Ga naar inhoud
  • 0

Geen Traffic lijst op RNS 310


reprise3

Vraag

Onder knop Traffic wordt lijst niet meer opgehaald. Is overigens een RNS 315

Gisteren grote files bij Arnhem maar bij zoeken naar traffic lijst stond alleen "lijst wordt opgehaald".

Verder gebeurde niets.

Ook navigatie gaf de grote files op de weg niet aan. Geen rode streep op wegaanduiding terwijl er sprake was van kilometers lange file op mijn weg.

Verder leek navigatie wel normaal te werken.

Voorheen nooit problemen gehad.

Auto is wel recent naar garage geweest voor vervanging ABS sensor.

 

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

aangepast door reprise3
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet even niet uit mijn hoofd of de RNS315 twee FM antennes (en dus twee FM tuners) heeft. Bij sommige VW radio's kan je voor TMC een andere (voorkeur)zender selecteren dan waar je nu naar luistert.

Dus als er 2 tuners inzitten, wellicht is de tweede FM stekker los achterop de radio of is er iets met de antenne niet goed waardoor hij geen ontvangst heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het bij mn 510 ook. Ligt eraan waar je rijdt lijkt het wel. Rij je in gehuchten waar het bereik slecht is, ontvang je niks. Als ik in Arnhem rij of meer midden land inga, dan komt het wel (via Skyradio)

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier hetzelfde op mijn RNS510. Vanaf Oldenzaal naar Lochem pakt hij wel de filelijst en op de terugweg vanuit Lochem komt er niets in het scherm!

Heb de tmc zender op automatisch staan (er vanuit gaande dat hij zelf een zender met info zoekt)

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier hetzelfde op mijn RNS510. Vanaf Oldenzaal naar Lochem pakt hij wel de filelijst en op de terugweg vanuit Lochem komt er niets in het scherm!

Heb de tmc zender op automatisch staan (er vanuit gaande dat hij zelf een zender met info zoekt)

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mijn zender stond op Omroep Gelderland. Zie eerste bericht van dit topic.

Gisteren thuis nog eens geprobeerd. Zender nu op Nederland 1. Nu wel filelijst,

Kan het zijn dat ik maar 1 ontvanger heb en dat ik dus zender moet kiezen waarop TMC berichten worden uitgezonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat de radio zoekt naar een zender die het sterkste signaal heeft en een TMC draaggolf signaleert. Dit staat dus los van de informatie die via het TMC kanaal doorgegeven wordt.

Maar ik heb t vermoeden dat niet iedere zender even snel file informatie door geeft, waardoor je niet overal juiste info in TMC hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vind het toch zoiezo al raar met dat tmc op de rns315. Rij ik op de a50 bij Veghel krijg ik een melding van een spookrijder bij Rotterdam... lijkt me niet in de buurt.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leuke functie tmc als het goed zou werken. Is in dit geval niet.

Heel jammer, maar valt denk niks aan te veranderen.

Daarom is Maps of tomtom go zo fijn. Maar we willen liever geen losse navi naast de rns

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden