Ga naar inhoud

Stel nou...je oriënteert je op een B7


PizzaPuntje

Aanbevolen berichten

Mocht je een mooie willen moet je mij eens een pb doen. Alles is al vervangen, nieuwe apk en getuned naar 170pk. Ben je meteen klaar. Heeft 124.000 gereden nu en is van 2011. Ben er nog niet helemaal over uit om hem weg te doen maar ik heb een busje van de zaak nu en gebruik de passat bij niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Allemaal bedankt al voor de adviezen. Inmiddels met @@schilder13 geappt, maar daar hebben we geen match gevonden. (Timing - budget)

 

Er zijn redelijk veel auto's (denk uit lease) die aangeboden rond de 170000. Vind ik zelf ook een redelijke kilometrage om een gebruikte auto (diesel) te kopen.

 

Nu vraag ik me af..... Komt er heul groot onderhoud aan rond de 180000 ofzo? Of andere kwaaltjes waarop ik kan letten rond die standen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Distributieriem bij iets van 180k of 210k. Koppeling inclusief 2-massavliegwiel kan er aan komen boven de 2 ton, maar kan ook later zijn. Afhankelijk van het gebruik. Roetfilter meestal nog niet.

 

VW heeft die dingen zo gebouwd dat dit soort zaken na 2 ton er aan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 210k de distributieriem, als deze nog niet vervangen is vanwege een defecte waterpomp (gaan nog weleens kapot).

 

2m vliegwiel kan aan z’n einde zijn. Luisteren of er stationair niets rammelt.

 

Zoals ik eerder schreef het brandstoffilter controleren vanwege mogelijk defecte brandstofpomp. Komt niet heel vaak voor maar de meeste getroffenen kunnen diep in de buidel tasten (+€4000,-).

 

Uitlees apparatuur mee, of anders langs een van de forum goeroes.

 

Je zou ook de historie van een auto kunnen opvragen bij bijv. @@Stephenvanengelen. Hij werkt bij de vw dealer en kan dmv invoeren van VIN de historie van de auto checken (mits dealer onderhouden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

DSG 7 = droge koppeling en heeft geen omderhoudsbeurten nodig net zoals een handbak, mag natuurlijk wel.

DSG 6 = koppeling in vloeistof en moet elke 60 dom onderhoudsbeurt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 210k de distributieriem, als deze nog niet vervangen is vanwege een defecte waterpomp (gaan nog weleens kapot).

 

2m vliegwiel kan aan z’n einde zijn. Luisteren of er stationair niets rammelt.

 

Zoals ik eerder schreef het brandstoffilter controleren vanwege mogelijk defecte brandstofpomp. Komt niet heel vaak voor maar de meeste getroffenen kunnen diep in de buidel tasten (+€4000,-).

 

Uitlees apparatuur mee, of anders langs een van de forum goeroes.

 

Je zou ook de historie van een auto kunnen opvragen bij bijv. @@Stephenvanengelen. Hij werkt bij de vw dealer en kan dmv invoeren van VIN de historie van de auto checken (mits dealer onderhouden).

M.a.w.; als ik ooit zover ben, kijken of er een forummer in de buurt woont van verkoopplek en vragen of hij\zij kan\wil meebeoordelen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

DSG 7 = droge koppeling en heeft geen omderhoudsbeurten nodig net zoals een handbak, mag natuurlijk wel.

DSG 6 = koppeling in vloeistof en moet elke 60 dom onderhoudsbeurt hebben.

Verander mag natuurlijk wel maar in beter gewoon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest m een paar keer lezen, maar nu snap ik hem.

 

Verander "mag natuurlijk wel" maar in "beter gewoon doen"

Ik had hetzelfde. Nu ik het zie kan ik het ook niet meer anders lezen. Mindfuck..

Excuses, wat extra leestekens hadden het wat duidelijker gemaakt inderdaad!

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die DSG bak luxe optie lijkt steeds duurder te worden......

 

Ik zou gewoon om de 15k olie verversen ipv long life 30k

Dsg om de 60k

En tevens de balansas vervangen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Die DSG bak luxe optie lijkt steeds duurder te worden......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft pas bij 2 ton

De balansas? Is dit dat asje mbt de oliepomp? Of is dit een ander berucht asje? Meende dat het asje van de oliepomp aandrijving vanaf 2009 vervangen is door een kettinkje

 

Die DSG bak luxe optie lijkt steeds duurder te worden......

250 euro om de 60k is toch niet duur te noemen?

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door AppieHeijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

De balansas? Is dit dat asje mbt de oliepomp? Of is dit een ander berucht asje? Meende dat het asje van de oliepomp aandrijving vanaf 2009 vervangen is door een kettinkje

Zijn twee verschillende dingen. De aandrijving was eerder een riempje. Dit is een terugroepactie geweest, geloof ik, en het riempje is vervangen door een ketting. Het asje zelf is nog steeds een zeskant, welke door slijtage rond kan slaan.

 

Op de foto zie je drie asjes. Een nieuwe, eentje die een b ton gedraaid heeft en eentje uit mijn auto die 2 ton gedraaid heeft.

 

30a2398859cee091009773c3481defdf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor een 2.0 tsi gaan met dsg 6

Sterke betrouwbare motor met een sterke dsg. 1.4 en 1.8 hebben een dsg7 de DQ200 die wel eens voor problemen wil zorgen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Ik zou voor een 2.0 tsi gaan met dsg 6

Sterke betrouwbare motor met een sterke dsg. 1.4 en 1.8 hebben een dsg7 de DQ200 die wel eens voor problemen wil zorgen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

ik wilde juist de 1.4 van wege het verbruik  DQ200 ??wat is dat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden