RedCell Geplaatst 5 september, 2019 Geplaatst 5 september, 2019 Zo te horen/merken is het tijd om ( 1 van de) lagers aan de voorzijde te vervangen. Iemand die dat kan/wil in omgeving Dronten en/of Steenwijk?
0 Tarabass Geplaatst 5 september, 2019 Geplaatst 5 september, 2019 Hier een howto. Geen idee om het zelf te doen? 1
0 BARRY_TDI Geplaatst 5 september, 2019 Geplaatst 5 september, 2019 Heerlijk hoe alles soepeltjes los gaat in het filmpje.
0 RedCell Geplaatst 6 september, 2019 Auteur Geplaatst 6 september, 2019 Ok..ziet er vrij simpel uit. Kan ik bij een doe het zelf garage doen. Mensen met ervaring of dingen waar ik aan moet denken???
0 Tarabass Geplaatst 6 september, 2019 Geplaatst 6 september, 2019 Kijk of je de dop hebt voor de asbout.Zorg voor een nieuwe asbout, deze mag je in principe maar één keer gebruiken.Je hebt een pijp ofzo nodig om deze bout los en vast te draaien voor extra kracht. Olie de boutjes van de fusee goed in paar dagen van te voren.Zorg eventueel voor nieuwe. Markeer de boutjes van de fusee zodat deze weer op dezelfde plek komen. Draai alles op moment aan.Zet streepjes op de asbout en naaf zodat je weet, nadat hij op moment staat, tot hoever je moet als je deze nog 180 graden moet natrekken.Verder weet ik even niet. 1
0 RedCell Geplaatst 6 september, 2019 Auteur Geplaatst 6 september, 2019 (aangepast) Thnx..ff korte vraag over het laatste. Streepjes op asbout voor die 180c natrekken. Waarkm is dat perse 180...of...? Zit die asbout bij de lager? Zie bij sommige sites dat je naast de 4 bouten ook nog 1 extra bout krijgt geleverd..?? En..is dit een klusje wat je (normaal gesproken) in een uur kan doen? 6 september, 2019 aangepast door RedCell
0 Tarabass Geplaatst 6 september, 2019 Geplaatst 6 september, 2019 Zou erbij kunnen zitten inderdaad. Anders kun je hem bij de dealer bestellen.Waarom het zoveel nm plus 180 graden is weet ik niet, maar dit is volgens de specs.Een uurtje is krap. Moet het allemaal meezitten. Het wil nog weleens vast rotten daar.
0 RedCell Geplaatst 6 september, 2019 Auteur Geplaatst 6 september, 2019 Ok..thnx.. Als je auto gewoon op 4 wielen staat...is dan ook nog te controleren welke wielas defect is?
0 Diver Geplaatst 6 september, 2019 Geplaatst 6 september, 2019 Hoe handiger je ben hoe makkelijker het gaatvia tapatalk
0 BARRY_TDI Geplaatst 6 september, 2019 Geplaatst 6 september, 2019 Op 6-9-2019 om 07:45, RedCell zei: Ok..thnx.. Als je auto gewoon op 4 wielen staat...is dan ook nog te controleren welke wielas defect is? Expand Zou ze meteen allebei doen. Even later gaat die andere er ook aan. En neem een goed merk. SKF bijvoorbeeld en laat de goedkope troep liggen. Tenzij je binnen nu en 2 jaar de auto weg doet.
0 Tarabass Geplaatst 6 september, 2019 Geplaatst 6 september, 2019 Deze zijn geschikt voor 3C5:https://www.autodoc.nl/skf/1362743
0 RedCell Geplaatst 6 september, 2019 Auteur Geplaatst 6 september, 2019 Hebben jullie het al eens zelf gedaan?
0 lonnebol Geplaatst 13 september, 2019 Geplaatst 13 september, 2019 Op 6-9-2019 om 12:13, RedCell zei: Hebben jullie het al eens zelf gedaan? Expand Ik heb het onlangs zelf gedaan. Als je weet hoe je moet sleutelen is het vrij simpel. Inderdaad de goede dop voor de naafbout hebben, goede momentsleutel en een goed gevulde standaard gereedschapskist.
Vraag
RedCell
Zo te horen/merken is het tijd om ( 1 van de) lagers aan de voorzijde te vervangen. Iemand die dat kan/wil in omgeving Dronten en/of Steenwijk?
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten