Ga naar inhoud

essel

Members+
  • Aantal items

    59
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

5 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Marum
  • Naam
    Sj Loonstra

Recente bezoekers van dit profiel

537 profielweergaven
  1. Vandaag heb ik mij achterste remklauwen incl stelmotoren vervangen. Ik had de remklauwen al eens gereviseerd (bij 270K) , had echter nu bij 350K het probleem dat een klauw weer niet lekker liep en de remblokje in 2 maand op at Ik heb 2 nieuwe klauwen incl. stelmotoren gekocht, en deze vandaag geplaatst. Het plaatsen was geen probleem. Echter toen ik alles in elkaar kaar had bleken de motoren niet werken. Met VAGCOM e.e.a. geprobeerd, maar gaf ook geen soelaas. Vervolgens de motoren er af en getest met een 12V voeding. De motoren werken prima, dus daar lag het niet aan. Nu kom
  2. essel

    Bediening achterklep

    Aha!!! Het is mij duidelijk, ik zal het morgen ook eens proberen!
  3. essel

    Bediening achterklep

    Jammer, is hoopte dat de dezelfde functie had als de knop in de achterklep waarmee je het slot ontgrendeld. Ik zal dan tocht maar eens de bekleding van de achterklep loshalen om te kijken hoe er binnen uit ziet. Wellicht toch wat roest e/o water aldaar. Bedankt voor de reactie.
  4. essel

    Bediening achterklep

    Oke, de knop heeft dus een andere functie dan ik dacht. Dit geldt dan ook voor de knop de afstandsbediening neem ik aan.
  5. essel

    Bediening achterklep

    Het betreft een manuele klep. Ook als de auto op contact staat (of met lopende motor) is er geen enkele actie bij het bedienen van het knopje in de deur.
  6. essel

    Bediening achterklep

    Beste Forumleden, Ik rij al een paar jaar in mijn Passat (3C5). Vanaf het begin heb ik nooit de achterklep kunnen ontgrendelen m.b.v. de afstandsbediening en het knopje in de bestuurdersdeur. Ik heb vanaf het begin dat ik de auto kreeg, mij voorgenomen om dit eens uit te zoeken. Echter is het tot op heden er niet van gekomen. Nu heb ik vaak het probleem dat ik de achterklep ook maar moeilijk kan ontgrendelen m.b.v. de schakelaar in de achtergreep. Ik heb wel wat op het forum gezocht, maar ik ben er nog niet achter of het probleem van het slot is of van de schakelaar in de achterklep.
  7. essel

    Probleem koppelingspedaal

    @Vdub, klopt dat had je inderdaad geschreven, maar ik hoopte deze codering ook het label van de auto tegen te komen. Echter het enige wat ik daar kan vinden is JCX. Maar ik heb onlangs begrepen dat overeenkomt met de MQ 250 . In ieder geval bedankt voor de respons.
  8. essel

    Probleem koppelingspedaal

    Ok bedankt, ik ga zodra de auto weer thuis is eea controleren
  9. essel

    Probleem koppelingspedaal

    @Diver, het overzicht wat je op het forum hebt geplaatst, bevat alleen de slave cilinder en niet de mastercilinder (onderdeel no. 17). Als op de door jou genoemde site kijk krijg ik 2 opties voor dit onderdeel. Op de site kan ik helaas geen VIN nummer ingeven.
  10. essel

    Probleem koppelingspedaal

    Ik wil de mastercilinder (gever) t.b.v het koppelingspedaal bestellen , echter zie ik dat ik 2 types kan kiezen : Sachs gevercilinder 6284 605 003 (Type versnellingsbak: PR-0EM = MQ-200) Sachs gevercilinder 6284 000 048 (Type versnellingsbak: PR-0EJ = MQ-250. Type: GZ16) Ik weet niet welke versnellingsbak ik heb,. Is er iemand die mij dat kan vertellen aan de hand van mijn VIN: WVWZZZ3CZ7E144446 @Diver, wellicht dat jij mij dat kunt aangeven, je hebt me in het verleden hier ook al eens meegeholpen. Bij voorbaat dank
  11. essel

    Probleem koppelingspedaal

    Sinds een week geleden, blijft mijn koppelingspedaal af en toe hangen na het ontkoppelen. Het ontkoppelen gaat op zich prima, maar tijdens opgaan van het pedaal lijkt of deze op laatste moment even blijft hangen. Ook werkt de cruise controle soms niet meer , wat denk ik te maken heeft met de schakelaar in de koppelingspedaal. Nu heb ik al wat rond gekeken op het forum, en het lijkt er op dat ik mijn master cilinder moet vervangen. Klopt dat ? En hebben jullie ook tips wat de eenvoudigste methode hiervoor is ?
  12. Ik heb de behuizing van de temperatuursensor vervangen. En het blijft nu idd droog.
  13. Zou dit onderdeel het probleem zijn ??
  14. Die heb ik nog niet zolang geleden vervangen. Maar ik zie geen relatie met de koelvloeistof.
  15. Ik wou één deze dagen mijn kachel-radiateur vervangen. (ik heb ondertussen het juiste model in huis). Ik wou de slangen losmaken op schutbord en stuitte toen op het feit dat er koelvloeistof lag op de versnellingsbak. Ik dacht dat moet wel bij de regelklep vandaan komen. Maar daar is niet aan te zien. De metalen pijp die daaronder loopt was wel wat vochtig. Al met al heb ik de oorzaak hiervan nog niet kunnen traceren. Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die dit heeft. Wie kan mij vertellen waar ik het moet zoeken? Gr, Sjoerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden