Een probleem met mijn Passat Variant 3B6 uit 2004. Op de camping in Frankrijk werkte na het sluiten van de achterklep de gehele CV niet meer.
Geen enkele deur ging meer open met de AB. Na wat onderzoek bleek de zekering van de CV eruit te liggen. Met een nieuwe zekering deden alle CV's het weer op de achterklep na.
Volgens mij zijn er sowieso al 2 mogelijkheden:
1) Sluiting ergens in de kabelbomen die naar de achterklep lopen, er is een linker en een rechter rubberen doorvoer naar de achterklep.
2) Misschien een motortje/servo doorgebrand/sluiting.
Het vreemde is dat de zekering door een piekstroom of sluiting is doorgebrand maar daarmee de sluiting ook meteen weer is opgeheven. Ik rijd er al weer 3 weken mee rond en de zekering is niet nogmaals doorgebrand. Dus als een kabel sluiting heeft gemaakt ligt die nu misschien gunstig zodat er geen sluiting meer is. Of als er een servo doorgebrand is, is daarmee de sluiting kennelijk ook meteen opgeheven.
Om maar niet meteen aan de draden te beginnen, dat lijkt me een moeizaam karwei, ben ik maar met item 2 begonnen, de servo, dat leek me wat simpeler om te checken.
Ik heb de bekleding nu weggehaald en zie een motertje/servo zitten met codenr 380 959 781 ,zie bijgevoegde foto.
Naar de servo lopen 2 relatief dunne draden een bruine en een blauwe, weet iemand de functie hiervan is het een plus 12V en een massa? Of zijn beide aanstuurdraden en zit de massa aan het chassis? Ik meet geen spanning tussen de blauwe en bruine draad als ik op de schakelaar van de achterklep in het linker voorportier druk. Ook niet tussen de bruine en de massa, of de blauwe en de massa.
Op de servo zitten dus een blauwe en een bruine draad in 1 stekker. Als dat een 12V is en een massa zou ik de motor kunnen testen door er 12V op te zetten. Weet iemand of dit inderdaad kan of zijn beide aanstuurdraden en werkt het dus niet zoals ik hoop. Hoe werkt het dan wel?
Vraag
HansPassat
Hi,
Een probleem met mijn Passat Variant 3B6 uit 2004. Op de camping in Frankrijk werkte na het sluiten van de achterklep de gehele CV niet meer.
Geen enkele deur ging meer open met de AB. Na wat onderzoek bleek de zekering van de CV eruit te liggen. Met een nieuwe zekering deden alle CV's het weer op de achterklep na.
Volgens mij zijn er sowieso al 2 mogelijkheden:
1) Sluiting ergens in de kabelbomen die naar de achterklep lopen, er is een linker en een rechter rubberen doorvoer naar de achterklep.
2) Misschien een motortje/servo doorgebrand/sluiting.
Het vreemde is dat de zekering door een piekstroom of sluiting is doorgebrand maar daarmee de sluiting ook meteen weer is opgeheven. Ik rijd er al weer 3 weken mee rond en de zekering is niet nogmaals doorgebrand. Dus als een kabel sluiting heeft gemaakt ligt die nu misschien gunstig zodat er geen sluiting meer is. Of als er een servo doorgebrand is, is daarmee de sluiting kennelijk ook meteen opgeheven.
Om maar niet meteen aan de draden te beginnen, dat lijkt me een moeizaam karwei, ben ik maar met item 2 begonnen, de servo, dat leek me wat simpeler om te checken.
Ik heb de bekleding nu weggehaald en zie een motertje/servo zitten met codenr 380 959 781 ,zie bijgevoegde foto.
Naar de servo lopen 2 relatief dunne draden een bruine en een blauwe, weet iemand de functie hiervan is het een plus 12V en een massa? Of zijn beide aanstuurdraden en zit de massa aan het chassis? Ik meet geen spanning tussen de blauwe en bruine draad als ik op de schakelaar van de achterklep in het linker voorportier druk. Ook niet tussen de bruine en de massa, of de blauwe en de massa.
Op de servo zitten dus een blauwe en een bruine draad in 1 stekker. Als dat een 12V is en een massa zou ik de motor kunnen testen door er 12V op te zetten. Weet iemand of dit inderdaad kan of zijn beide aanstuurdraden en werkt het dus niet zoals ik hoop. Hoe werkt het dan wel?
Alvast bedankt
aangepast door HansPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites
22 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten