Dave_Variant Geplaatst 4 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 4 september, 2018 Hoi, Iemand tips hoe de chromen lijsten weer nieuw te krijgen? Van het weekend al aan het poetsen geweest, echter zonder resultaat. Zie de foto's. Tnx Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Tarabass Geplaatst 4 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 4 september, 2018 Deze zijn wel te polijsten. Je kan hiervoor elke lichte compound gebruiken en met de hand of met een machine polijsten. Het licht er wel aan hoe hardnekkig het is. Wat je er ook voor kan gebruiken is deze: https://www.deolieconcurrent.nl/products/Belgom-Aluminium-Polish-250ml.html En dan nabehandelen met deze: https://www.deolieconcurrent.nl/products/Belgom-Chrome-Polish-250ml.html 1
stanis40 Geplaatst 4 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 4 september, 2018 Heb ik toen ik mijn Passat kocht ook gehad. Blue B Gone van smartwax is het beste spul hiervoor. https://www.smartwax.nl/blue-b-gone.html?___store=dutch&___from_store=english 1
Dave_Variant Geplaatst 4 september, 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst 4 september, 2018 Tnx jongens voor de adviezen.. Daar heb ik wat aan... Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Samz Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 6 september, 2018 Hallo, Weet iemand een adres waar ik de chromen sirlijsten (deuren links en rechts onder) voor een Passat B8 kan kopen? Alvast bedankt,
BlackPassat Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 6 september, 2018 De chromen lijsten op de Passats die ik ken (3BG en CC) zijn voorzien van een kunststof laagje. Dit betekent dat polijsten met een Metal Polish niet zoveel zin heeft, je bent immers het kuntsstof aan het polijsten. Als je dat wilt doen kun je beter zoals @@Tarabass als aangaf een licht polijstmiddel gebruiken. Eentje met een chemische cleaner erin geeft dan nog het beste resultaat, je kunt dan denken aan Professional Polish 2 van Poorboys World. Belgom, Blue B Gone en andere Metal Polishes zijn prima waarvoor ze gemaakt zijn; Metaal polijsten, maar veel te grof voor deze sierlijsten. Daarbij zit de "schade" veelal onder het kunststof laagje, je zult dit dus eerst moeten verwijderen om aan het onderliggende metaal te komen. Als je zover wilt gaan dan kun je inderdaad met een Metal Polish aan de gang om verbetering te behalen. 2
Fopperr Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 6 september, 2018 Ben een tijdje terug los gegaan op de dakrails met een soort commandant. Leek voor 80% weg te zijn maar na een aantal weken zijn die vlekken gewoon weer terug. 1
Tarabass Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 6 september, 2018 Ben een tijdje terug los gegaan op de dakrails met een soort commandant. Leek voor 80% weg te zijn maar na een aantal weken zijn die vlekken gewoon weer terug.Bij mij niet. Heb er al tijden niets aan hoeven doen 2
Fopperr Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 6 september, 2018 Bij mij niet. Heb er al tijden niets aan hoeven doen Aha, belgom moet je dus hebben???? 1
Tarabass Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 6 september, 2018 Er zullen vast meerdere wegen naar Rome leiden. Ik heb ze opgeknapt met Belgom aluminium, daarna behandeld met Belgom chrome. Als ze eenmaal opgeknapt zijn goed in de wax houden, en na een wasbeurt de wax boosten met een detailspray. 3
stanis40 Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 6 september, 2018 Ik heb de mijne metalen dus geen kunststof met die blue wonder 4 jaar geleden gedaan. Zet ze alleen nog maar geregeld in de was. 2
Dave_Variant Geplaatst 7 september, 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst 7 september, 2018 Netjes hoor. Ik heb ook metalen daklijsten. Ik zal morgen eens los gaan met de bleu be gone..., ik laat het weten wat het het resultaat is geworden... Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Harrynak63 Geplaatst 8 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 8 september, 2018 Heb zelf de Scholl S3 gebruikt. Prima resultaat. Netjes in de collonite gezet en 1 jaar later nog steeds keurig. Kun je ongeveer zien waar ik gebleven ben met die raamlijst op de foto? 1
mikerosauer Geplaatst 8 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 8 september, 2018 Heb zelf de Scholl S3 gebruikt. Prima resultaat. Netjes in de collonite gezet en 1 jaar later nog steeds keurig. Kun je ongeveer zien waar ik gebleven ben met die raamlijst op de foto? Ok dat komt op de lijst Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk 1
Harrynak63 Geplaatst 8 september, 2018 Rapporteer Geplaatst 8 september, 2018 (aangepast) Mijn dakrails zagen er ook verschrikkelijk uit. Dezelfde behandeling gegeven en zo zien ze er een jaar later nog uit kan ik je zeggen. Voor: Na: 8 september, 2018 aangepast door Harrynak63 5
HansJan Geplaatst 16 oktober, 2021 Rapporteer Geplaatst 16 oktober, 2021 (aangepast) Heb inmiddels ook last van vlekken in de dakrails. Welk product van Scholl is het precies @Harrynak63? Deze wellicht https://www.carclean.com/nl/scholl-concepts-s3-gold-high-performance-compound-250-gram.html 16 oktober, 2021 aangepast door HansJan
Harrynak63 Geplaatst 16 oktober, 2021 Rapporteer Geplaatst 16 oktober, 2021 Heb inmiddels ook last van vlekken in de dakrails. Welk product van Scholl is het precies @Harrynak63? Deze wellicht https://www.carclean.com/nl/scholl-concepts-s3-gold-high-performance-compound-250-gram.htmlIs idd de S3.Maar altijd even testen. Op mijn B7 uitstekend resultaat. Op de B6 van mijn buurman nagenoeg geen resultaat. 1
Aanbevolen berichten