Ga naar inhoud

essel

Members
  • Aantal items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

3 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Marum
  • Naam
    Sj Loonstra

Recente bezoekers van dit profiel

183 profielweergaven
  1. essel

    Thermostaat defect ??

    Ik heb de thermostaat toch maar vervangen. De temperatuur van het koelwater is nu 10grd hoger (gemiddeld ronde 80grd). Het wordt nu binnen ook wel wat warmer, maar ben nog niet tevreden. Wellicht toch de kachelradiateur vervangen? Daarnaast merk ik dat bij nemen van een bocht, er soms een vlaag van koude lucht door de auto gaat. Net als of er een klep opengaat. Iemand bekend met dit verschijnsel ?
  2. essel

    Thermostaat defect ??

    Ik heb al tijdje dat de auto ( 2007 1.9 tdi wagon) qua binnentemperatuur niet goed warm wordt. In het dashboard staat de temperatuurmeter altijd zo rond de 90grd. Echter als ik via ODB (torque) monitor tijdens het rijden dan, komt deze niet boven de 80grd (79grd gemiddeld, op de snelweg bij 110 km/h en een buitentemperatuur van 4grd). M.a.w dit is een afwijking van 10grd. Wordt in het dashboard temperatuur van het koelwater weergegeven of de motortemperatuur (olie ??). Mijn inziens zou ik met ODB toch een hogere temperatuur moeten uitlezen. Ik heb het gevoel dat de thermostaat dan ook niet volledig sluit. Ik wil deze dan ook gaan vervangen. Klopt mijn redenering ? of heeft iemand nog een andere tip / idee ? En tevens ben ik wel benieuwd hoe de temperatuur naar kachelradiator wordt geregeld ??
  3. essel

    Welke type heb ik nu

    @Diver , heel erg bedankt, hiermee kan ik wel juiste bestellen.
  4. essel

    Welke type heb ik nu

    VIN nummer is WVWZZZ3CZ7E144446
  5. essel

    Welke type heb ik nu

    Ik wil mijn schokbrekers voor vervangen, maar kom er niet goed uit welke ik nu moet aanschaffen: Het zou een sportsline moeten zijn (althans dat staat op de verzekeringspolis) echter op de auto zelf vind ik daar niets over. Via kenteken check zou de uitvoering : FM5FM5A4032ST0GG zijn, maar dat zegt mij niets. Moet ik nu wel / niet schokbrekers (en veren) bestellen voor een sport onderstel ? gr, Sjoerd
  6. Dank je, maar kun deze ook uitschakelen middels VAGCON??
  7. Ik heb een defecte parkeerrem-motor, het zat er een keer aan te komen met 300dkm. Ik heb reeds nieuwe motortjes besteld, maar moet deze week nog met de auto rijden. Nu vind ik knipperende lampjes nog niet zo erg, echter de zoemer zou van mij wel even uit mogen. Wie weet hoe ik dit kan doen, en waar moet ik de zoemer zoeken ??
  8. Okay, bedankt voor de info. Ik ga er binnenkort mee aan de slag. Ik laat wel ff weten hoe het is verlopen. Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
  9. Het betreft een 3c uit 2007 Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
  10. Ik heb zins een tijdje water in de linker koplamp (incl condens). Ik vraag mij af of dit veel voorkomend verschijnsel is bij dit type . Kan ik eenvoudig oplossen (zit er bv ergens een afvoer verstopt). Ik heb begrepen dat normaliter de bumper er af moet op de koplamp unit te verwijderen. Echter heb ik ook wel eens ergens gelezen of gezien dat er ook een trucje is, zodat de bumper er niet af hoeft. Wie weet hoe dit moet ?
  11. essel

    Opnieuw remklauwen

    Ik heb ontlucht eerst zonder draaiende motor, en later ook nog met een draaiende motor. Ontluchten is uitgevoerd met een vacuüm setje op de remnippel. Ik heb het idee dat de lekkende hoofdremcilinder er aanwezig was toen ik hem kocht. Ik meen me ter herinneren dat ik toen bij toeval dit verschijnsel opmerkte, en dacht dat het oke was. Degene waarvan ik de auto had gekocht had de auto altijd in onderhoud bij de VAG Dealert in Assen. Er was destijds (net voor dat ik de auto kocht) remolie ververst en een stelmotor vervangen.
  12. essel

    Opnieuw remklauwen

    Heren, Ik heb vanavond de zaak nog eens met een deskundige monteur bekeken. En het bleek dat qua rem cilinders alles perfect was. Bij het monteren had ik mij daar zelf ook al overtuigd . Ik had de lat iets te hoog gelegd. Mijn vorige auto was van het Ford concern, en de montage-methode van de remblokken daarin zorgde ervoor dat de blokken wat makkelijker vrij komen na de het remmen. Wat overblijft is het feit dat desondanks met draaiende motor het rem pedaal geleidelijk aan, met veel kracht, tot de bodem kan intrappen. Conclusie was dat het de hoofdremcilinder betreft. Deze ga dan ook vervangen (niet reviseren), het is toch een redelijke eenvoudige klus blijkt.
  13. essel

    Opnieuw remklauwen

    IK heb e.e.a. uitgevoerd zoals in de PDF beschreven. alles perfect schoongemaakt. . Nu sleutel ik al 30 jaar aan motoren en auto's, ben dus geen Rookie. Anders zou ik ook niet aan de remmen gaan werken Maar ondanks mijn 30 jaar sleutel ervaring, hebt ik toch nog nooit gehoord dat de deze rubber eerst in de 'vloeistof' zou moeten leggen gedurende bepaalde tijd. Dus ben wel benieuwd wat dit is voor vloeistof?? Bij mijn weten zorgt het rubber in de cilinder er voor dat, als de rem weer is los gelaten dat de zuiger ietwat terug wordt getrokken door dat het rubber enigszins vervormd bij het remmen. Ik merk dat nadat de rem is bediend de remblokken nog behoorlijk tegen de schijf drukken, maar als ik de schroevendraaier er tussen zet en iets spelling tussen de schijf en blokken creëer dat de zaak daarna prima vrijloopt. Dit zou ook vanzelf moeten gaan als er wordt gereden met de auto.
  14. essel

    Opnieuw remklauwen

    Ja daar was ik al een beetje bang voor. Is het vervangen van deze hoofdremcilinder eenvoudig uit te voeren?? (HowTO) Daarnaast ben ik er achtergekomen dat na het reviseren van de beide achterremklauwen, dat het linker achterwiel toch te warm wordt. Gisteren heb ik gecontroleerd of de remblokken ook weer vrijkwamen nadat ik de parkeerrem had bediend. De remblokken bleven wel aardig strak tegen schijf aan staan daarna, maar een schroevendraaier kon ik gemakkelijk de remblokken enige ruimte geven waardoor het wiel vrij draaide. Hieruit concludeerde ik dat de stelmotor in ieder geval de blokken genoeg ruimte gaf om vrij te komen. De geleidepennen leken mij oke, maar begin nu wel te denken dat deze er voor zorgen dat de blokken toch niet uit zich zelf vrij komen, en dus toch zou moeten vervangen. Herkent iemand dit probleem ?
  15. essel

    Opnieuw remklauwen

    Ik heb vandaag beide remklauwen gereviseerd, hetgeen redelijk eenvoudig is te doen. Alles wou prima los, dat was in het verleden ook wel anders. Maar wat mij ook al voor de revisie opviel is: Als met een draaiende motor het rempedaal bedien (dus bekrachtigt) dan kan ik deze langzaam tot de bodem intrappen. Wat kan dit zijn??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden