Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
RedCell

Gezocht vervangen lager voorzijde

Vraag

Zo te horen/merken is het tijd om ( 1 van de) lagers aan de voorzijde te vervangen. Iemand die dat kan/wil in omgeving Dronten en/of Steenwijk?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok..ziet er vrij simpel uit. Kan ik bij een doe het zelf garage doen. Mensen met ervaring of dingen waar ik aan moet denken???

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Kijk of je de dop hebt voor de asbout.
Zorg voor een nieuwe asbout, deze mag je in principe maar één keer gebruiken.
Je hebt een pijp ofzo nodig om deze bout los en vast te draaien voor extra kracht.

Olie de boutjes van de fusee goed in paar dagen van te voren.
Zorg eventueel voor nieuwe.

Markeer de boutjes van de fusee zodat deze weer op dezelfde plek komen.
Draai alles op moment aan.
Zet streepjes op de asbout en naaf zodat je weet, nadat hij op moment staat, tot hoever je moet als je deze nog 180 graden moet natrekken.

Verder weet ik even niet.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Thnx..ff korte vraag over het laatste. Streepjes op asbout voor die 180c natrekken. Waarkm is dat perse 180...of...?

Zit die asbout bij de lager? Zie bij sommige sites dat je naast de 4 bouten ook nog 1 extra bout krijgt geleverd..??

En..is dit een klusje wat je (normaal gesproken) in een uur kan doen?

aangepast door RedCell

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zou erbij kunnen zitten inderdaad. Anders kun je hem bij de dealer bestellen.

Waarom het zoveel nm plus 180 graden is weet ik niet, maar dit is volgens de specs.

Een uurtje is krap. Moet het allemaal meezitten. Het wil nog weleens vast rotten daar.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hoe handiger je ben hoe makkelijker het gaat

via tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
4 uren geleden, RedCell zei:

Ok..thnx..

Als je auto gewoon op 4 wielen staat...is dan ook nog te controleren welke wielas defect is?

Zou ze meteen allebei  doen. Even later gaat die andere er ook aan. 

En neem een goed merk. SKF bijvoorbeeld en laat de goedkope troep liggen. Tenzij je binnen nu en 2 jaar de auto weg doet.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

 

Op 6-9-2019 om 14:13, RedCell zei:

Hebben jullie het al eens zelf gedaan?

Ik heb het onlangs zelf gedaan. Als je weet hoe je moet sleutelen is het vrij simpel. Inderdaad de goede dop voor de naafbout hebben, goede momentsleutel en een goed gevulde standaard gereedschapskist.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden