Ik heb nauwelijks verstand van auto's, maar ben er wel gek op. Wij kochten onlangs bij een autohandelaar een mooie passat uit 2011, VARIANT B 118 kW FM6 160 26. Het is een schitterende auto met veel pit en rijd fantastisch. Vrij snel na onze aanschaf, begon de auto vreemd te doen. Wanneer je vertrekt met de auto en optrekt van de eerste, naar de tweede versnelling, houdt de auto in. Na een paar seconde, duwt hij ineens door. Dit komt in principe het meeste voor bij een koude motor. Een enkele keer houdt hij ook in als je bijv. 80 of 100 km per uur rijdt, hij kan daarna ineens doorschieten. Er vliegt veel rook uit de uitlaat en het motorstoringslampje gaat branden.
Bij het uitlezen krijgen we eigenlijk te lezen dat de auto allerlei misfires heeft. Deze meldingen laten eigenlijk zien dat de auto voor geen meter zou moeten rijden. Zie bijlages. We kunnen er eigenlijk niet de vinger op leggen, iedere autorit rijdt hij weer anders. Soms met veel stotteringen, vanmorgen alleen maar heel even bij het wegrijden.
Nu geeft de garage aan dat het van alles kan zijn. Denk aan een opgerekte ketting, of een kapotte inlaatspruitstuk.
Ik ben enorm verliefd op de auto, maar durf gewoon geen keuze te maken om een reparatie aan te gaan, vandaar dat ik benieuwd was of er kenners zijn met een zelfde probleem.
Vergeef me als ik niet duidelijk ben, of als er belangrijke zaken ontbreken, maar ik hoop dat er iemand is die er verstand van heeft....
Vraag
banaantje8
Beste passat liefhebbers,
Ik heb nauwelijks verstand van auto's, maar ben er wel gek op.
Wij kochten onlangs bij een autohandelaar een mooie passat uit 2011, VARIANT B 118 kW FM6 160 26.
Het is een schitterende auto met veel pit en rijd fantastisch. Vrij snel na onze aanschaf, begon de auto vreemd te doen.
Wanneer je vertrekt met de auto en optrekt van de eerste, naar de tweede versnelling, houdt de auto in. Na een paar seconde, duwt hij ineens door. Dit komt in principe het meeste voor bij een koude motor.
Een enkele keer houdt hij ook in als je bijv. 80 of 100 km per uur rijdt, hij kan daarna ineens doorschieten.
Er vliegt veel rook uit de uitlaat en het motorstoringslampje gaat branden.
Bij het uitlezen krijgen we eigenlijk te lezen dat de auto allerlei misfires heeft. Deze meldingen laten eigenlijk zien dat de auto voor geen meter zou moeten rijden. Zie bijlages.
We kunnen er eigenlijk niet de vinger op leggen, iedere autorit rijdt hij weer anders. Soms met veel stotteringen, vanmorgen alleen maar heel even bij het wegrijden.
Nu geeft de garage aan dat het van alles kan zijn. Denk aan een opgerekte ketting, of een kapotte inlaatspruitstuk.
Ik ben enorm verliefd op de auto, maar durf gewoon geen keuze te maken om een reparatie aan te gaan, vandaar dat ik benieuwd was of er kenners zijn met een zelfde probleem.
Vergeef me als ik niet duidelijk ben, of als er belangrijke zaken ontbreken, maar ik hoop dat er iemand is die er verstand van heeft....
Hartelijke groet,
Daniëlle
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten