteken check zou de uitvoering : FM5FM5A4032ST0GG zijn, maar dat zegt mij niets. Moet ik nu wel / niet schokbrekers (en veren) bestellen voor een sport onderstel ? gr, Sjoerd
  4. Dank je, maar kun deze ook uitschakelen middels VAGCON??
  5. Ik heb een defecte parkeerrem-motor, het zat er een keer aan te komen met 300dkm. Ik heb reeds nieuwe motortjes besteld, maar moet deze week nog met de auto rijden. Nu vind ik knipperende lampjes nog niet zo erg, echter de zoemer zou van mij wel even uit mogen. Wie weet hoe ik dit kan doen, en waar moet ik de zoemer zoeken ??
  6. Okay, bedankt voor de info. Ik ga er binnenkort mee aan de slag. Ik laat wel ff weten hoe het is verlopen. Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
  7. Het betreft een 3c uit 2007 Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
  8. Ik heb zins een tijdje water in de linker koplamp (incl condens). Ik vraag mij af of dit veel voorkomend verschijnsel is bij dit type . Kan ik eenvoudig oplossen (zit er bv ergens een afvoer verstopt). Ik heb begrepen dat normaliter de bumper er af moet op de koplamp unit te verwijderen. Echter heb ik ook wel eens ergens gelezen of gezien dat er ook een trucje is, zodat de bumper er niet af hoeft. Wie weet hoe dit moet ?
  9. essel

    Opnieuw remklauwen

    Ik heb ontlucht eerst zonder draaiende motor, en later ook nog met een draaiende motor. Ontluchten is uitgevoerd met een vacuüm setje op de remnippel. Ik heb het idee dat de lekkende hoofdremcilinder er aanwezig was toen ik hem kocht. Ik meen me ter herinneren dat ik toen bij toeval dit verschijnsel opmerkte, en dacht dat het oke was. Degene waarvan ik de auto had gekocht had de auto altijd in onderhoud bij de VAG Dealert in Assen. Er was destijds (net voor dat ik de auto kocht) remolie ververst en een stelmotor vervangen.
  10. essel

    Opnieuw remklauwen

    Heren, Ik heb vanavond de zaak nog eens met een deskundige monteur bekeken. En het bleek dat qua rem cilinders alles perfect was. Bij het monteren had ik mij daar zelf ook al overtuigd . Ik had de lat iets te hoog gelegd. Mijn vorige auto was van het Ford concern, en de montage-methode van de remblokken daarin zorgde ervoor dat de blokken wat makkelijker vrij komen na de het remmen. Wat overblijft is het feit dat desondanks met draaiende motor het rem pedaal geleidelijk aan, met veel kracht, tot de bodem kan intrappen. Conclusie was dat het de hoofdremcilinder betreft. Deze ga dan ook vervangen (niet reviseren), het is toch een redelijke eenvoudige klus blijkt.
  11. essel

    Opnieuw remklauwen

    IK heb e.e.a. uitgevoerd zoals in de PDF beschreven. alles perfect schoongemaakt. . Nu sleutel ik al 30 jaar aan motoren en auto's, ben dus geen Rookie. Anders zou ik ook niet aan de remmen gaan werken Maar ondanks mijn 30 jaar sleutel ervaring, hebt ik toch nog nooit gehoord dat de deze rubber eerst in de 'vloeistof' zou moeten leggen gedurende bepaalde tijd. Dus ben wel benieuwd wat dit is voor vloeistof?? Bij mijn weten zorgt het rubber in de cilinder er voor dat, als de rem weer is los gelaten dat de zuiger ietwat terug wordt getrokken door dat het rubber enigszins vervormd bij het remmen. Ik merk dat nadat de rem is bediend de remblokken nog behoorlijk tegen de schijf drukken, maar als ik de schroevendraaier er tussen zet en iets spelling tussen de schijf en blokken creëer dat de zaak daarna prima vrijloopt. Dit zou ook vanzelf moeten gaan als er wordt gereden met de auto.
  12. essel

    Opnieuw remklauwen

    Ja daar was ik al een beetje bang voor. Is het vervangen van deze hoofdremcilinder eenvoudig uit te voeren?? (HowTO) Daarnaast ben ik er achtergekomen dat na het reviseren van de beide achterremklauwen, dat het linker achterwiel toch te warm wordt. Gisteren heb ik gecontroleerd of de remblokken ook weer vrijkwamen nadat ik de parkeerrem had bediend. De remblokken bleven wel aardig strak tegen schijf aan staan daarna, maar een schroevendraaier kon ik gemakkelijk de remblokken enige ruimte geven waardoor het wiel vrij draaide. Hieruit concludeerde ik dat de stelmotor in ieder geval de blokken genoeg ruimte gaf om vrij te komen. De geleidepennen leken mij oke, maar begin nu wel te denken dat deze er voor zorgen dat de blokken toch niet uit zich zelf vrij komen, en dus toch zou moeten vervangen. Herkent iemand dit probleem ?
  13. essel

    Opnieuw remklauwen

    Ik heb vandaag beide remklauwen gereviseerd, hetgeen redelijk eenvoudig is te doen. Alles wou prima los, dat was in het verleden ook wel anders. Maar wat mij ook al voor de revisie opviel is: Als met een draaiende motor het rempedaal bedien (dus bekrachtigt) dan kan ik deze langzaam tot de bodem intrappen. Wat kan dit zijn??
  14. essel

    Opnieuw remklauwen

    Ik ga ze morgen beide reviseren. Om de klauw te verwijderen moet ik de remleiding losmaken. Nu is mijn vraag wat is de beste methode: - de remslang losnemen - de leiding losnemen op de klauw. In het verleden vaak het probleem gehad dat ik de remslang niet los kon krijgen. (dus overgang slang naar leiding). Dus wellicht zou los nemen op klauw een betere oplossing zijn ??
  15. essel

    Opnieuw remklauwen

    Ik heb de post(s) gelezen over het vastzitten van remklauwen achter, maar ben ik in mijn geval nog niet geheel uit. wat is het geval: afgelopen week viel het mij op dat mijn linker achterwiel wel erg warm was. Ik haf kort daarvoor de nog de handrem gebruikt om vanaf een helling weg te rijden. Of het hier mee te maken had weet ik niet, maar ik dacht nog bij het wegrijden ik hoor geen 'motortjes' draaien??? Nadat ik vanavond van mijn werk thuis kwam (met de auto) bleek de rechter achterschijf inderdaad weer veel warmer dan de linker. Dus auto op de krik, en inderdaad het wiel draait niet echt lekker vriij. Heb het wiel er af gehad, en dacht dat het motor wellicht defect is. Maar met VCDS kan ik stelmotoren geheel terugdraaien, Ik heb dit gecontroleerd door het de stelmotor los te nemen, en de spindel leek geheel te zijn terug gedraaid. Vervolgens heb ik de zuiger iets terug gedrukt, de klauw en blokken schoongemaakt, en vervolgens weer in elkaar gezet. Vervolgens met VCDS de motoren weer teruggezet, ook de functie test uitgevoerd. Met als gevolg dat de schijf nu wel erg vast zat. Bovenstaande opnieuw uitgevoerd,en de stekker van de desbetreffende stelmotor los gelaten. Als ik nu met het rempedaal rem komt de schijf wel iets vrij, maar m.i. niet voldoende. Ik denk dus dat ik de remklauw moet reviseren, wat denken jullie ?????
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden