Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
esmamaju

Passat Bluemotion verlaagd onderstel?

Vraag

Ik heb bij mijn 2.0tdi 16v commonrail Bluemotion de complete veerpoot vervangen. Schokdempers waren slecht dus dacht als ik toch los heb, gelijk alles maar. Ik had de standaard veren en schokdempers van monroe gekocht die volgens kenteken goed waren.

Daarna was er een tok geluid bij nemen van drempels. Stabilisatorstangen ook vervangen voor versterkte variant. Nog steeds .

Alles weer los gemaakt om te kijken of er wat niet klopte. Kan niets vinden. 

Ik heb toen de stabilisatorstangen los gemaakt en ben toen over een paar drempels gegaan. Getok werd meer dus zijn deze niet.

Begin nu te twijfelen of er wel standaard onderstel bij Bluemotion zit...wie heeft nog een idee? Ik kom er niet uit.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik dacht dat een Blue Motion standaard een beetje verlaagd was... iets van 1.5 cm of zo.

 

grtz, dre

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dan zou ik dus de verkeerde veren en schokdempers eronder gezet hebben? Moet ik dan dus de versie voor sportonderstel hebben?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik ben geen expert, maar weet dat bijv de Skoda Octavia Greenline óók een lager onderstel heeft (wordt door sommige sportonderstel genoemd, maar volgens anderen niet sportiever ofzo qua rijgedrag) om aerodynamica te verbeteren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Het gaat inderdaad alleen om de aerodynamica te verbeteren...

VW bied 18 verschillende modellen dempers aan voor de Passat.... dus kijk even in je handleiding (of op de sticker in de kofferbak) wlke PS code je vind... demper is G01 tot G16... De veer L01 tot L32... dan kan ik je wel het originele VW nummer geven...

 

grtz, dre

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

PR-L02 = 3C0 411 105 B  (oranje - groen - geel verfstip op de veer)

PR-G07 = kan 3C0 413 031 AT zijn; maar waarschijnlijk JWZ 413 031 A omdat deze de vermelding "ECO" heeft...

Dan zal je bij de leverancier van Monroe om de vervangnummers moeten vragen....

 

grtz, dre

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

 De 3C0 413 031 AT zit er nu in dus dan waarschijnlijk die andere dan. Ik ga ermee aan de slag.  Bedankt!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
1 uur terug, esmamaju zei:

Dan zou ik dus de verkeerde veren en schokdempers eronder gezet hebben? Moet ik dan dus de versie voor sportonderstel hebben?

@esmamaju Als je het VIN nummer van je auto geeft kan ikeven in ETKA kijken voor je

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

In ieder geval zit er een verkeerde veer in nu. Is 10 mm te lang dan. Ik kan nog niets vinden over de JWZ 413 031 A. Heb een mailtje gedaan naar Monroe... afwachten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ben eruit. De schokdempers zijn de juiste. Puur de veren dus. Heb nu de SE3678 besteld. Zijn 10 mm korter. Weer paar uur sleutelen voor de boeg. Ben benieuwd.  Ik laat het weten. Bedankt allemaal. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Wel raar dat er een 'tok' geluid ontstaat door een mogelijk verkeerde veer, aangezien de Passat af fabriek met alle soorten onderstel geleverd kon worden.

Overigens hebben de 'echte' Bluemotion modellen de meeste aanpassingen gekend aan de auto om het verbruik te verlagen, zoals o.a. het Bluemotion onderstel wat voor 8mm en achter 15mm verlaagd is, maar geen sportonderstel is. Deze uitvoeringen hadden altijd de zwakste dieselmotor, eerst de 1.9 en later de 1.6TDI.

Veel andere/latere modellen zijn zogenaamde Bluemotion Technoloy modellen en die zijn toch anders. Zo gaan de aanpassingen om het verbruik minder ver (geen speciaal onderstel), maar hebben al wel start/stop etc.

Dus kijk nou echt even wat er op je auto hoort nav je VIN, maar los van dat blijft het merkwaardig dat een ander onderstel tot een klopgeluid leidt, aangezien alle af-fabriek onderstellen onder een VW moeten kunnen passen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
11 minuten geleden, bm-er zei:

Wel raar dat er een 'tok' geluid ontstaat door een mogelijk verkeerde veer, aangezien de Passat af fabriek met alle soorten onderstel geleverd kon worden.

Overigens hebben de 'echte' Bluemotion modellen de meeste aanpassingen gekend aan de auto om het verbruik te verlagen, zoals o.a. het Bluemotion onderstel wat voor 8mm en achter 15mm verlaagd is, maar geen sportonderstel is. Deze uitvoeringen hadden altijd de zwakste dieselmotor, eerst de 1.9 en later de 1.6TDI.

Veel andere/latere modellen zijn zogenaamde Bluemotion Technoloy modellen en die zijn toch anders. Zo gaan de aanpassingen om het verbruik minder ver (geen speciaal onderstel), maar hebben al wel start/stop etc.

Dus kijk nou echt even wat er op je auto hoort nav je VIN, maar los van dat blijft het merkwaardig dat een ander onderstel tot een klopgeluid leidt, aangezien alle af-fabriek onderstellen onder een VW moeten kunnen passen.

Het is een comfortuitrusting, en inderdaad er zit geen sport onderstel in.

12345.png

aangepast door Diver

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Gisteren de andere veren eronder gezet. Het is nu weer helemaal stil en stuurt superstrak! Maakt dus toch wel uit dat ze iets te lang waren... Bedankt allemaal!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden