Ga naar inhoud

essel

Members
  • Aantal items

    53
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

4 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Marum
  • Naam
    Sj Loonstra

Recente bezoekers van dit profiel

306 profielweergaven
  1. essel

    Probleem koppelingspedaal

    @Vdub, klopt dat had je inderdaad geschreven, maar ik hoopte deze codering ook het label van de auto tegen te komen. Echter het enige wat ik daar kan vinden is JCX. Maar ik heb onlangs begrepen dat overeenkomt met de MQ 250 . In ieder geval bedankt voor de respons.
  2. essel

    Probleem koppelingspedaal

    Ok bedankt, ik ga zodra de auto weer thuis is eea controleren
  3. essel

    Probleem koppelingspedaal

    @Diver, het overzicht wat je op het forum hebt geplaatst, bevat alleen de slave cilinder en niet de mastercilinder (onderdeel no. 17). Als op de door jou genoemde site kijk krijg ik 2 opties voor dit onderdeel. Op de site kan ik helaas geen VIN nummer ingeven.
  4. essel

    Probleem koppelingspedaal

    Ik wil de mastercilinder (gever) t.b.v het koppelingspedaal bestellen , echter zie ik dat ik 2 types kan kiezen : Sachs gevercilinder 6284 605 003 (Type versnellingsbak: PR-0EM = MQ-200) Sachs gevercilinder 6284 000 048 (Type versnellingsbak: PR-0EJ = MQ-250. Type: GZ16) Ik weet niet welke versnellingsbak ik heb,. Is er iemand die mij dat kan vertellen aan de hand van mijn VIN: WVWZZZ3CZ7E144446 @Diver, wellicht dat jij mij dat kunt aangeven, je hebt me in het verleden hier ook al eens meegeholpen. Bij voorbaat dank
  5. essel

    Probleem koppelingspedaal

    Sinds een week geleden, blijft mijn koppelingspedaal af en toe hangen na het ontkoppelen. Het ontkoppelen gaat op zich prima, maar tijdens opgaan van het pedaal lijkt of deze op laatste moment even blijft hangen. Ook werkt de cruise controle soms niet meer , wat denk ik te maken heeft met de schakelaar in de koppelingspedaal. Nu heb ik al wat rond gekeken op het forum, en het lijkt er op dat ik mijn master cilinder moet vervangen. Klopt dat ? En hebben jullie ook tips wat de eenvoudigste methode hiervoor is ?
  6. Ik heb de behuizing van de temperatuursensor vervangen. En het blijft nu idd droog.
  7. Zou dit onderdeel het probleem zijn ??
  8. Die heb ik nog niet zolang geleden vervangen. Maar ik zie geen relatie met de koelvloeistof.
  9. Ik wou één deze dagen mijn kachel-radiateur vervangen. (ik heb ondertussen het juiste model in huis). Ik wou de slangen losmaken op schutbord en stuitte toen op het feit dat er koelvloeistof lag op de versnellingsbak. Ik dacht dat moet wel bij de regelklep vandaan komen. Maar daar is niet aan te zien. De metalen pijp die daaronder loopt was wel wat vochtig. Al met al heb ik de oorzaak hiervan nog niet kunnen traceren. Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die dit heeft. Wie kan mij vertellen waar ik het moet zoeken? Gr, Sjoerd
  10. essel

    Juiste kachelradiator ???

    Dat was ook mijn ingeving, deze gaat niet passen. Het gekke is dat deze wel op veel websites als passend wordt vermeld, zoals:
  11. essel

    Juiste kachelradiator ???

    Ik heb deze besteld, moet een radiator zijn : https://www.onderdelenstore24.nl/3348809-thermotec-kachelradiateur-interieurverwarming
  12. essel

    Juiste kachelradiator ???

    Aangezien ik mijn kachel radiator wil vervangen, heb ik onlangs een kachelradiateur gekocht (Febi) . Echter heb ik het idee dat de buizen aan gekocht radiateur niet overeenstemmen met de huidige radiator. Ik ban bang dat als ik deze uitwissel de aansluitingen van de nieuwe radiator niet aansluiten met de leidingen vanuit het motorcompartiment. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, of heeft de dezelfde kachelradiator uit gewisseld? In de bijlagen staan de afbeeldingen van de huidige situatie en de nieuwe kachelradiateur.
  13. essel

    Aanhaal moment wiellagerhuis

    Bedankt heren, Het ging idd om de 4 bouten waarmee het lagerhuis is gemonteerd. (dus 70Nm + 90grd). PS. wat bedoel je met " 200 Nm + 180°, los- en vastdraaien " Is het niet gewoon vastzetten op 200Nm en daarna nog 180° draaien. Maw, wat bedoel je met "los draaien"
  14. essel

    Aanhaal moment wiellagerhuis

    Wie kan mij vertellen met welk aanhaalmoment de bouten van de het wiellagerhuis (voorzijde) moeten worden vastgezet (Veelkant torx m14)
  15. Ik heb de klus geklaard, en de dop idd gekocht bij automaterialenzaak. Bedankt voor de respons
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden