Ga naar inhoud
  • 0

Melding oliesensor


rick

Vraag

Ik krijg sinds gisteren op de boardcomputer dat de oliesensor vervangen moet worden. Heb daarna even gekeken of ik nog voldoende olie had, maar ook dat viel tegen. De auto moet in de loop van deze week voor een kleine beurt. Als ik de olie laat vervangen is er dan een kans dat die melding verdwijnt of moet de sensor sowieso vervangen worden?

 

Als hij vervangen moet worden, is dat een dure grap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoezo geeft je comp aan dat de sensor vervangen moet worden dan? die melding ken ik niet, wel ölstand prüfen, gooi er wat olie bij en kijk of de melding weggaat dan weet je het meteen, olie stand is bij mijn weten gekoppeld aan de motorkap schakelaar en het komt ook voor dat de melding pas weg gaat naa een 100km ofzo gereden te hebben of na zoveel keer opnieuw gestart te hebben, hoe dat excact in elkaar zit weet ik zo niet.

 

Dus direct olie erbij en kijken wat er gebeurd, dan weet je ook wat je te wachten staat bij de beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen idee welke sensor er is. Er staat duidelijk in de display dat de sensor vervangen moet worden. Ik dus een andere melding dan oliepeil te laag. Die heb ik ooit ook wel eens gezien. Kan de sensor vervangen worden zonder dat alle olie er uit moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb geen idee welke sensor er is. Er staat duidelijk in de display dat de sensor vervangen moet worden. Ik dus een andere melding dan oliepeil te laag. Die heb ik ooit ook wel eens gezien. Kan de sensor vervangen worden zonder dat alle olie er uit moet?

 

wat staat er letterlijk dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb geen idee welke sensor er is. Er staat duidelijk in de display dat de sensor vervangen moet worden. Ik dus een andere melding dan oliepeil te laag. Die heb ik ooit ook wel eens gezien. Kan de sensor vervangen worden zonder dat alle olie er uit moet?

 

Als die sensor is ben ik bang dat je de olie er moet uithalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb geen idee welke sensor er is. Er staat duidelijk in de display dat de sensor vervangen moet worden. Ik dus een andere melding dan oliepeil te laag. Die heb ik ooit ook wel eens gezien. Kan de sensor vervangen worden zonder dat alle olie er uit moet?

 

Maakt toch niet uit als je toch een kleine beurt moet, daar valt olie nl ook onder :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jemig Antonio heeft overal foto's van :mrgreen:

 

Ik vroeg mij het volgende af: Kan ik eerst de kleine beurt doen (olie bijvullen) om te kijken of dat de melding oplost? Als dat nu niet het geval blijkt te zijn moet dan alles er weer uit als ik alsnog de sensor laat vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jemig Antonio heeft overal foto's van :mrgreen:

 

Ik vroeg mij het volgende af: Kan ik eerst de kleine beurt doen (olie bijvullen) om te kijken of dat de melding oplost? Als dat nu niet het geval blijkt te zijn moet dan alles er weer uit als ik alsnog de sensor laat vervangen?

 

waarom zou je zo ingewikkeld willen doen, je kunt er toch zelf een litertje bijgooien en kijken wat er gebeurd, beter die 10 pleuri dan je motor aan stront

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze melding betekent dat er een storing zit in het oliepeilsensor gedeelte.

Laat eerst de motorelectronica en het instrumentenpaneel uitlezen dan kom je er verder mee. Misschien zit de stekker er niet goed meer op of zit er een onderbreking in de bedrading. Deze sensoren gaan zelden stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden