Ga naar inhoud
  • 0

Inkoopactie chiptuning bij JD-Engineering


Vdub

Vraag

Indien er mensen zijn die serieuze interesse hebben in een chip van JD kunnen hieronder hun nickname noteren.

 

Bij voldoende animo neem ik voor de prijs contact op met JD.

 

01.

02.

03.

04.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil zeker niet je topic killen maar ik zag net de standaard prijzen bij JD en sloeg stijl achterover, 750 voor een willekeurig type Passat! Daarnaast is er sprake van dat voor de duurdere auto's het chippen ook duurder is, wat een bullshit. Een chip is een chip, punt uit.

 

Mijn huidige chip was 100 euro, OK ik heb hem er zelf ingesoldeerd. Aanstaande maandag wordt de K04 setup op mijn 1.8T opnieuw gechipped voor 399, het maakt bij mijn tuner niet uit wat voor auto je hebt, een chip voor een fiat panda kost ook 399.

 

De inkoopactie is zeker een goed initiatief om de prijs enigszins gunstig te beinvloeden, dit zou moet vaker gebeuren, ook met accesoires e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik wil zeker niet je topic killen maar ik zag net de standaard prijzen bij JD en sloeg stijl achterover, 750 voor een willekeurig type Passat! Daarnaast is er sprake van dat voor de duurdere auto's het chippen ook duurder is, wat een bullshit. Een chip is een chip, punt uit.

 

Mijn huidige chip was 100 euro, OK ik heb hem er zelf ingesoldeerd. Aanstaande maandag wordt de K04 setup op mijn 1.8T opnieuw gechipped voor 399, het maakt bij mijn tuner niet uit wat voor auto je hebt, een chip voor een fiat panda kost ook 399.

 

De inkoopactie is zeker een goed initiatief om de prijs enigszins gunstig te beinvloeden, dit zou moet vaker gebeuren, ook met accesoires e.d.

 

Sorry hoor, maar een handmatig geschreven chip is niet te vergelijken met een standaard chip.

Jeroen schrijft dus een chip, die helemaal op jouw auto is aangepast, dus uniek!

De chip die jij(en ik) nu in onze auto hebben, passen in elke Passat met dezelfde motorcode...

Voor de 1 bevalt dat goed, voor de ander iets minder.....

Een chip is dus zeker niet altijd maar een chip!

 

(wordt het toch weer zo'n welles/nietes topic... :evil: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe bedoel je: op je auto aangepast, gaat de auto op de rollerbank met testen enzo, om te kijken of het de goede setup heeft en worden nav die testen aanpassingen gemaakt voor de juiste afstelling?

 

Nah, wat mij betreft zijn ze allemaal hetzelfde behalve de 1 doet er heel gewichtig over terwijl het helemaal niks voorstelt, ik heb het dan over een chip voor de standaard auto dus, zonder aanpassingen.

 

Probleem is dat niemand echt weet of verteld hoe het zit, anders valt het doek denk ik.

 

Wat ik weet over mijn nieuwe chip is heel simpel, ze hebben/hadden al mijn ECU file en compileren een nieuwe obv de K04 specs van een andere motorcode.

 

Tuurlijk zijn er specialisten die een motor kunnen tunen obv werkelijke meetwaarden op een rollerbank en dat finetunen maar de standaard kar ondergaat dit niet, oo niet bij JD. Als ze toevallig de motorcode niet hebben dan maken ze er 1 van een andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik laat de tuningen dus zowel door JD als door Chipmeister doen. Bij beide kan ik aanpassingen laten maken die niet standaard te leveren zijn. Dat van een eventuele vermogenstestbank kan ik niet onderbouwen aangezien het vermogen echt op de weg zal moeten kloppen. Aan de hand van rijdend uitlezen kun je zien of de auto bepaalde waardes haalt en wanneer dit niet of onvoldoende het geval is kan dit dus meteen verandert worden, je spreekt dan dus niet over een standaard file. Bij JD heb ik nu zeer extreme (180pk+ diesel)auto's laten tunen en hier is echt geen standaard programma voor, dat weet ik wel, dus dit moet van begin af nieuw gemaakt worden.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tuurlijk zijn er specialisten die een motor kunnen tunen obv werkelijke meetwaarden op een rollerbank en dat finetunen maar de standaard kar ondergaat dit niet, oo niet bij JD. Als ze toevallig de motorcode niet hebben dan maken ze er 1 van een andere.

 

Dit is onzin, ik weet toevallig dat JD met regelmaat met auto's naar een rollenbank gaat om ze verder te tunen, dat is ook de reden dat er zometeen na de verbouwing daar een 4wd rollenbank komt te staan.

 

Ook wordt er niet 'zomaar' een chip van een andere motorcode gebruikt.

 

Wat betreft jouw nieuwe chip die ze aanpassen op de nieuwe K04 is heel leuk, hoeveel slijtage heeft jouw auto nu ondervonden tussen de chip tijdens de k03 en nu? Is de brandstofinspuiting nog steeds hetzelfde?

 

Ik denk dat je met al die aanpassingen(materiaal) die je nu op je auto al hebt laten uitvoeren bij JD meer/beter vermogen krijgt dan nu met een opgestuurde chip die niet getest is in jouw auto. Want waar ligt het aan als jouw auto zometeen niet helemaal doet wat ie moet doen? Te weinig of teveel brandstof?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De K04 chip wordt wel getest en eventueel aangepast nav testrijden/metingen. De chip is uiteraard tot stand gekomen nav rollerbank testen e.d. en is gebaseerd op een andere 1.8T motorcode/ECU. Ze halen echter de K04 specs eruit en compileren dit voor mijn motor.

 

Slijtage aan mijn auto kan ik niet echt meten, olie verbuikt'ie in ieder geval nauwelijks, als dat al een meetpunt is. De brandstofinspuiting is nog steeds hetzelfde/standaard, er zit ipv de vaste 4bar drukregelaar nu een variabele die nu op de standaard 4 bar is gezet en vanavond naar 5bar gaat (zoals de k04 file voorschrijft).

 

Uiteraard zal een JD of CM ook wel customs doen, maar het gros zijn de standaard chips, voor de standaard auto's. Ik begrijp alleen niet waarom de 1 duurder is dan een ander, het eventuele testrijden/finetunen doen ze dus schijnbaar overal.

 

De chip die ik straks krijg wordt er door de tuner gesoldeerd en getest, hij wordt er niet zomaar ingezet.

 

De meningen verschillen altijd over wat tuners nu wel en niet doen, maar custommade voor elke afzonderlijke auto is onzin, geloof ik gewoon niet, behalve als er aangepaste hardware wordt ingezet. Custom aangepast is een ander verhaal. De K04 file die ik krijg is al tientallen malen toegepast in de US, ik krijg hiervan een copy obv mijn motorcode/ECU. De file kan eventueel worden aangepast op testrijden (geen rollerbank).

 

Wellicht moet deze discussie buiten dit topic gevoerd worden, het heeft zo langzamerhand niks meer met de gezamenlijke inkoop te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier een positief bericht van het Audi Forum over JD:

 

Mijn S6 is begin van dit jaar gechipt bij Chipmeister. De enighe reden waarom ik hun heb uitgekozen was omdat zij ook de begrenzer van de S6 haalden.

 

How stupid was I.....

 

Zoals (de meesten van) jullie waarschijnlijk wel weten heb ik een custom made in en uitlaat systeem van EPS. Voornamelijk omdat ik het a. heel mooi vindt b. super klinkt c. de motor gretig en beter loopt d. voornamelijk omdat de katalysator volledig kapot was. Er zat een gat in groter dan een tennis bal. De dealer en EPS hadden dit nog nooit gezien bij een auto van 60000KM!

 

Onlangs kreeg ik weer de oude 'vertrouwde' melding terug dat er een storing in het motor management zou zitten. Weer terug naar de dealer (hulde voor Brink/Suco in Emmen!) voor een uitlees-beurt. Weer de katalysatoren die niet goed werkten. WTF! was mijn reactie! Die zijn gloed nieuw en komen bij EPS weg.

 

Via een PM even met Eszes hierover gebabeld. Zijn conclusie was vrij snel gemaakt (en de mijne begon daarvoor ook al te dagen). Ik reikte hem aan dat de auto gechipt is. Dat is het, zei hij (op een ietwat andere toon)!

 

Hij stelde Jeroen Dik (Engineerging) voor. Die heeft zijn software ook aangepast bij zijn aangepaste in en uitlaatsysteem.

 

Zo gezegd, zo gedaan. IK naar Jeroen. Ik was er al eens eerder geweest en niets dan lof over deze software expert. Hij constateerde vrij snel dat Chipmeister software inderdaad niet goed is. Deze stuurde gewoon domweg teveel brandstof naar de motor. Niet alles verbrande, waardoor de rest verbrande in de kat's. Vandaar het gat in de kat's!!!

 

Na een middag van testen en custom software schrijven kan hij voor 99% garanderen dat het goed is. Als 'icing on the cake' heeft hij de motor zelfs nog sneller en zuiniger gemaakt; voelbaar!

 

Kortom wat is nu de moraal vcan dit verhaal!? Ga voor chiptuning alleen naar een gerenomeerd bedrijf (JD deed een boekje open over huidige praktijken van veel zaken). Het slechte chiptunen resulteerde bij mij in een neiwue kat (1000Euro + de ksoten voor het aanpassen en testen van nieuwe software door JD Engineering; kosten... ?)

 

Chiptuning is vakwerk, kies niet voor goedkoop, maar duidelijk voor kwaliteit. JD heeft een klant voor het leven aan mij! Wat een vakman is dat!

 

 

( ik wil bij deze wel even duidleijk vermelden dat ik absoluut geen suggesties wil wekken dat Pedro Sr. of Hartog Tuning geen respectabele bedrijven zijn. Ik heb alleen geen ervaring met ze! Vandaar dat ik niets over ze kan vertellen. Hun goede reputatie spreekt wel boekdelen op dit forum!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij navraag blijkt deze man niet terug gegaan te zijn of zelfs maar gebeld te hebben dat er wat aan de hand was met de auto. Als JD heeft gezien dat de tuning niet goed was twijfel ik daar niet aan, maar Chipmeister heeft ook de kans niet gehad dit recht te trekken.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wilde mijn Passat ook wel laten chipen, maar krijg sterk de indruk dat ik toch maar even moet wachten, voor dat ik heen en weer moet rijden/bellen/mailen als het niet goed is.

Ik wil niet zeggen dat ik een "kniepert" ben, ik wil best wel betalen voor een goede chip, die ook uniek is, maar ik kijk nog wel even verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo

 

Heb zeker intresse voor chiptunning bij JD

 

heeft ie vrijdag tijd ?

 

begrijp ik goed dat het 590 euro kost ?

 

passat 130 pk tdi diesel

 

laurens

 

Dan zul je hem ff moeten bellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gegadigdenlijst.... (niet meer interesse ?...)

 

01. Recto

02. gevanje.

03. laurens

04.

 

Ik kan namelijk niet aankomen met:

 

Ja, ik wil graag korting bij 3 auto's.... hoemeer zielen hoe meer pk... euhm Personen Korting...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeetje jij laat er ook geen gras over groeien...

 

Heeft ie vrijdag tijd? :?

Haha :lol:

 

Je moet ook niet in Vdub z'n vaarwater gaan zitten. Tuurlijk weet ie nog van niks. Je gaat toch niet eerst vragen of ze korting willen geven en vervolgens moet je nog 20 man bij elkaar zien te sprokkelen.

 

Ik hoop niet dat je een deur dicht getrokken hebt voor ons :(

 

Enfin, we zitten dus maar op 2 gegadigden... dat wordt dus niet wat ben ik bang. :cry::cry::cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden